Desensibilisatie kuur

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Roxy11 schreef:
Roos schreef:Als Roxy het niet erg vind zal ik mijn pb hier in het topic zetten, het is wel een hoop leeswerk :wink:
nee hoor, geen enkel probleem. alleen maar mooi toch, als meer mensen er iets aan hebben.

gr Moon
Hoi Moon,

Is er bij Roxy ooit gekeken of ze evt. een voedingsintolerantie heeft.
Dit soort dingen kunnen namelijk ook huid en oor klachten veroorzaken.

Zit gewoon ff mee te denken.

Gr. Debby
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Nee, voedselintolerantie is nooit bekeken.

wel heeft de da al ruim een jaar geleden geadviseerd geen kvv te geven met rijst/granen. Dus dat krijgt ze niet.

ik zal het met hem bespreken.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:Nee, voedselintolerantie is nooit bekeken.

wel heeft de da al ruim een jaar geleden geadviseerd geen kvv te geven met rijst/granen. Dus dat krijgt ze niet.

Bij Fayth is namelijk gebleken dat ze extreem reageert op gevogelte (eend en kip) en ze reageert op bepaalde groentes en fruit. Fayth krijgt nu alleen vlees van TinLo daar zit ook geen groente doorheen.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roxy krijgt Tinlo, Haaksbarf Alaska Carnivoer en Darf afgewisseld met Barf. Maar dat wil ik gaan uitbreiden.

In de Haaksbarf en Alaska zit groente.

Een die oren zijn een probleem. voor de rest nier. Geen jeuk of schilfers en haar vacht is prachtig dik en zacht.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Debby schreef:

Bij Fayth is namelijk gebleken dat ze extreem reageert op gevogelte (eend en kip) en ze reageert op bepaalde groentes en fruit. Fayth krijgt nu alleen vlees van TinLo daar zit ook geen groente doorheen.
Hoe weet je dat ze niet tegen eend en kip kan? Wat voor test?
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:
Debby schreef:

Voedingsintoleratie kun je alleen testen door middel van een eliminatiedieet (ff google).
Ik heb dit wel onder begeleiding gedaan van een natuurtherapeut, die ons destijds hielp.

Ik had een vermoedde dat kip en eend niet zo goed vielen bij Fayth (Als Fayth eend had gehad was haar ontlasting dun of geel en bij kip jeukte ze meer) dus die zijn toen verdwenen uit haar dieet.
Na een tijdje weer geprobeert en toen werden de klachten weer erger.
Zo zijn wij erachter gekomen.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Roxy11 schreef:Roxy krijgt Tinlo, Haaksbarf Alaska Carnivoer en Darf afgewisseld met Barf. Maar dat wil ik gaan uitbreiden.

In de Haaksbarf en Alaska zit groente.

Een die oren zijn een probleem. voor de rest nier. Geen jeuk of schilfers en haar vacht is prachtig dik en zacht.
Klink misschien beetje raar, maar fijn dat ze verder geen klachten heeft, oren hoor je bij lab veel, sprak vandaag ook weer een vrouwtje met een lab die ook steeds oorproblemen heeft. Vervelend is dat :( .

Goed schoon en droog houden, luidde ons advies hier bij da.
Wat voor oorzalf krijg je van de da??
Voor Fayth krijg ik Otiderm dat werkt tot nu toe het beste bij Fayth.

Wij willen Fayth ook meer barf gaan geven.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Debby schreef:
Roxy11 schreef:
Debby schreef: Bij Fayth is namelijk gebleken dat ze extreem reageert op gevogelte (eend en kip) en ze reageert op bepaalde groentes en fruit. Fayth krijgt nu alleen vlees van TinLo daar zit ook geen groente doorheen.
sorry dubbele post
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Erg interressant om het allemaal te lezen. Ik heb het idee dat Diezel op dit moment meer jeuk heeft dan anders. Maar dat kan natuurlijk komen door de injectie.
We wachten maar gewoon af hoe het allemaal verder gaat. Misschien moeten we toch ook kijken naar zijn voer. Hij krijgt nu carocroc brokken. Eigenlijk al jaren en de jeuk is begonne vorig jaar augustus.

@ Roos 1 gram is 1000mg wordt ook wel als 0,1gram geschreven. Maar mij valt het wel vaker op dat honden doseringen krijgen van mensen of zelfs hoger. Misschien omdat het lichaam van een hond anders werkt dan bij ons. Dat de opname van medicijnen anders is????

Ik blijf deze topic volgen. Leer er veel van 8)

Sterkte allemaal met de kuren e.d
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Vandaag een belletje van het MCD gehad .. de vloeistof is binnen en vrijdag krijg ik (en Yosca) prikles. Ik moet zeggen dat Yosca door de voorgeschreven shampoo tegen de gisten al veel minder jeukt en de huid/vacht ook een stuk minder rood is. Hopelijk helpt de desensibilisatiekuur tegen de jeuk die nog wel aanwezig is.

Hoe gaat het met jullie kuren? Al enige verbetering zichtbaar?
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Sorry voor de late reactie.

Succes met de kuur hoop dat het aanslaat.

Met Fayth gaat het ff wat minder. Ze heeft weer oor ontsteking aan beide oren en we moesten nu toch echt gaan aan een abzalfje en op het moment heeft ze last van een darmvirus wat erg heerst hier op het moment.

De vaginitis is minder aan het worden. We gaan gewoon door we houden er vertrouwen in.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Even dit onderwerp weer opgezocht, omdat voor Keo nu ook desensibilisatie is geadviseerd n.a.v. een bloedtest.
Hij blijkt allergisch voor 3 voedselmijten, 2 huisstofmijten en 1 schimmelallergeen. Ben nog even informatie aan het zoeken alvorens ik een beslissing neem, maar lees hier toch wel verschillende positieve berichten.
Voor ons kosten de injecties 294 euro voor 9 maanden. Maar hij is gelukkig verzekerd, dus de kosten zijn het punt niet.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie