Lunatic schreef:Wat is de reden dat ze niks meer tussendoor mag?
Ik ben een groot voorstander van 's morgens voeren trouwens, dan kunnen ze hetgeen ze binnen hebben gekregen omzetten en gebruiken de rest van de dag, daar halen ze hun energie uit. Als je ze 's avonds voert, gebeurt er de rest van de avond meestal niet veel meer, dus gaan ze slapen om het te verteren, in de ochtend is het verteerd en hebben ze weer trek (vooral met kvv) dan moeten ze dus de hele dag functioneren op een lege maag
Ik snap trouwens best dat je NRV of BARF een beetje eng vind, vond ik in het begin ook, maar het went zo snel en als je ziet hoe erg de hond ervan geniet, vergeet je snel dat "eng" is en geniet je alleen nog maar. Dus probeer omwille van wat goed is voor je hond, je over je angst heen te zetten

Hallo Lin,
Ze mag niks tussendoor, omdat iedere keer dat een hond (ook andere dieren/mensen) eten krijgen het maag/darmstelsel in werking gaat. Ook bij het kleinste tussendoortje. Steeds worden dan alle sappen geproduceerd en gaat het immuunsysteem "aan" om ziektekiemen op te sporen en te verwijderen. Hierdoor verzwakt het immuunsysteem.
Bij gezonde honden maakt dit niet zoveel uit, maar omdat het immuunsysteem van Roxy niet goed is (lekkage in de darmen) is het dus volgens mijn DA beter te beperken tot 1 maal daags een maaltijd.
Als ik hem weer spreek zal ik eens vragen of hij bedoelt dat het voor haar voor altijd geldt, of dat ze wel iets tussendoor mag als ze over een poos weer in orde is en de supplementen hun werk doen.
De glutamine en zink zijn bedoeld om deze lekkage weg te werken.
Mijn DA is juist een voorstander van 's avonds voeren. Dan gaan ze slapen en zit er overdag voldoende eiwitten in de cellen om de hele dag mee voort te kunnen.
Hijzelf eet ook volgens dit principe. Hij eet ook maar eens per dag 's avonds laat en geen koolhydraten. Wel vlees/vis/groente/noten en zaden
Hij zegt dat hij zich er heel goed bij voelt.
Ikzelf zou het ook wel willen proberen, maar is een beetje lastig met een gezin van 5. Hier lachen ze me uit