Desensibilisatie kuur

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

yosca schreef:@Debby .. Wat doet Erwin Geitenbeek bij Fayth?

Na 6 weken dieet en shampoo zien we wel verschil bij Yosca. Door de shampoo zijn alle gisten weg en heeft Yosca aanzienlijk minder jeuk. De huis tussen haar tenen wordt ook weer blond ipv rood!! Of haar dieet daaraan bijgedragen heeft weten we niet zeker omdat madam zich tegoed had gedaan aan de puppenbrokken van Zyva en daarvan geen jeuk reactie kreeg. Dus tja, maakt de voeding dan wel uit? Nu weer een paar dagen haar eigen voer geprobeerd en dan zien we wel dat Yosca meer jeukt, maar dat kan ook komen door haar allergie op de huisstof en hooimijten. Zelfs de dermatoloog in A'dam weet het niet precies.

We gaan nu wel met desensibiliseren beginnen en ze willen Yosca heel graag op hypoallergeen voer om in elk geval de voeding uit te sluiten (voor zover mogelijk). Wordt vervolgt dus nog!!

Succes met al jullie kuren! .. wij gaan aan ons traject beginnen. Mag ik vragen welk voer jullie je hond geven naast de desensibilisatiekuur??
Wij hebben Fayth nu een jaar van de brokken af en ik zie dag en nacht verschil. Fayth krijgt TinLo (dit is alleen vlees wel gemalen) kvv en daar doet ze het goed op.

Erwin gaat in eerste instantie zorgen dat haar immumsysteem weer in orde komt. Wij zijn net begonnen dus zitten nog in de begin fase.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:
Debby schreef: Wij zijn bij Erwin Geitenbeek geweest, ook omdat Fayth meerdere dingen heeft dan alleen deze allergieen. We zijn net begonnen met het herstellen van haar immumsysteem. Hou jullie op de hoogte.
Hoi Debby, ik ben heel benieuwd hoe het bij Erwin ging.
Wat was zijn advies? Wil hij ook die desensibilisatiekuur doen? Of krijg je nu Glutamine en Zink.

Ook ik kom bij hem met Roxy. Zij heeft veel last van oorontstekingen en gebleken is dat ze veel schimmels/gisten in het oor heeft.
Hoi,

Het eerste advies is Fayth haar immumsysteem weer op orde brengen. Door de vele ab kuurtjes is dit verstoord. Wij zijn begonnen met Ribose dit s bijna klaar en dan gaan we over Glutamine, BSAA en als laatste probiotica.

Fayth heeft buiten bovengenoemde allergieen ook voedingsintolerantie voor gevogelte en bepaalde groentes/fruit.

We hebben verder nog niet gesproken over desensibiliseren.

Hoe is het nu met Roxy?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Hoi Debby,

Wat is Ribose en wat is BSAA?? Bedoel je waarschijnlijk BCAA (zo vond ik het op google). schijnt ook een supplement te zijn. Wat was Erwins uitleg hierbij?

Met Roxy gaat het nu wel redelijk.
3 maanden geleden had ze weer een oorontsteking, toen zijn we begonnen met Glutamine, Zink en Microcomp. Omega-3 kreeg ze al altijd. Ook weer AB-zalf erbij. Toen we 2 potten Glutamine op hadden mocht ik er mee stoppen. Maar na 4 weken was er weer een oorontsteking. Afgelopen donderdag ben ik bij Erwin geweest en ben ik weer begonnen met Glutamine en Zink. Ook multivitamine en de omega-3 (bankrekening loopt leeg :cry: )

En ook weer antibiotica erbij. Nu, 5 dagen later lijkt het beter te gaan met de ontsteking. Maar helemaal weg is het geloof ik nog niet. Spuit AB is wel vanmorgen op gegaan, dus ik wacht even af.
Half jaar geleden is er een kweek gedaan en er bleken veel schimmels/gisten in haar oor te zitten.

Erwin spreekt van lekkage van de darmwand, immuunsysteem werkt slecht. Maar over een desensibilisatiekuur heeft hij het nooit gehad.
Of is dat alleen voor huidproblemen? Wat houdt zo'n kuur precies in? is dat ook antibiotica?

Roxy eet ook rauw. Glutamine, zink, multivit en omega-3 moet ze misschien levenslang.
En we zijn nu op zijn advies over op 1 maaltijd per dag. Heb jij dit advies ook gekregen?

Als er weer een oorontsteking gaat komen binnenkort, dan wordt er nog een keer een kweek gemaakt. Ze lijkt nu ook resistent te worden voor de AB.

Wel lastig allemaal. Maar daar weet jij ook alles van
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik heb net even gegoogled op Ribose en BCAA, maar is allebei voor de spieren en ook voor herstel na training. Doe je veel aan training/sport met Fayth?

