Ruud had een poosje geleden een plekje op zijn wang maar dat ging ook weer weg, deze week had hij een wat nattig plekje en moest heel erg krabben, het plekje werd groter en natter en schoonmaken lukte niet zo goed. Als het al lukte schuurde hij daarna over de grond....
Beetje dom dat ik er niet meteen woensdag naar heb laten kijken maar ja, toen zaten we bij de orthopeed en was het allemaal spannend genoeg, dus niet meer aan gedacht, maar vanochtend dacht ik: dit is niet goed.
Ik dacht dat het een hotspot was maar omdat ik het niet goed kon schoonmaken en het weekend niet zo in wilde gaan heb ik toch maar een afspraak gemaakt.
We kwamen binnen bij da en die zei meteen: o, dat is..... (latijnse naam voor krentenbaard).
Ze heeft er niet eens aangezeten verder, dat wilde Ruud trouwens ook niet echt. Ze kon ook niet in zijn oren kijken, wilde hij ook absoluut niet!
Hij heeft een ab kuurtje gekregen, mocht 'ie toch wat met z'n oren hebben dan helpt het ook daartegen
Mag eerst niet in het water (sjips) maar zout water mag weer wel, dus we moeten verplicht dit weekend naar schiermonnikoog (of ergens anders bij zee). Geen straf natuurlijk met dit weer!
Gelijk alvast de 1e twee pillen erin gestopt en volgens mij voelt hij zich ook gelijk al wat beter en hij krabt ook meteen een stuk minder.
Heb ik echt nog nooit van gehoord, krentenbaard bij een hond!
Het schijnt hetzelfde te zijn als bij mensen, die bacterie zit standaard op de huid en als er dan een klein wondje is dan kruipt het onder de huid, het wondje gaat weer dicht maar de bacterie "vreet" van binnenuit verder.......
Dit was ook niet vanzelf overgegaan, schoonmaken met betadine was niet echt een goed idee omdat het prikt, ik ga het nu 1x per dag schoonmaken met een biotexoplossing en kan er eventueel calendulanzalf opsmeren (ik heb de spray, dat zal wel weer problemen opleveren...)
Nou ja, het hebben van een hond gaat niet over rozen en nu weten we ook gelijk waar het vakantiegeld naartoe gaat hahaha
Maar.... als het maar goed gaat met het mannetje want hij was best wel zielig met z'n natte wang!
Heeft iemand van jullie hier wel van gehoord of het meegemaakt?