Buitenhuisje met ren.

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Chris en Mayo

Buitenhuisje met ren.

Ongelezen bericht door Chris en Mayo »

Aangezien we beide werken overdag, heb ik een maand geleden buiten (wij wonen trouwens op een boerderij) een ren van 7x7 meter met daarin een houten hondenhuis.
's Ochtends laten we Daisy uit en krijgt ze haar eten. Ze rent buiten wat en dan is het tijd om naar ons werk te gaan. We doen haar dan in de ren en geven haar altijd vers water. In de ren liggen speeltjes, botten, takken etc.. In het huisje ligt een mat waarop ze kan liggen.

Als we stiekem kijken zonder dat Daisy het door heeft ligt ze meestal lekker ergens aan te knagen of tijdens deze warme dagen ligt ze in haar huisje.

Ik heb een paar vragen hierover:

1-> Wij vonden dit een betere manier dan om Daisy (die nu bijna 10 mnd oud is en graag plinten opvreet overdag) de hele dag in haar bench te zetten. Klopt dit? Ze wordt trouwens rond 12.00 door een van mijn ouders gevoerd en uitgelaten.

2-> Is het nu niet te warm voor haar? HEt rennetje en huisje staan de hele dag in de zon namelijk. Zelf dacht ik eraan dmv wat palen en een plaat haar een soort schaduw te geven.

vr gr Marjolijn en Chris
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik zou zeker zorgen voor een schaduwrijke plek in de ren.
In het huisje is wel schaduw, maar geen luchtverplaatsing/wind en daarin zal de temperatuur vast flink hoog oplopen.
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Ik zou ook zeker voor schaduw zorgen.
Maar ik zou ook oppassen met de botten en takken in de ren, takken eten zou ik proberen te voorkomen (splinters) en botten doe ik zelf alleen onder toezicht. Bij Ollie is wel eens een laatste stukje blijven hangen in zijn keel, dat mocht ik er toen uitvissen.

Verder lijkt me zo''n grote ruimte wel lekker voor je hond!
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
marions
Speurneus
Speurneus

Re: Buitenhuisje met ren.

Ongelezen bericht door marions »

Chris en Mayo schreef:Aangezien we beide werken overdag, heb ik een maand geleden buiten (wij wonen trouwens op een boerderij) een ren van 7x7 meter met daarin een houten hondenhuis.
's Ochtends laten we Daisy uit en krijgt ze haar eten. Ze rent buiten wat en dan is het tijd om naar ons werk te gaan. We doen haar dan in de ren en geven haar altijd vers water. In de ren liggen speeltjes, botten, takken etc.. In het huisje ligt een mat waarop ze kan liggen.

Als we stiekem kijken zonder dat Daisy het door heeft ligt ze meestal lekker ergens aan te knagen of tijdens deze warme dagen ligt ze in haar huisje.

Ik heb een paar vragen hierover:

1-> Wij vonden dit een betere manier dan om Daisy (die nu bijna 10 mnd oud is en graag plinten opvreet overdag) de hele dag in haar bench te zetten. Klopt dit? Ze wordt trouwens rond 12.00 door een van mijn ouders gevoerd en uitgelaten.

2-> Is het nu niet te warm voor haar? HEt rennetje en huisje staan de hele dag in de zon namelijk. Zelf dacht ik eraan dmv wat palen en een plaat haar een soort schaduw te geven.

vr gr Marjolijn en Chris
Marjolijn als ik lees dat Daisy de plinten aanvreet, zal ze dat zeer waarschijnlijk ook doen met de stokken die je in haar ren hebt liggen.
En dat is gevaarlijk, nét als de botten trouwens.
Zelfs mijn 6 jarige laat ik niet 'ongezien' aan een bot knagen..
Ik vind het geen ideale oplossing voor een hondje van 10 maanden, sorry!
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