Is zijn lichamelijk "uitgeput"?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Roxy Hoeveel zink krijgt zij per dag? Een tekort is niet goed, maar een teveel ook zeker niet.
Hieronder een linkje vwb de voor/nadelen bij de mens, ik ga eens zoeken of ik ook iets over nadelen bij de hond kan vinden.
In rood vlees zit namelijk ook al zink en ik vraag mij af of het dan niet teveel wordt?
Ik wil niet onder Erwin zijn duiven schieten hoor, maar een beetje kritisch blijven kan nooit geen kwaad toch?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... -zink.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hoi Roos,

Op het potje staat dagelijks 1 tot 3 tabletten, maar ik moest de afgelopen maanden 2X2 tabletten per dag geven en nu 1 per dag. Er zit 15 mg zink in 1 tablet.

En de Glutamine (Glutagenics)2 afgestreken scheppen, de multivit (Phytonics) 3 schepjes en de omega-3 (Doils) tweeeneenhalve ml.
Op dagen dat ze vis krijgt, hoeft ze geen omega-3

Ik zal ook eens gaan lezen over dat Zink. idd kritisch blijven :wink:
Bedankt voor je berichtje
Roos

Ik stuur jou even een pb want we zijn nu wel erg van het onderwerp afgeraakt :oops:
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:Hoi Debby,

Wat is Ribose en wat is BSAA?? Bedoel je waarschijnlijk BCAA (zo vond ik het op google). schijnt ook een supplement te zijn. Wat was Erwins uitleg hierbij?

Met Roxy gaat het nu wel redelijk.
3 maanden geleden had ze weer een oorontsteking, toen zijn we begonnen met Glutamine, Zink en Microcomp. Omega-3 kreeg ze al altijd. Ook weer AB-zalf erbij. Toen we 2 potten Glutamine op hadden mocht ik er mee stoppen. Maar na 4 weken was er weer een oorontsteking. Afgelopen donderdag ben ik bij Erwin geweest en ben ik weer begonnen met Glutamine en Zink. Ook multivitamine en de omega-3 (bankrekening loopt leeg :cry: )

En ook weer antibiotica erbij. Nu, 5 dagen later lijkt het beter te gaan met de ontsteking. Maar helemaal weg is het geloof ik nog niet. Spuit AB is wel vanmorgen op gegaan, dus ik wacht even af.
Half jaar geleden is er een kweek gedaan en er bleken veel schimmels/gisten in haar oor te zitten.

Erwin spreekt van lekkage van de darmwand, immuunsysteem werkt slecht. Maar over een desensibilisatiekuur heeft hij het nooit gehad.
Of is dat alleen voor huidproblemen? Wat houdt zo'n kuur precies in? is dat ook antibiotica?

Roxy eet ook rauw. Glutamine, zink, multivit en omega-3 moet ze misschien levenslang.
En we zijn nu op zijn advies over op 1 maaltijd per dag. Heb jij dit advies ook gekregen?

Als er weer een oorontsteking gaat komen binnenkort, dan wordt er nog een keer een kweek gemaakt. Ze lijkt nu ook resistent te worden voor de AB.

Wel lastig allemaal. Maar daar weet jij ook alles van

Fayth is hier eerst bij de da getest, mijn eigen da heeft toen desensibilisatiekuur (dit is een kuur waarbij ze steeds een stofje inspuiten waar de hond alergies voor is en zo maken ze de hond immum, bij een hond/kat is de slagingspercentage 60% google maar eens op desensilisatiekuur) voorgestelt. Maar omdat Fayth een erg gevoelig hondje is wilde ik eerst op de natuurlijke manier gaan proberen. Mijn moeder kent Erwins werkwijze en ik kwam hem hier op show tegen. Zo ben ik bij Erwin terecht gekomen.

Fayth is mijn hulphond, dus ja ze actiever als een huishond. Alles wat ik nu heb mee gekregen is om te herstellen en het is idd BCAA ( :oops: typfoutje).

Ik maak Fayth haar oren geregeld schoon met ottoclean zodra het gaat stinken of rood ziet ga ik toch naar de da en helaas zit er dan niets anders op dan een zalf. Ook na het zwemmen en zeker in vies water maak ik haar oren goed schoon en droog. Wat voor een ab zalf krijg je mee, bij Fayth werkt namelijk niet alles.

