Nu zou ik graag tips willen. Wij hebben een salontafel met een plank eronder (van de Ikea, voor mensen die dat dan beter herkennen
Ik heb hem al zover dat hij niet meer aan de knop van de lade bijt. Dat gaat dus goed.
Maar waar ik tegen aan loop is het volgende. Indy wil steeds heel graag op die plank onder de salontafel liggen. En dat wil ik niet!
Zodra ik zie dat hij erop wil klimmen zeg ik al streng 'nee', maar hij gaat evengoed eronder. Vervolgens strand ik in een situatie waarin ik hem steeds streng 'nee' toespreek en hem onder de tafel vandaan moet pakken. Hij gaat steeds precies in het midden liggen, dus ik moet er moeite voor doen om bij hem te komen,
Hij gaat dat steeds meer als een spel zien, dus zodra hij er onder vandaan is, rent ie naar de andere kant en klimt er daar op.
Ik probeer dan zo uitbundig mogelijk met een speeltje of iets anders hem te lokken, maar hij heeft het dan natuurlijk allang voor elkaar dat hij er toch ligt.
Speeltjes werken even, maar dan rent ie terug naar die tafel en gaat er weer onder liggen en blaft dan (ik zou bijna willen zeggen: uitdagend) zo van: pak me dan.
Waar ik bang voor ben is dat ik in een eindeloos lange 'nee' strijd terecht kom.
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?