Ze zijn er weer
-
- Hele grote hondenneus
-
- Grote hondenneus
Kan je het antwoord alvast erop geven .. Nee!Koor schreef:Hier al heel veel teken gezien en van Jochem afgepluktIk ben geen voorstander van allerlei chemische troep en probeer dit jaar de schapenvetblokjes met knoflook. Ben er nu net mee begonnen en ben benieuwd of het gaat helpen.
( heb het namelijk zelf ook al geprobeert, en teken krijgen ze toch, wat voor middel je er ook in stopt, of erop gooit )
Kom eens langs als de dag van te voren juffie hond hier dat chemische goedje in haar nek gehad heeft .. Dan is ze 100% matje klap! .. Lees maar eens op de achterkant van de verpakking van die spulletjes, het kan tot aan gedragsveranderingen toe veroorzaken bij je hond .. Alsof dat dan weer zo lekker gezond isperelaar schreef:Als je preventief niets doet speel je met de gezondheid van je honden, volgens mij.

-
- Hele grote hondenneus
Tja nou, dat moet je per hond bekijken.
Aan Max merk ik helemaal niks. Hij is er nog nooit ziek van geworden en krijgt er geen gedragsproblemen van. Het enige wat ik merk is dat teken verleden tijd zijn. Dus ik ben zeker een voorstander van de front line....
En trouwens wij mensen moeten ook vaak medicijnen gebruiken voor een gezondheidsprobleem, maar die medicijnen zijn vaak dan voor andere dingen weer heel slecht...Dus je moet toch een afweging maken. En dan kies ik voor frontline.
Aan Max merk ik helemaal niks. Hij is er nog nooit ziek van geworden en krijgt er geen gedragsproblemen van. Het enige wat ik merk is dat teken verleden tijd zijn. Dus ik ben zeker een voorstander van de front line....
En trouwens wij mensen moeten ook vaak medicijnen gebruiken voor een gezondheidsprobleem, maar die medicijnen zijn vaak dan voor andere dingen weer heel slecht...Dus je moet toch een afweging maken. En dan kies ik voor frontline.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Hele grote hondenneus
Dit ben ik helemaal met je eens. Sjakie had bv nooit vlooien en in de vier jaar dat ze bij me was heeft ze slechts een enkele keer een teek gehad. Leentje heeft sneller een vlooienbesmetting, dus je hond moet er ook op een bepaalde manier 'gevoelig' voor zijn.royenmarjolein schreef:Tja nou, dat moet je per hond bekijken.
-
- Hele grote hondenneus
Het enige verschil is dat de teken (als de honden behandeld zijn) wel al dood zijn. Als ze zich al vastzuigen, gaan ze meteen kapot. (hier tenminste wel..)MheenLab schreef:Al zou je ze helemaal onder spuiten met éen of ander middeltje (frontline e.d.) .. Dan krijgen ze alsnog de teekjes te pakken![]()
Hier waren de teken de eerste weken van maart alweer actief en hoé!
Zoef zit meteen helemaal onder..met haar lange haren en korte pootjes is ze een makkelijke prooi.
Ik controleer alle 3 de honden élke dag, en nóg haal ik er geregeld weg die al volgezogen zijn of zelfs al uit zichzelf losgelaten hebben en dus als bonen in de kamer liggen.

Ik ben zelf ook absoluut geen voorstander van die chemische troep, maar ik heb alle huis-tuin- en keukenmiddeltjes geprobeerd, maar helaas..(de zalm/knoflooktabletjes geef ik evengoed omdat ze ook andere voordelen bieden, maar de teken schrikt het iig niet af..
Heb bij Zoef op 1 dag oot 11 (!!) teken weggehaald, alleen al op haar kopje..dat vond ik zo zielig.
Sinds zij de Scalibor omkrijgt, gaat het vrij goed en kom ik er zo nu en dan nog eens eentje tegen maar dat is te overzien.
Bij Kato hielp de Frontline/Advantix en soortgelijke pipetjes een paar jaar geleden ook niet meer.
Als we naar Frankrijk gaan, krijgt ze ook een scalibor om, als ze niet mee op vakantie gaat, behandel ik haar met Defendog-spray; het enige middel dat bij haar helpt. (ze is dan een week of 5 teken-vrij)
Nora kreeg bij haar vorige baasjes Frontline, ter preventie, maar had nooit teken..hier had ze de eerste week van maart al eentje te pakken..zij krijgt nu dus ook dezelfde spray dan Kato. (heb er sindsdien nog 1tje bij haar wegehaald, die wel al kapot was)
Moet zeggen dat hier wel ontzettend veel teken zitten.
Logeetjes die thuis nooit teken hebben, hebben ze hier meteen..het stikt ervan..bahbah..en dan straks de processierups nog en het plaatje is weer compleet. Het zou verbóden moeten worden.

Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes

Kato! (Labrador; 4-11-2005)
Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)

-
- Hele grote hondenneus
Inmiddels hebben de meiden hier een scalibor bandje om.
Had ik eerst nog 5 teken in 3 weken geplukt, plukte ik er gister 2 van Miep en afgelopen dinsdag 2 van Trix. Da's een groei van heul veul
dus vandaag bandjes gehaald. Vies chemisch spul maar het doet z'n werk (na ongeveer 2 weken)!
Had ik eerst nog 5 teken in 3 weken geplukt, plukte ik er gister 2 van Miep en afgelopen dinsdag 2 van Trix. Da's een groei van heul veul

-
- Hele grote hondenneus
-
- Hele grote hondenneus
Castro had vandaag z'n (en ook de onze
) eerste teek, nog helemaal wit dus nog vers (we kwamen net terug uit het park). Gelukkig snel ontdekt met het afdrogen (we proberen 'm te laten zwemmen; de hond niet de teek
).
Het verwijderen lukte niet helemaal (de teek had een bijzonder moeilijke plek gekozen; vlakbij het geslachtsdeel van onze schat
), de kop zit er nog in. Voor de zekerheid maar even met de DA gebeld die zei dat het geen kwaad kon maar dat we het af en toe even moeten ontsmetten om een onsteking te voorkomen.

Het verwijderen lukte niet helemaal (de teek had een bijzonder moeilijke plek gekozen; vlakbij het geslachtsdeel van onze schat