1 maaltijd per dag heeft hij wel over gesproken maar dat is nog niet aan de orde. Zolang Fayth kvv krijgt hou ik haar op twee keer per dag. kvv verteerd veel sneller en hebben ze honger.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roos schreef:Ik stuur jou even een pb want we zijn nu wel erg van het onderwerp afgeraakt :oops:
Vind het zeer intressant, ik heb er geen moeite mee :wink:
Lees graag mee.
Roos

Als Roxy het niet erg vind zal ik mijn pb hier in het topic zetten, het is wel een hoop leeswerk :wink:
Irene
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Irene »

Hoi,

Bono heeft ook last van gisten, Sem heeft weer last van andere soorten allergie, Bono had in het verleden ook heel veel last van zijn oren, die behandel ik nu met Otiderm, daar zit ook iets in tegen die gisten, maar de shampoo werkt niet zo heel erg goed voor zijn pootjes.
Succes met Fayth en Roxy.
Groetjes van Irene en lebbers van Bono en Sem.
Roos

Neem aan dat Roxy het niet erg vind, het is ook de pb die ik zelf heb verstuurd :wink:

Ik zit ook even rond te snuffelen, maar nu lees ik de adh bij mensen en dat is toch stukken minder dan bij Roxy, terwijl zij qua gewicht veel lichter is dan een mens.
Ook zouden de symptonen korte tijd na de inname van supplement verdwenen moeten zijn, dat lijkt er ook niet echt op als het zo lees, of heb ik dat verkeerd?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... rzaak.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... rzaak.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De opname van koper (kopertekort is wat ik overal teruglees als nadeel van teveel zink) wordt door zink en vitamine C (zit ws in de multivitamine die jij geeft, zit daar ook koper in?) belemmert en dat is ook iets wat je niet wilt denk ik.
Het wordt een lastig verhaal hoor zo, als je alles na gaat zoeken, maar 1 ding is mij wel duidelijk, ik denk dat de dosering zink veel te hoog is voor een hond.
Ik zal eens bij de hondenvitaminen gaan kijken.
Hieronder een link over kopertekort.

http://www.vitamine-info.nl/alle-vitami ... rij/koper/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan het zo niet direct vinden, heb het welvoor paarden en kleine herbivoren gevonden bij medpets, maar voor een paard is de adh 174 mg, staat ook niet echt in verhouding denk ik.
Nou, eentje gevonden maar daar hebben ze het over microgrammen (denk ik) en hoeveel microgram een milligram is weet ik niet, ik ben erg slecht met maten en gewichten.

http://www.medpets.nl/vitaminen+mineral ... n+complex/" onclick="window.open(this.href);return false;

Weer genoeg om over na te denken in ieder geval en vergeet niet dat er ook al zink in haar voeding (vlees/vis) zit.
Hoop niet dat ik jou nu helemaal door de war maak.

Groetjes, Roos
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roos schreef:Als Roxy het niet erg vind zal ik mijn pb hier in het topic zetten, het is wel een hoop leeswerk :wink:
nee hoor, geen enkel probleem. alleen maar mooi toch, als meer mensen er iets aan hebben.

gr Moon
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Irene schreef:Hoi,

Bono heeft ook last van gisten, Sem heeft weer last van andere soorten allergie, Bono had in het verleden ook heel veel last van zijn oren, die behandel ik nu met Otiderm, daar zit ook iets in tegen die gisten, maar de shampoo werkt niet zo heel erg goed voor zijn pootjes.
Succes met Fayth en Roxy.
Dank je wel Irene.

Ik gebruik idd ook Otiderm bij Fayth werkt iets anders niet.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roos schreef:Neem aan dat Roxy het niet erg vind, het is ook de pb die ik zelf heb verstuurd :wink:

Ik zit ook even rond te snuffelen, maar nu lees ik de adh bij mensen en dat is toch stukken minder dan bij Roxy, terwijl zij qua gewicht veel lichter is dan een mens.
Ook zouden de symptonen korte tijd na de inname van supplement verdwenen moeten zijn, dat lijkt er ook niet echt op als het zo lees, of heb ik dat verkeerd?

De opname van koper (kopertekort is wat ik overal teruglees als nadeel van teveel zink) wordt door zink en vitamine C (zit ws in de multivitamine die jij geeft, zit daar ook koper in?) belemmert en dat is ook iets wat je niet wilt denk ik.
Het wordt een lastig verhaal hoor zo, als je alles na gaat zoeken, maar 1 ding is mij wel duidelijk, ik denk dat de dosering zink veel te hoog is voor een hond.
Ik zal eens bij de hondenvitaminen gaan kijken.
Hieronder een link over kopertekort.

http://www.vitamine-info.nl/alle-vitami ... rij/koper/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan het zo niet direct vinden, heb het welvoor paarden en kleine herbivoren gevonden bij medpets, maar voor een paard is de adh 174 mg, staat ook niet echt in verhouding denk ik.
Nou, eentje gevonden maar daar hebben ze het over microgrammen (denk ik) en hoeveel microgram een milligram is weet ik niet, ik ben erg slecht met maten en gewichten.

http://www.medpets.nl/vitaminen+mineral ... n+complex/" onclick="window.open(this.href);return false;

Weer genoeg om over na te denken in ieder geval en vergeet niet dat er ook al zink in haar voeding (vlees/vis) zit.
Hoop niet dat ik jou nu helemaal door de war maak.

Groetjes, Roos
Dank je Roos, ga het ff op me gemak lezen
Plaats reactie