Duncan schreef:@ Marlotte
Vliegen lijkt me ook spannend. Het is wel het snelst en dat is een groot voordeel. Maar volgens mij is een labrador pup van 8 weken al te zwaar om mee te mogen nemen in het vliegtuig en ik wil de pup niet in het ruim mee laten vliegen. Hoe heb jij dat gedaan?
Marlotte is met mij mee geweest naar Noorwegen met het vliegtuig. De pups gingen mee op de terug weg. Ik wilde vliegen omdat ik al eens eerder met de auto naar Noorwegen ben geweest en dit ook voor een pup een vermoeiende reis kan zijn.
informeer goed welke maatschappij wat doet met honden, want daar zit nog al behoorlijk verschil in.
Zelf ben ik met KLM gegaan en ook bij KLM is niet alles zoals er op de site staat, dus als je gaat vliegen, laat je dan goed informeren!
Na veel informeren, mocht geen pup op schoot omdat ze met 8 weken al 8 kilo waren en ze alleen mee op schoot mochten tot vijf kilo. Had dus twee transportboxen mee en op de terug weg in Olso geprobeerd of beide in 1 mochten, dan waren ze lekker saampjes en... dit lukte!
Na alle papier rommel, best een gedoe, bleven de pups bij ons tot een krappe 30 minuten voor vertrek van de vlucht. Ze werden netjes opgehaald en door 1 persoon en direct naar het vliegtuig gebracht. Dat is wel ff een heel raar idee, maar ze gaan daar zo lief mee om.
Toen moesten we zelf nog snel door de douane, wat ook niet echt vloeiend ging, maar dat is een ander verhaal

en toen in snelle pas naar de boarding gate, waar we precies op tijd waren voor vertrek. Bij binnen komst in het vliegtuig heb ik de piloot direct gevraagt of ze aan boord waren, die met een brede glimlach zei...JA....Bianca Schmidt! Twee prachtige labrador pups, heb de verwarming lekker voor ze aangezet en ze liggen lekker rustig in hun box....
Echt heerlijk om dit van de Piloot te horen.....
Ze gaan er dus super goed en liefde vol mee om, niet zoals een gewone koffer!
Bij aankomst komen ze de pups netjes bij je brengen...
Noorwegen is natuurlijk niet lang vliegen, dus dit ging super.
Heb er dus een heel goed gevoel aan over gehouden om met pups te vliegen.... is gewoon veel sneller...
Wel moet ik zeggen dat KLM beter kan zijn in bv afspraken en wat er op hun site staat.... zo zou ik in de eerste instantie 55 euro per pup moeten betalen, maar toen ik op schiphol weer informeerde hadden ze het over 75 euro??
Uiteindelijk heb ik in Oslo 65 euro betaald... helemaal prima.. maar wees duidelijk!
Ik zou zeggen.. ga lekker vliegen het scheelt een heleboel tijd en stress!