Ernstige problemen bek bo
-
charly
- Kleine hondenneus

Heel veel sterkte met de beslissing. Als hij nog gelukkig is, laat hem lekker lopen, je ziet het idd aan hem als hij dat niet meer is.
Maar, laat hem wel hond-waardig blijven, beter iets te vroeg dan iets te laat, dat was het advies van onze dierenarts als het verder achteruit gaat met onze oude Sjefke.
Sterkte en wijsheid.
Maar, laat hem wel hond-waardig blijven, beter iets te vroeg dan iets te laat, dat was het advies van onze dierenarts als het verder achteruit gaat met onze oude Sjefke.
Sterkte en wijsheid.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
speurneus carola
- Speurneus

ik vind dat heel moeilijk hoor, want er worden geen garanties gegeven he.
hij kan 2 weken hebben maar voor zelfde geld zijn het 2 jr. ..
ik had eens een herder die we toen we thuis kwam op de vloer uitgeteld vonden met kop scheef, draaiende ogen, zwabberend.. dus spoed naar een da, die van een dorp verder, niet onze eigen da want die was een uur rijden, dit was een vee arts die ook kleine huisdieren behandelde, nou na 2 tellen zei die al, das afgelopen hersenbloeding.... zal ik hem gelijk????
maar wij neeeeee, we gaan eerst er alles aan doen, nou zegt ie, hier een rustgever en kijk maar of je er wat eten en drinken in krijgt dan...
dag later rolde 1 van de andere honden een bal langs zijn neus en hij deed een poging die bal te pakken, hadden wij zo iets van huh?? dat kan niet, ben ik de da gaan bellen van de fokker en die zijn gelijk mankeerd ie iets aan zijn oren, ja dat klopte al een hele tijd vieze oren en maar spuiten met schoonmaakspul en als ik dan tegen de da zei het helpt niet zei ie gewoon je doet het niet goed... daardoor komt dat. dus wij naar delft ook een uur rijden maar ja.. komen we daar aan, 1 oor zwaar ontstoken tot in binnenoor, doorgebroken trommelvlies en andere oor nog iets minder maar bijna doorgebroken..... hij heeft daarna nog 3 jaar meegedaan.
dus ja, we hadden hem gelijk in kunnen laten slapen op advies van die da.
ik begrijp de twijfel en zekerheid die kan niemand je geven, de dagen nemen die je gegund zijn en er vrede mee krijgen dat is het enige wat je kan helpen denk ik en vooral op je hondje letten ze zeggen wel eens als ze niet meer willen dan merk je dat gauw genoeg.
en heel veel sterkte en knuffels
hij kan 2 weken hebben maar voor zelfde geld zijn het 2 jr. ..
ik had eens een herder die we toen we thuis kwam op de vloer uitgeteld vonden met kop scheef, draaiende ogen, zwabberend.. dus spoed naar een da, die van een dorp verder, niet onze eigen da want die was een uur rijden, dit was een vee arts die ook kleine huisdieren behandelde, nou na 2 tellen zei die al, das afgelopen hersenbloeding.... zal ik hem gelijk????
maar wij neeeeee, we gaan eerst er alles aan doen, nou zegt ie, hier een rustgever en kijk maar of je er wat eten en drinken in krijgt dan...
dag later rolde 1 van de andere honden een bal langs zijn neus en hij deed een poging die bal te pakken, hadden wij zo iets van huh?? dat kan niet, ben ik de da gaan bellen van de fokker en die zijn gelijk mankeerd ie iets aan zijn oren, ja dat klopte al een hele tijd vieze oren en maar spuiten met schoonmaakspul en als ik dan tegen de da zei het helpt niet zei ie gewoon je doet het niet goed... daardoor komt dat. dus wij naar delft ook een uur rijden maar ja.. komen we daar aan, 1 oor zwaar ontstoken tot in binnenoor, doorgebroken trommelvlies en andere oor nog iets minder maar bijna doorgebroken..... hij heeft daarna nog 3 jaar meegedaan.
dus ja, we hadden hem gelijk in kunnen laten slapen op advies van die da.
ik begrijp de twijfel en zekerheid die kan niemand je geven, de dagen nemen die je gegund zijn en er vrede mee krijgen dat is het enige wat je kan helpen denk ik en vooral op je hondje letten ze zeggen wel eens als ze niet meer willen dan merk je dat gauw genoeg.
en heel veel sterkte en knuffels
al me kinders uitgevlogen
-
roef
- Speurneus

