Scheren
-
Laycka
- Kleine hondenneus

Scheren
Zijn er hier baasjes die hun lab laten scheren?
Zo, ja waarom, warmte, verharen...
Ik twijfel zelf nog, Laycka zou het denken wel fijn vinden want zij heeft het Hier lopen een ook aantal labjes in de buurt, geschoren, niet kaal natuurlijk maar wel kort. En ze zijn super zacht en snel droog als ze in het water geweest zijn.
Zo, ja waarom, warmte, verharen...
Ik twijfel zelf nog, Laycka zou het denken wel fijn vinden want zij heeft het Hier lopen een ook aantal labjes in de buurt, geschoren, niet kaal natuurlijk maar wel kort. En ze zijn super zacht en snel droog als ze in het water geweest zijn.
Groetjes Aly en een
van Laycka en Lady

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou het zelf nooit doen! Ten eerste omdat je labrador een speciale vacht heeft: isolerend. Zowel voor warmte als voor kou. De waterafstotende vacht is ook functioneel: als hij zwemt wordt niet zijn huid nat, maar enkel de buitenste laag van de vacht.
Daarnaast kan je hond, als je hem scheert, snel verbranden op de huid met alle gevolgen van dien.
Last van de warmte is simpel op te lossen door ze een schaduwrijke plek te geven, niet teveel inspanning te laten leveren op een warme dag overdag en ze laten afkoelen in water.
Een labrador heeft zijn vacht niet zomaar!!
Daarnaast kan je hond, als je hem scheert, snel verbranden op de huid met alle gevolgen van dien.
Last van de warmte is simpel op te lossen door ze een schaduwrijke plek te geven, niet teveel inspanning te laten leveren op een warme dag overdag en ze laten afkoelen in water.
Een labrador heeft zijn vacht niet zomaar!!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

-
Apke
Ik heb inderdaad ook begrepen dat een Labrador een speciale vacht heeft van zowel lange als korte haren. Puppy's hebben dit nog niet en er wordt afgeraden om ze te laten zwemmen (onderkoeling).
De werking van de vacht is net zo iets als de veren van een eend, alleen de buitenkant wordt nat.
Als je nooit met de hond gaat zwemmen of in de regen gaat lopen, dan zie ik weinig problemen met het scheren, maar zie eigenlijk ook weinig voordelen (behalve dan een lekker zachte hond misschien).
Natuurlijk wel uitkijken met verbranden in de zomer en uitkijken met kou in de winter.
De werking van de vacht is net zo iets als de veren van een eend, alleen de buitenkant wordt nat.
Als je nooit met de hond gaat zwemmen of in de regen gaat lopen, dan zie ik weinig problemen met het scheren, maar zie eigenlijk ook weinig voordelen (behalve dan een lekker zachte hond misschien).
Natuurlijk wel uitkijken met verbranden in de zomer en uitkijken met kou in de winter.
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

-
Huub
- Middelgrote hondenneus

Ik sluit mij volledig bij mijn voorgangers aan.
Ik heb dus juist een labrador en geen schappendoes (ofzo) zodat dat hele scheren trimmen etc (trimsalon) niet nodig is.
BIj ons op het schoolplein zie ik dan kleine hondjes (dweilsoort) en denk dan jah leuk MAAR het moet geplukt cq getrimd worden.
Ik heb dus juist een labrador en geen schappendoes (ofzo) zodat dat hele scheren trimmen etc (trimsalon) niet nodig is.
BIj ons op het schoolplein zie ik dan kleine hondjes (dweilsoort) en denk dan jah leuk MAAR het moet geplukt cq getrimd worden.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
MheenLab
- Grote hondenneus

-
Tika Trails