Dierenarts geweest
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Dierenarts geweest
Buddy loopt mank ondanks zijn pijnstillers (heeft artrose) en bij de dierenarts kreeg ik geen opbeurend bericht. Carporal (pijnstillers) die hij nu krijgt kan niet verhoogd worden. Ik heb hem een week aangelijnd uitgelaten, maar dat mag niet baten en Buddy word daar niet vrolijker van. Nu heb ik tramadol meegekregen voor de dagen dat hij het heel zwaar heeft, iemand ervaring? Ik mag 2-4 tabletten 3-4 daags geven, nu las ik op internet dat dat best veel is?!
Ik ben vorige week bij dierenarts geweest, maar moest het ff van me afzetten, het is zo moeilijk. Hij wil nog zo graag rennen en gek doen. Dat duurt misschien 10 minuutjes, want dan kan ie niet meer en later loopt hij weer zo beroerd. Vanmorgen lekker in het twiske geweest, heeft hij lekker gezwommen en gesnuffeld. Ik hoop dat ik het goed doe en hem zo lang mogelijk kan laten genieten.
Ik ben vorige week bij dierenarts geweest, maar moest het ff van me afzetten, het is zo moeilijk. Hij wil nog zo graag rennen en gek doen. Dat duurt misschien 10 minuutjes, want dan kan ie niet meer en later loopt hij weer zo beroerd. Vanmorgen lekker in het twiske geweest, heeft hij lekker gezwommen en gesnuffeld. Ik hoop dat ik het goed doe en hem zo lang mogelijk kan laten genieten.
Groetjes Lisanne
-
laika
- Speurneus

onze zosja heeft beginnende artrose en krijgt als pijnstiller Trocoxil eerst geven dan 14 dagen later weer een en dan eens per maand daarbij krijgt ze nu ook Primeval Gelatinat en het gaat goed misschien is dat iets voor de hond van jullie sterkte
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Roos
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Heb ik er vergeten bij te schrijven; Buddy krijgt nu ongeveer 1,5 jaar gelitinaat en visolie bij zijn eten. De Carporal krijgt hij nu ongeveer een jaar, rimadyl daarvoor gehad, maar daar reageerde hij slecht op; diarree en beetje slomig. En ik heb het toen ook over de troxicil gehad, maar omdat hij zo reageerd op de rimadyl vond de dierenarts dat niet verstandig.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Groetjes Lisanne
-
Dinie
- Speurneus

Verdorie
Het is zo vervelend om te zien dat je doggie wel wil, maar er telkens weer achter komt dat hij niet kan.
Hopelijk vind je een medicijn wat hem toch nog kan laten genieten zonder (al te veel) pijn. Sterkte!!
Het is zo vervelend om te zien dat je doggie wel wil, maar er telkens weer achter komt dat hij niet kan.
Hopelijk vind je een medicijn wat hem toch nog kan laten genieten zonder (al te veel) pijn. Sterkte!!
-
laika
- Speurneus

neem aan dat de rimadyl dagelijks gegeven wordt en de pil maar 1x per mndBuddy007 schreef:Heb ik er vergeten bij te schrijven; Buddy krijgt nu ongeveer 1,5 jaar gelitinaat en visolie bij zijn eten. De Carporal krijgt hij nu ongeveer een jaar, rimadyl daarvoor gehad, maar daar reageerde hij slecht op; diarree en beetje slomig. En ik heb het toen ook over de troxicil gehad, maar omdat hij zo reageerd op de rimadyl vond de dierenarts dat niet verstandig.
-
Terra5
- Speurneus

Terra krijgt nu ongeveer 9 maanden Tramadol. Ik ben gestart met 1 maal daags 100mg, toen naar 2 maal daags 100mg en nu zitten we op 3 maal daags 100mg. Ik ben zelf met een lagere dosering gestart zodat ik goed wilde kijken en beoordelen op welke dosering ze goed reageerde, omdat het toch een vrij heftig middel is. Terra reageerde redelijk goed op 1 maal daags 1 tabletje, maar dat effect werd wel minder en dat moesten we uitbreiden en een week of 6 geleden dus naar 3 maal daags gegaan.
Ik heb hier gemerkt dat als we net omhoog gaan met de dosering, dat ze dan wel wat anders is, wat suffer, afweziger.. Maar na een dag of 2 is dat weer normaal.
Tramadol is inderdaad een vrij heftig middel en wordt vaak toch gezien als laatste mogelijkheid zeg maar. Bij Terra hebben we ook alles geprobeerd wat er voor haar mogelijk was. Nu dan dus Tramadol en dat lijkt haar wel te helpen.
Het blijft lastig om te zien dat je labje wel van alles wilt, maar het lichaam kan dat niet meer op de manier zoals die dat wil. Die afweging kan je ook alleen zelf maken, kijk goed naar Buddy, jij kent hem en weet waar hij van geniet. Sterkte
Ik heb hier gemerkt dat als we net omhoog gaan met de dosering, dat ze dan wel wat anders is, wat suffer, afweziger.. Maar na een dag of 2 is dat weer normaal.
Tramadol is inderdaad een vrij heftig middel en wordt vaak toch gezien als laatste mogelijkheid zeg maar. Bij Terra hebben we ook alles geprobeerd wat er voor haar mogelijk was. Nu dan dus Tramadol en dat lijkt haar wel te helpen.
Het blijft lastig om te zien dat je labje wel van alles wilt, maar het lichaam kan dat niet meer op de manier zoals die dat wil. Die afweging kan je ook alleen zelf maken, kijk goed naar Buddy, jij kent hem en weet waar hij van geniet. Sterkte
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Buddy007
- Grote hondenneus