ik weet zo goed hoe je je voelt,toen we hoorden dat James zo vreselijk ziek was waren we ook een soort van in paniek.vanhaut schreef:Daar zitten we nu ook mee.. eigenlijk zitten we in de fase dat we het niet zo goed weten.. Hij lijkt, en dat zeg ik met nadruk, hij lijkt geen pijn te hebben..luckylabrador schreef:Zo is het,vooral dat laatste zinnetje, gelukkig mogen we voor hen de keuze maken!doggie schreef:Mijn Sjakie had ook een tumor in de mond. Na onderzoek bleek dat dit een zeer kwaadaardige , ongeneeslijke vorm van kanker was. 4 maanden na de operatie kwam het terug en hebben we besloten om haar te laten inslapen voordat ze pijn zou krijgen en echt ziek zou worden. De tumor was toen zo groot als een pingpongballetje. Ze was nog niet ziek, had (ogenschijnlijk) nog geen pijn, maar dat wilde ik allemaal voor zijn. Kans op genezing was er absoluut niet, dus ik had geen keus.
Ik heb de dierenarts thuis laten komen voor de euthanasie, en heb Sjakie in mijn achtertuin begraven.
Ik kan nu terugkijken op 4 geweldige jaren met Sjakie, en ze is zonder pijn gestorven. Het is hard om die beslissing te moeten nemen, maar tegelijkertijd de grootste daad van liefde die je kunt bedenken.
Heel erg veel sterkte,
Annemarie
Twijfel , angst, emoties.. is geen combinatie voor weloverwogen beslissingen..
hoe nu verder?
maar na een paar dagen kwam er een soort rust en hadden we iets van: het is zijn feestje en zo lang als hij het nog leuk vindt gaan we er voor.
idd geen pijn mogen hebben en instaat zijn om nog lekker te eten en leuke dingen te doen.
als dat niet meer lukt dan laten we hem gaan.
heel veel sterkte voor jou en je gezin,en laten gaan is ook houden van,hoe moeilijk dit ook is
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Ik vind het met kanker ook wel iets makkelijker om de beslissing te nemen. Bij hartproblemen, of een hersenbloeding bv, is het wat minder duidelijk. ( niet minder erg natuurlijk, begrijp me niet verkeerd). Maar bij Sjakie wist ik dat het niet te genezen was, en toen ik zag dat het gezwel zo snel groeide, wist ik ook dat ik alle ellende vóór wilde zijn.roef schreef:ik weet zo goed hoe je je voelt,toen we hoorden dat James zo vreselijk ziek was waren we ook een soort van in paniek.vanhaut schreef:Daar zitten we nu ook mee.. eigenlijk zitten we in de fase dat we het niet zo goed weten.. Hij lijkt, en dat zeg ik met nadruk, hij lijkt geen pijn te hebben..luckylabrador schreef: Zo is het,vooral dat laatste zinnetje, gelukkig mogen we voor hen de keuze maken!
Twijfel , angst, emoties.. is geen combinatie voor weloverwogen beslissingen..
hoe nu verder?
maar na een paar dagen kwam er een soort rust en hadden we iets van: het is zijn feestje en zo lang als hij het nog leuk vindt gaan we er voor.
idd geen pijn mogen hebben en instaat zijn om nog lekker te eten en leuke dingen te doen.
als dat niet meer lukt dan laten we hem gaan.
heel veel sterkte voor jou en je gezin,en laten gaan is ook houden van,hoe moeilijk dit ook is
Maar op dat moment had ik er al 4 maanden aan kunnen wennen, en zat ik eigenlijk al te wachten tot de kanker zich weer zou openbaren.
Jij hebt nu eigenlijk nog maar net het bericht gehad dat je hond ongeneeslijk ziek is. Geef het even de tijd, en in die tijd zul je heen en weer geslingerd worden tussen weten wat je moet doen en twijfel of je het wel goed doet. Maar loslaten is in mijn ogen de grootste en moeilijkste daad van liefde die er is. Probeer niet vast te houden wat niet kan, dat is oneerlijk tegenover jezelf en tegenover je hond.
Geniet van de momenten die je nu nog hebt.....heel veel wijsheid gewenst!
-
vanhaut
- Grote hondenneus

