Pontus z'n tweede step les

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Pontus z'n tweede step les

Ongelezen bericht door Pandora »

Voor Pontus was het tijd voor wat meer actie dan zijn wandelingetjes en zijn oefeningen. De kleine man kan zijn energie niet kwijt en wordt baldadig.
Zwemmen doet hij nog niet echt en donderjagen met andere honden lijkt mij niet de manier voor hem maar leren om naast de step te lopen.... dat leek me wel wat voor hem.
Gisteren les 1: Een stukje wandelen naast de step... nou, daar had meneer helemaal niks van dus zijn we meteen een klein stukje gaan steppen. Het ging prima! Pontus is echt een natuurtalentje, hij zag er meteen de lol van in om met een lekker drafje mee te lopen. Klein stukje heen, beetje relaxen (we kwamen een leuk beageltje tegen waar hij even mee gespeeld heeft) en een klein stukje terug. Daarna verplicht rusten maar hij had genoeg om over na te denken dus dat vond hij niet erg :slapen:

Vandaag les 2: drie keer een stukje steppen en nog een stukje los om het meertje heen, hij vindt het heerlijk!

Hij is er klaar voor:

Afbeelding

Wat zit er in de bidon houder? O, een dummy!

Afbeelding

En.... actie!

Afbeelding
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Knap hoor van jullie beide! Heel veel plezier met steppen :D
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Zo dat is wel even lekker. Dan kan Pontus idd zijn energie kwijt. Ik heb het een keer gedaan met Diezel, maar hij had toen een speciaal tuigje om voor sledehonden. Aangezien onze overburen 2 Alaska Malamute hebben. Dus Diezel en en van hun honden voor mijn step en gaan met die banaan. En dat ging toch hard. Maar vond het ook wel eng hoor!

Maar tis wel een goede manier. Suc 6 met het trainen ervan
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:applaus: knappe pontus :verliefd1:
ik verheug me al op de tijd dat Hidde oud genoeg is om aan de fiets mee te mogen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Pandora
Speurneus
Speurneus

Pontus is nu 7 maanden oud, nog niet oud genoeg om vol van start te gaan maar wel om rustig aan eens kennis te maken met dit soort dingen, ook om hem wat nieuwe uitdagingen te bieden.
Nog een maandje, denk ik, en dan gaan we ook beginnen met jachttrainingen.... dan gaat het echt leuk worden voor Mr. Pontus!
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

corretje schreef:Zo dat is wel even lekker. Dan kan Pontus idd zijn energie kwijt. Ik heb het een keer gedaan met Diezel, maar hij had toen een speciaal tuigje om voor sledehonden. Aangezien onze overburen 2 Alaska Malamute hebben. Dus Diezel en en van hun honden voor mijn step en gaan met die banaan. En dat ging toch hard. Maar vond het ook wel eng hoor!

Ik leer ze dus niet om voor de step te lopen en de step te trekken maar om naast de step mee te lopen :wink:
(Ramses gun ik zo nu en dan wel de lol om een stukje voluit te gaan en mij te mogen trekken :D We gaan dan inderdaad zo'n 27 km per uur.... en een lol dat hij dan heeft :lol: )
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:
corretje schreef:Zo dat is wel even lekker. Dan kan Pontus idd zijn energie kwijt. Ik heb het een keer gedaan met Diezel, maar hij had toen een speciaal tuigje om voor sledehonden. Aangezien onze overburen 2 Alaska Malamute hebben. Dus Diezel en en van hun honden voor mijn step en gaan met die banaan. En dat ging toch hard. Maar vond het ook wel eng hoor!

Ik leer ze dus niet om voor de step te lopen en de step te trekken maar om naast de step mee te lopen :wink:
(Ramses gun ik zo nu en dan wel de lol om een stukje voluit te gaan en mij te mogen trekken :D We gaan dan inderdaad zo'n 27 km per uur.... en een lol dat hij dan heeft :lol: )
gaaf is dat he :D roef is dan helemaal trots als hij even voluit mag gaan :verliefd1:
ik durf het alleen niet te vaak te doen,maar als het aan roef lag :roll:
Pandora
Speurneus
Speurneus

roef schreef:
Pandora schreef:

gaaf is dat he :D roef is dan helemaal trots als hij even voluit mag gaan :verliefd1:
Echt heel gaaf! Zo genieten vind ik dat! :D Het plezier dat van die hond af straalt: bek open, tong eruit en gaan... Heerlijk, echt een geniet moment van ons samen :verliefd1:
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Pandora schreef:
roef schreef:
Pandora schreef:Ik leer ze dus niet om voor de step te lopen en de step te trekken maar om naast de step mee te lopen :wink:
Echt heel gaaf! Zo genieten vind ik dat! :D Het plezier dat van die hond af straalt: bek open, tong eruit en gaan... Heerlijk, echt een geniet moment van ons samen :verliefd1:
kijkt Ramses je dan ook zo aan met een intens gelukkige blik?
ik heb dan het idee dat roef even in mijn ziel kijkt :oops: :verliefd1:
Pandora
Speurneus
Speurneus

roef schreef:
Pandora schreef:
roef schreef: gaaf is dat he :D roef is dan helemaal trots als hij even voluit mag gaan :verliefd1:
kijkt Ramses je dan ook zo aan met een intens gelukkige blik?
ik heb dan het idee dat roef even in mijn ziel kijkt :oops: :verliefd1:
Ik begrijp precies wat je bedoelt! :)

Ja, Ramses kijkt me dan intens gelukkig aan, ik omschrijf dit altijd als ee moment waarop we samen één zijn, mijn ventje en ik :liefde:
Afbeelding
samantha
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door samantha »

Oh dat ziet er super uit zeg :D
Ik wil met DJ binnekort ook eens gaan proberen met de step, denk dat hij het heel leuk gaat vinden :D
Afbeelding

:bruinpootje: Macho
:zwartpootje: DJ
:zwartpootje: Jack
:blondpootje: Tiesto
:zwartpootje: Jones
:blondpootje: Fudge

In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000 / 07-11-2011 en Babs 20-12-2005 / 18-10-2012
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Pontus het natuurtalentje. Gezellig.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Plaats reactie