Buitenhuisje met ren.

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Chris en Mayo

Ongelezen bericht door Chris en Mayo »

Onze ren zit niet meteen aan het huis vast dus een luik zal niet lukken. Daarbij komt nog eens een probleem dat er ook 2 huiskatten zijn die absoluut niet naar buiten mogen ivm weglopen.

Natuurlijk komt Daisy ALTIJD naar binnen als wij thuis zijn....we zijn heel gek op dat beestje!! Als we een waakhond hadden willen hebben was er wel een ander ras dan een Labrador gekomen :D

Er is altijd genoeg water en er is een schaduwplek waar ze altijd onder gaat liggen.

We zijn trouwens met een ontwerp voor een nieuwe tuin bezig, en daarom willen we een afzetting maken zodat Daisy ook daar kan zijn.

Het probleem is echt dat ze een allemansvriend is en als ze los zou lopen. ze met de eerste de beste weg zou gaan. Erg jammer....vooral omdat ik absoluut niet wist (mijn eigen fout) dat sommige honden graag weglopen. Ik heb namelijk aardig wat honden mogen meemaken op de boerderij waar ik woon, en allemaal netjes op het erf. Misschien dat dit nog wat anders wordt na mate ze ouder wordt......maar ik vrees van niet.

Even die opmerking over het voeren, we volgen nu nog steeds het voerpatroon aangegeven door de voerzak. Momenteel krijgt ze van die extreem dure brok (Hill's Prescription, c/d Canine Urinary Tract Health). Dit omdat Daisy al 3x een antibiotica-kuur heeft gehad ivm blaasontsteking en de arts deze brokken voorschreef.
Ik was net met FarmFood brokken begonnen maar dat mocht niet meer volgens deze beste persoon.
Persoonlijk ben ik niet zo overtuigd hiervan, en zal voornamelijk de brokkenfabriek hier gelukkig van worden......maar da's mijn mening.
Het is dus aan te raden Daisy (die nu 27 kg weegt) 2 maal daags te voeren?

gr Chris
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

HOe oud is je hond?
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

RaymondC schreef:10 maanden en dan nog 's middags eten.
Daar zou ik zo snel mogelijk mee stoppen.
2x voer per dag is meer dan genoeg.

Enne een schaduwplek voor je hond, en die takken zosnel mogelijk uit het hok weg halen
Boris is ruim een jaar en eet ook nog drie maaltijden per dag!!!
Hij kaant zn eten in een mum van tijd naar binnen en mijn dierenarts vertelde me dat het beter is om hem dan drie keer per dag te voeren zodat het wat beter verdeeld is.
Dus twee keer per dag voeren is niet persé beter dan twee keer per dag hoor!
Eet jij ook twee keer per dag dan?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

@ Conny Als wij nu hetzelfde maag/verteringssysteem hadden als honden zou je dit vergelijk misschien kunnen maken, maar aangezien dat niet zo is slaat jouw vraag aan Raymond nergens op.

Mijn honden krijgen 1 x daags eten, zielig he? :mrgreen:
Eigenlijk is Boris in dit verhaal juist zielig, zijn maag wordt drie keer per dag met een klein beetje gevuld dus die heeft altijd trek.
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Ik heb geen ervaring met honden die buiten blijven, maar als je hond zich lekker kan vermaken en een fijne plek heeft om te slapen komt het goed. Je moet alleen erg opletten met speeltjes e.d voor als ze gaat slopen/knagen. Er zijn genoeg honden die de hele dag thuis zitten en niet uitgelaten worden of inderdaad heel lang in de bench, dan vind ik dit toch een betere oplossing!
Groetjes Lisanne
Connie mama van Boris

Roos schreef:@ Conny Als wij nu hetzelfde maag/verteringssysteem hadden als honden zou je dit vergelijk misschien kunnen maken, maar aangezien dat niet zo is slaat jouw vraag aan Raymond nergens op.

Mijn honden krijgen 1 x daags eten, zielig he? :mrgreen:
Eigenlijk is Boris in dit verhaal juist zielig, zijn maag wordt drie keer per dag met een klein beetje gevuld dus die heeft altijd trek.
Ik ben in dit verhaal niet degene die iemand aanzegt om ergens mee te stoppen.
Iedereen gaat anders met zijn/haar hond om en dat hoeft niet persé een verkeerde manier te zijn.
Zoveel mensen zoveel meningen, iedereen heeft neem ik aan het beste met zijn huisdier voor dus als iemand dan meent te moeten aangeven dat datgene wat jij doet helemaal verkeerd is kan dat best wel kwetsend zijn.
Ik zeg niet dat het zielig is dat een hond maar één of twee keer per dag eten krijgt, als jouw hond het daar goed op doet is dat prima, toch?
Mij wordt dan wél plotseling verweten dat Boris zielig is!
Nou, das dan prettig om te horen hoor. :?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Het gaat er ook niet om wat iemand zei, het ging mij om de vergelijking die je maakte.
En dat ik Boris zielig vindt met drie maal daags een klein beetje eten mag toch, dat jij het niet fijn vindt om te lezen kan ik verder niets aan doen.
Connie mama van Boris

Tuurlijk mag dat, moet toch kunnen?
Kun je inderdaad verder niets aan doen.
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

Diesel schrokt vaak zijn eten naar binnen en krijgt daarom twee keer per dag te eten.

Geven we hem 1 keer per dag, dan schrokt hij een dusdanig grote hoeveelheid naar binnen dat het binnen een half uur weer er uit komt.

Eerst een stuk wandelen, dan eten en daarna voldaan liggen luieren.
Plaats reactie