Foofer geeft over...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Foofer geeft over...

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Vraagje hier, Foofer heeft afgelopen weekend diarree gehad, ik kwam weer uit de stad na koniginnenacht (mijn ouders hadden het laatste rondje gewoon gedaan) en daar lag een bruine verassing en het was helaas niet alleen Foofer.... (dat met je brakke hasses en net een broodje shoarma achter de kiezen, maar goed). Nu heeft hij dinsdag op woensdag nacht gekotst en nu net weer na het eten. Heerst er wat en kan dat, dat er wat heerst? Volgens de buren met een JR heeft deze er afgelopen weekend last van gehad.

En wat kan ik het beste doen met het voer, Foofer stond zijn eigen uitgekotste brokjes al weer op te smikkelen, in kleinere porties geven? En dan wel brokjes of iets van rijst of zo? Hij drinkt wel voldoende.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Hij wil nu geen brokjes meer, hij heeft wel zin neemt ze in zijn bek maar vervolgens kauwt hij heel erg veel op 1 brokje en de andere brokjes die in zijn bek had laat hij er weer uit vallen. Wel weer wat gedronken en hij ligt nu beneden in de gang zodat ik hem kan horen en ik hoop dat wat hij binnen heeft gekregen ook binnen houdt zodat hij iets aan voeding heeft. Het valt me wel op nu ik er over nadenk, normaal braakt hij een flats, een pannenkoek zeg maar. Maar nu, deze 2x lijkt het wel een explosie zeg maar...
Ik hoop dat iemand nog tips heeft...
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Een dagje geen eten kan niet heel veel kwaad voor een volwassen lab.
Voor Bowie kook ik in zo'n geval lekker kipfilet en geef hem het kookwater te drinken en met tussenpozen (uurtje) steeds kleine beetjes van de kipfilet.
Als maag en darmen daarop een dagje rustigblijven kun je steeds kleine beetjes van 't gewone voer met tussenpozen geven en dat langzaam opbouwen tot alles weer goed is.
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Wat ik zelf altijd doe is eerst temperaturen. Is de temperatuur normaal dan is er schijnbaar iets verkeerd gevallen.
Ik geef dan een dag geen eten maar zet wel karnemelk neer.
De dag erop hele kleine porties geven veel vaker op de dag dan je normaal voert.
Succes!
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Hoeveel kipfilet kook je dan? En kook je dit helemaal supergaar? Dat het uit elkaar valt gaar zeg maar?
En nog rijst er bij of alleen kipfilet? En jij denkt zo ook dat het een gewone onrustige maag is? Een virusje ofzo?
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

2 Flinke kipfilets, in ruim water gewoon goed gaar koken, en dan verdeeld over de dag steeds kleine beetjes geven en het kookwater als drinkwater geven.
Rijst wordt nog vaak door DA's geadviseerd maar is voor een hond veel moeilijker/zwaarder verteerbaar dan lange tijd werd gedacht.
De tip van Marga over temperaturen is een heel goede, de normale lichaamstemperatuur van een hond ligt rond de 38,5.
Ik heb geen idee wat Foofer zou kunnen hebben, maar als Bowie geen koorts heeft, niet lusteloos is en blijft drinken, maak ik me niet heel snel ongerust.
Jij kent Foofer het best en ziet het best het verschil of hij niet lekker is of dat hij heel ziek is en je contact met een DA zou moeten zoeken.
Beterschap!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Hier word ook gekookte kipfilet gegeven en dat helpt vaak echt super! Beterschap voor je mannetje!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Plaats reactie