ziek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

ziek

Ongelezen bericht door Muiske »

Bobbie is ziek :( . Gisteren had hij flinke spuitpoep. Hij heeft gekookte kipfilet gekregen van ons, maar vanochtend had hij nog steeds diaree dus we zijn even naar de dierenarts gegaan. Hij heeft medicijnen tegen de diaree mee gekregen. Gisteren heeft bobbie bijna de hele dag geslapen en vandaag ligt hij ook continu op de grond. Wat ons nu opviel is dat hij veel hijgt en dorst heeft. Ook ademt hij heel snel en zwaar als hij slaapt? Is dit normaal? De dierenarts kon verder niets vinden, maar wij maken ons best veel zorgen.

Oja, net begon bob in zijn slaap hard te snurken en te schokken wat kan dit betekenen?
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

dat schokken en hard snurken dan is ie heel ver weg en druk aan het dromen.. :wink:
hopen dat de diarree gauw over is.. kan best een soort van virus zijn.. goed dat je gelijk naar de da bent gegaan, is met een jonge pup toch altijd triggie aan de diarree..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Je laatste vraag is niet iets om je zorgen over te maken :) hij is op dat moment gewoon in diepe slaap en droomt waarschijnlijk.
Flits maakt er dan ook vaak nog geluidjes bij.

Je andere vragen kan ik je geen antwoord op geven. Misschien voelt hij zich ook gewoon echt even niet lekker en hijgt hij daarom veel? Ik zou het niet weten. Het kan in ieder geval niet van het weer komen, want zo warm is het niet buiten.

Dat snel en zwaar ademen doet Flits ook wel eens als hij dus aan het dromen is, maar zodra hij weer uit die fase is van het slapen, dan blijft hij niet steeds maar zwaar en snel ademen.
Doet Bobbie dit wel? Of is het af en toe dat hij even zo snel en zwaar ademt?

Hopelijk knapt het mannetje in ieder geval snel weer op!
Dan zal hij ook weer wat actiever worden. Diarree kan er nogal inhakken bij pups geloof ik, ze slapen sowieso al veel en als ze dan ook nog wat futloos zijn door de diarree, dan slapen ze dus de hele dag zo ongeveer.
Je hondje goed in de gaten houden, de diarree zal vrij snel af moeten nemen nu hij medicijnen heeft lijkt me.

Knuffel voor Bob!
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Bedankt voor de antwoorden. Hij heeft vanmiddag weer een beetje gepoept en dit was al wat vaster. Nu hebben we nog een probleem, Bob is vanaf 20u af aan in de bench alles bij elkaar aan het janken en blaffen. We hebben hem op het moment dat hij stil was even naar buiten gedaan voor een plas en laten drinken. Daarna weer in de bench gezet en hij is tot nu aan 1 stuk door bezig. Hij heeft dit sinds hij hier is nog geen 1 keer gedaan. Af en toe wat gepiep maar nooit zo hysterisch als dat het nu is. Hij was vanmiddag al weer een stuk fitter dus is dit omdat hij gewoon niet in de bench wil of omdat hij ziek.is? Wij weten het echt niet meer :(
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

oh wat lastig he als ze het je niet kunnen vertellen. Als je hem even uit zijn bench laat is het dan nog ? Als je je echt zorgen maakt gewoon Diana bellen he trouwens.. !! Dat heb ik ook tig keer gedaan.. het eerste jaar.. en baalde altijd dat ik het niet eerder gedaan had.
kristies
Speurneus
Speurneus

en misschien voelt hij zich nu wel gewoon ellendig omdat hij wat ziek is.. verder is drinken nu belangrijk. als hij maar genoeg drinkt. Ik zou hem even niet ( te veel ) eten geven.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ok, dank je!. Hij is nu gestopt en is gaan slapen. Ik ga morgen diane even bellen. Goede tip! :)
kristies
Speurneus
Speurneus

En hoe is het vandaag ?
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Oh, sorry.. ik lees je berichtje nu pas. Bob is 3 dagen flink ziek geweest maar hij is nu weer helemaal de oude :)
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

He die Bob veel gezondheid gewenst voor de komende 14 jaar hahaha,
lieve knul :verliefd1:
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

als één van mijn honden aan de racekak is dan kook ik rijst, en bewaar ook het kookwater.
krijgen dan 2 à 3 dagen rijst + rijstwater (het kookwater) en langzaam aan vanaf dag 2 weer korrels erbij
Als het langer dan 3 dagen duurt, ga ik zelf pas naar een DA toe.
kristies
Speurneus
Speurneus

RaymondC schreef:als één van mijn honden aan de racekak is dan kook ik rijst, en bewaar ook het kookwater.
krijgen dan 2 à 3 dagen rijst + rijstwater (het kookwater) en langzaam aan vanaf dag 2 weer korrels erbij
ja ik ga ook pas na ongeveer 3 dagen meestal.. maar dit hondje is nog maar een paar mnd he dat is wel anders vind ik. Toen Chester pup was ging ik ook veel eerder met hem naar de dierenarts
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

kristies schreef:
RaymondC schreef:als één van mijn honden aan de racekak is dan kook ik rijst, en bewaar ook het kookwater.
ja ik ga ook pas na ongeveer 3 dagen meestal.. maar dit hondje is nog maar een paar mnd he dat is wel anders vind ik. Toen Chester pup was ging ik ook veel eerder met hem naar de dierenarts
Zelfs met mijn pups nooit gedaan.
Schiet niet zo snel in paniek.
Zolang ze goed blijven drinken, en nog alert en "vrolijk" zijn is er bij mij geen reden tot paniek.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ik hou het even in hetzelfde topic, is wat makkelijker dan om elk wissewasje een nieuwe te openen. Bob heeft alweer flinke spuitpoep. :( Het ventje ligt de hele dag te slapen. Wat ons de laatste dagen heel erg opvalt is zijn snelle ademhaling. Wij hebben het opgemeten en hij ademt vaak 120x per minuut als hij rustig ligt te slapen. Is dit normaal voor een pup?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heb je al contact gehad met de fokster?
Heb je soms iets veranderd vwb het voer?
Anders zou ik toch even terug met hem naar de da hoor, hij is nog veel te klein om zoveel spuitpoep te hebben.
Sterkte met het mannetje.
Plaats reactie