Ja maar volgens de dierenarts juist om dat het zo lang in het lichaam, heb je aantal weken eventuele bijwerkingen en werkt het niet, mag je er niets anders bijgeven. Dat was wat mij dieren vertelde, ik heb er geen ervaring mee.laika schreef:neem aan dat de rimadyl dagelijks gegeven wordt en de pil maar 1x per mndBuddy007 schreef:Heb ik er vergeten bij te schrijven; Buddy krijgt nu ongeveer 1,5 jaar gelitinaat en visolie bij zijn eten. De Carporal krijgt hij nu ongeveer een jaar, rimadyl daarvoor gehad, maar daar reageerde hij slecht op; diarree en beetje slomig. En ik heb het toen ook over de troxicil gehad, maar omdat hij zo reageerd op de rimadyl vond de dierenarts dat niet verstandig.
Groetjes Lisanne
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Het leek mij inderdaad ook het beste om met de laagste dosering te beginnen, bedankt voor je antwoord.Terra5 schreef:Terra krijgt nu ongeveer 9 maanden Tramadol. Ik ben gestart met 1 maal daags 100mg, toen naar 2 maal daags 100mg en nu zitten we op 3 maal daags 100mg. Ik ben zelf met een lagere dosering gestart zodat ik goed wilde kijken en beoordelen op welke dosering ze goed reageerde, omdat het toch een vrij heftig middel is. Terra reageerde redelijk goed op 1 maal daags 1 tabletje, maar dat effect werd wel minder en dat moesten we uitbreiden en een week of 6 geleden dus naar 3 maal daags gegaan.
Groetjes Lisanne
-
roef
- Speurneus

klopt de kans bestaat dat het middel niks voor je hond doet,maar hij heeft wel een maand dosis in zijn lijf,dan mag je geen andere pijnstiller bij geven ondanks dat je hond pijn heeft.Buddy007 schreef:Ja maar volgens de dierenarts juist om dat het zo lang in het lichaam, heb je aantal weken eventuele bijwerkingen en werkt het niet, mag je er niets anders bijgeven. Dat was wat mij dieren vertelde, ik heb er geen ervaring mee.laika schreef:neem aan dat de rimadyl dagelijks gegeven wordt en de pil maar 1x per mndBuddy007 schreef:Heb ik er vergeten bij te schrijven; Buddy krijgt nu ongeveer 1,5 jaar gelitinaat en visolie bij zijn eten. De Carporal krijgt hij nu ongeveer een jaar, rimadyl daarvoor gehad, maar daar reageerde hij slecht op; diarree en beetje slomig. En ik heb het toen ook over de troxicil gehad, maar omdat hij zo reageerd op de rimadyl vond de dierenarts dat niet verstandig.
dit was voor ons de reden om James dit middel niet te geven.
na zijn diagnose in december wisten we dat hij niet lang meer te leven had en wilden we beslist niet dat hij nog 1 minuut pijn zou hebben,dus dit middel vonden we een te groot risico.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Ik weet niet de sterkte van de tabletten, maar het valt me wel op dat ze bij honden heel hoog doseren. Ik weet dat wij als volwassenen niet meer dan 400mg tramadol mogen hebben. Dat is echt de maximale dosering. Weet dat patienten van ons van 1 x 50mg al aardig op hun kop kunnen staan en last van hallucinaties hebben of super suf zijn enz. Waarschijnlijk werkt een hondenlichaam toch anders dan van ons. De opname is denk ik anders, maar als het mijn hond is zou ik voorzichtig zijn, maar dat komt door mijn geneesmiddelenkennis.
Sterkte met je hondje
Sterkte met je hondje
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Ik heb inderdaad gekeken op google. Er word heel vaak een hoge dosis voorgeschreven, ik ben ook voorzichtig en was ook niet van plan om meteen 3x dus 2 tabletten te geven. 50 mg per tablet. Er staat ook 5 mg/ kg lichaamsgewicht . Kom ik uit op ongeveer 175 mg, dus dat zouden 3 a 4 tabletten zijn in totaal. Ga morgen voor de zekerheid de dierarts maar even bellen.
Groetjes Lisanne