ik wil wel even zeggen dat ik jaloers ben op een buiten verblijf van 7x7 meter! Dat is bijna net zo groot als onze tuin!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Een buitenren is natuurlijk te prefereren boven een kleine bench maar er moet toch echt wel een grote schaduwplek zijn waar de hond kan liggen. Temperaturen kunnen ontzettend snel oplopen. En wat betreft de takken en botten: takken daar mogen onze honden nooit mee sjouwen en op knagen en op botten of kluifjes enkel en alleen als ik er zelf bij ben. Er kan heel makkelijk een stuk in hun keel blijven zitten. En geloof me dat is geen verhaal om je bang te maken, dat is echt al menig hond overkomen.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Noah en Bruce zijn als het enigzins kan ook buiten en maken samen gebruik van hun hondenhuis. Ze hebben weliswaar niet zo'n grote ruimte tot hun beschikking als Daisy, maar kunnen af en toe heerlijk met elkaar spelen. Ze zijn nu alleen buiten als we zelf thuis zijn, of maximaal een uurtje als we bv boodschappen aan het doen zijn. Noah mag namelijk nogal graag grommen en blaffen tijdens het spelen, wat de buren denk ik niet zo'n fijn geluid vinden. Nu kunnen we het een beetje in de hand houden (voordat Bruce bij ons kwam, ging Noah ook in de tuin als wij gingen werken, maar door het speelgedrag doen we dat maar even niet). Bij het huis hebben ze altijd vers water en speeltjes. Takken zijn uit den boze en botjes krijgen ze alleen als we er op kunnen toezien dat niets in de keeltjes blijft zitten. Het huisje staat op een plek in de tuin waar altijd schaduw is. Er is maar een heel klein beetje zon, ze kunnen het namelijk snel warm kijgen en raken de warmte niet makkelijk kwijt. Ik zou voor Daisy dan inderdaad ook zorgen voor genoeg schaduw.........zolang je merkt dat Daisy het prettig vindt in de tuin, met genoeg schaduw, zou ik het lekker zo laten......
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

De buitenren lijkt me een prima rustplaats, maar is natuurlijk geen vervanging voor lekkere wandelingen.
Honden leven van oorsprong buiten en kunnen dan ook redelijk wat aan temperaturen hebben, natuurlijk wel uitkijken met de volle zon en zorg dat er voldoende schaduw is / verkoeling is. De hond mag natuurlijk nooit te warm worden (misschien ruimte voor een vijvertje om af te koelen :wink: ).

Verder zorgen voor voldoende water en de takken zou ik weghalen. Deze kunnen splinteren of verwondingen aan de bek geven.
Bij botten zou ik kiezen voor van die kauw botten (huid). Door te kauwen wordt het zacht.

In de winter (als het niet te koud is) een lekkere droge plek met voldoende stro en lappen.

Ik mag aannemen dat de hond lekker mee naar binnen komt op het moment dat jullie thuis zijn.

Klinkt allemaal goed en fijn dat je de ruimte hebt.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik reageer even op het stukje hierboven over kauwbotten van huid.

Mijn Bowie eet rauw en krijgt daarbij ook hele kippetjes en lamsribben (onder toezicht), hij kauwt die prima fijn en dat is altijd goed gegaan, maar met die kauwbotten van huid is het al een paar keer misgegaan en heb ik het laatste stuk (wat dan nog niet helemaal zacht gekauwd was) achteruit zijn strot moeten vissen omdat hij het zelf niet meer voor of achteruit kreeg en erin dreigde te stikken.

Ook die zou ik dus nooit zonder toezicht aan honden geven.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat is mijn ervaring ook met die rotdingen, met oren net zo trouwens, dus ik sluit mij aan bij Bowie.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

10 maanden en dan nog 's middags eten.
Daar zou ik zo snel mogelijk mee stoppen.
2x voer per dag is meer dan genoeg.

Enne een schaduwplek voor je hond, en die takken zosnel mogelijk uit het hok weg halen
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Mijn buren hebben een hondenluik gemaakt, zodat de honden zelf het huis in en uit kunnen wandelen. In huis (lekker koel) hebben ze dan als ze weg zijn de woonkamer voor de honden en buiten hebben ze een grote omheinde tuin tot hun beschikking, waar ze niet uit kunnen.

Stokken en botten zonder toezicht zijn gevaarlijk.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Els schreef:Mijn buren hebben een hondenluik gemaakt, zodat de honden zelf het huis in en uit kunnen wandelen. In huis (lekker koel) hebben ze dan als ze weg zijn de woonkamer voor de honden en buiten hebben ze een grote omheinde tuin tot hun beschikking, waar ze niet uit kunnen.

Stokken en botten zonder toezicht zijn gevaarlijk.
Is zo'n hondenluik niet erg groot Els?
Ik heb er nl wel eens over nagedacht voor als wij beiden (zoon en ik) zouden werken, maar ik was bang dat mensen er ook makkelijk door kunnen als Sam er door kan.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Nee, ze hebben een systeem met een halsband waar een chip in zit die reageert op de sluis, er zit een klap aan de buitenkant dan een gangetje en dan weer een klep aan de binnenkant. Zonder halsband kan er dus niemand in of uit. :) Ik vind de afmetingen nog aardig mee vallen.
Ze kunnen de sluis ook verschuiven zodat ze de hele woning kunnen afsluiten of openen. Hij staat als het ware tussen de schuifpui en de muur in, mooie constructie.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Klinkt niet als iets wat in mijn portemonnee past :D
Wel heel mooi voor de honden van hen.
Plaats reactie