Hier een ander verhaal. Ikzelf ben helemaal niet zo supervoorzichtig en tot nu toe is dat goed gegaan. Ik ga bijvoorbeeld nog gewoon naar de training met de andere honden en de hele roedel inclusief de drachtige doos, gaat gewoon elke dag naar bos of hei, tot het laatste aan toe. Mijn golden-vriendin die al héél veel nesten heeft gehad, dus ruime ervaring heeft, is met haar gedekte Phoebe zelfs nog na de dekking doorgegaan met de jachttraining, tot aan de echo. Phiep heeft nu 10 pups, gezond en wel.
Ook laat ik al vrij snel mensen toe bij het nest, meestal vanaf 10 - 14 dagen, afhankelijk van het gedrag van de teef. Bij mij mag het bezoek ook de pups vasthouden en behalve het normale dweil- en sopwerk desinfecteer ik niks. Dat doe je bij een zwangere vrouw en een pasgeboren baby toch ook allemaal niet

Ik ga er maar van uit dat een gezonde teef en gezonde pups wel wat kunnen hebben. Als moedertje zo na een week aangeeft dat ze wel weer mee wil naar het bos, mag dat van mij. Ook daarin ben ik denk ik, vrij gemakkelijk.
Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf weten. Ik snap heel goed dat je erg bezorgd bent en risico wilt vermijden. Alleen denk ik daar persoonlijk vrij laconiek over
Hanneke