Doggie.. wij hebben iedere keer voor ogen dat het voor hem fijn moet blijven.. op het moment dat we daaraan twijfelen is het tijd.. Liefde ís loslaten.. hoe moeilijk ook.. Wij zijn niet egoistisch.. wij willen hem niet bij ons houden terwijl het niet meer kan..
Op dit moment, vandaag, gaat het redelijk met hem. Hopelijk morgen ook etc.. En zodra wij denken .. tis klaar.. dan bel ik de DA
Op dit moment, vandaag, gaat het redelijk met hem. Hopelijk morgen ook etc.. En zodra wij denken .. tis klaar.. dan bel ik de DA
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

Mooi onze Chester hebben we ook laten gaan op het moment dat juist was, maar elke dag voelen we nog de pijn.....
Zal altijd blijven maar we hebben hem denk ik veel pijn bespaard
Zal altijd blijven maar we hebben hem denk ik veel pijn bespaard
:zwartpootje:Finn 29-11-2014
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
:blondpootje:Floyd 6-05-2011
:zwartpootje:Bolton 23-3-2006 (overleden 16-9-2013)
:bruinpootje:Chester 22-12-2002 (overleden 3-3-2011)
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Was ook echt niet mijn bedoeling om te suggereren dat jullie egoistisch zijn hoor,vanhaut schreef:Doggie.. wij hebben iedere keer voor ogen dat het voor hem fijn moet blijven.. op het moment dat we daaraan twijfelen is het tijd.. Liefde ís loslaten.. hoe moeilijk ook.. Wij zijn niet egoistisch.. wij willen hem niet bij ons houden terwijl het niet meer kan..
-
vanhaut
- Grote hondenneus

En zo bedoel ik het ook niet hoor.. Ik bedoel te zeggen dat we heel goed naar hem kijken en dat dat voor,ons nummer 1 is..
Hij is nu wat warm, koorstig. Even aankijken..
Hij is nu wat warm, koorstig. Even aankijken..
-
Alice van Ginkel
- Hele grote hondenneus

Ik zit hier zojuist jouw hele verhaal over Bo te lezen....wat vind ik dit erg!!! Héél veel sterkte wil ik je dan ook toewensen....en hoe dit ook gaat aflopen....jij bent degene die de beslissing neemt want jij ziet als geen ander hoe het met hem gaat en hoe hij zich voelt . Alles wat je voor hem hebt gedaan......op dit moment doet en wat je nog gaat doen........je doet het uit liefde voor Bo.
Ik denk aan je, warme groetjes van Alice.
Ik denk aan je, warme groetjes van Alice.

-
vanhaut
- Grote hondenneus

T gaat niet goed
Tegen het eind van de ochtend ging het opeens niet goed met Bo..
Had last van slijm, kreeg t niet weg... Keek diep ongelukkig.
Direct DA gebeld..
Hij heeft hele hoge koorts 40 graden.. Hij ligt nu aan het infuus, krijgt antibiotica, vocht en prednison..
Als het goed is, mag ik hem eind van de middag weer ophalen... Hoop ik.. Heb er echt een slecht gevoel over.. Hij keek me zo aan... Brrrr
DA zei al dat het slechter is dan dat wij hoopten... Ja.. Dat idee krijgen wij ook.. We zitten in de reserve tijd...
Had last van slijm, kreeg t niet weg... Keek diep ongelukkig.
Direct DA gebeld..
Hij heeft hele hoge koorts 40 graden.. Hij ligt nu aan het infuus, krijgt antibiotica, vocht en prednison..
Als het goed is, mag ik hem eind van de middag weer ophalen... Hoop ik.. Heb er echt een slecht gevoel over.. Hij keek me zo aan... Brrrr
DA zei al dat het slechter is dan dat wij hoopten... Ja.. Dat idee krijgen wij ook.. We zitten in de reserve tijd...
-
vanhaut
- Grote hondenneus

En gister had ie nog wel zo'n top dag.. Heerlijk gerend met zijn grote blonde labrador vriend.. Zo naar zijn zin.. zo blij..
O mensen.. duimen jullie dat ik hem straks mag ophalen!
O mensen.. duimen jullie dat ik hem straks mag ophalen!
-
Roos
-
mullermariska
- Speurneus