Er komt denk ik een hotspot aan

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Er komt denk ik een hotspot aan

Ongelezen bericht door Roos »

En ik wil eigenlijk wat advies of ik Dewi nu al vast kaal zal maken.
Vorig jaar had zij voor het eerst een hotspot maar nu vertoont zij ongeveer hetzelfde gedrag als toen.
Wat ik nog weet is dat zij het heel erg vervelend vond om kaal gemaakt te worden dus ik zit nu even te dubben of ik het nu vast zal doen met het risico dat er geen hotspot komt :?
Rode plekjes zitten er wel her en der op haar borstkas dus ik zal een flink stuk kaal moeten maken :(
Als jullie even mee willen denken wat nu handig is....
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah heeft ook pas weer een hotspot gehad, het plekje is nu bijna genezen (was zo slim om hem van de week weer te laten zwemmen, dacht dat het over was, niet dus... hij begon meteen weer te krabben)
Ik maak het plekje nooit helemaal kaal, als de haren dan weer terug groeien gaat het ook weer jeuken, ik knip de haren wel kort zodat het goed kan luchten... zelf gebruik ik calendula wondspray bij een hotspot, eerder tea tree oil gebruikt maar dat vind Noah echt niet prettig, deze spray werkt echt super bij hem!
Sterkte ermee, het zijn nare plekken :(
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Niet kaal scheren, maar Cortavance spray van Virbac halen. Dat werkt echt geweldig! Als je dat 2 maal daags erop doet is de hotspot binnen no time weg is mijn ervaring.

ik heb het in ieder geval altijd in huis, voor het geval dat! :D
Afbeelding
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik zou de plekken ook alvast rondom wat kaal knippen en lekker gaan scrubben met Betadine Scrub als je dit in huis hebt of met Biotex groen o.i.d. Ontsmetten dus. Daarna insmeren met bijv. Honingzalf of Tea Trea zalf. Er zijn zoveel manieren, maar ik zou proberen de Hotspot voor te zijn. Rot plekken zijn het :(
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

rimanime schreef:Ik zou de plekken ook alvast rondom wat kaal knippen en lekker gaan scrubben met Betadine Scrub als je dit in huis hebt of met Biotex groen o.i.d. Ontsmetten dus. Daarna insmeren met bijv. Honingzalf of Tea Trea zalf. Er zijn zoveel manieren, maar ik zou proberen de Hotspot voor te zijn. Rot plekken zijn het :(
Ik maak het idd vooraf ook altijd schoon met betadine scrub voordat ik het laat drogen en calendula wondspray gebruik :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Roos

Dank jullie wel voor de antwoorden, dan sla ik nu maar aan het knippen en ontsmetten :roll:
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Hier bij een hotspot ook knippen, maar nu je me aan herinnert... sinds ik geen anti vlo/teek meer gebruik geen hotspot meer gezien. Heerlijk!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Roos

Het lijkt aardig te gaan met mijn dametje, ze is weer rustig na het wandelen (piepen, steeds van plaats verwisselen) en ze kruipt weer lekker bij mij.
Ik denk dat haar halsband irriteerde.
De haren heb ik gisteravond laten zitten, want ik zag niet genoeg om het te knippen.
Wel heb ik haar borstkas lekker ingesopt met biotex en dat lijkt toch een goede uitwerking te hebben :)
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

toscak schreef:Hier bij een hotspot ook knippen, maar nu je me aan herinnert... sinds ik geen anti vlo/teek meer gebruik geen hotspot meer gezien. Heerlijk!
Hier precies hetzelfde Buddy had de ene hotspot na de andere, maar sinds ik de pipetjes niet meer geef, nergens meer last van!
Groetjes Lisanne
Roos

Pipetjes kom ik echt niet onderuit zolang de poezen er nog zijn, ik denk ook niet dat het daaraan lag bij Dewi, ik denk eerder dat een of andere lelijke distel de boosdoener was vorig jaar.
De hotspot zat ook op haar borstkas, de da had het nog nooit gezien op die plaats.
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Het kan inderdaad heel veel oorzaken hebben, gelukkig gaat het al beter!
Groetjes Lisanne
toscak
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Pipetjes kom ik echt niet onderuit zolang de poezen er nog zijn, ik denk ook niet dat het daaraan lag bij Dewi, ik denk eerder dat een of andere lelijke distel de boosdoener was vorig jaar.
De hotspot zat ook op haar borstkas, de da had het nog nooit gezien op die plaats.
Ja, dat kan natuurlijk ook hoor! Maar het viel me gewoon op :)

Geef je de pipetjes omdat de katten vlooien mee kunnen nemen? Ik heb ook twee katten en dit is het eerste jaar dat ik Bob niets geef en de katten anti vlo, want zij komen ook buiten. Ben benieuwd of dit werkt!
Roos

Daar ben ik ook benieuwd naar, wil je het laten weten na de zomer?
Ik ben zo bang voor een vlooienplaag, zomaar op de gok durf ik het niet aan, nu ben jij het proefkonijn dus :D :wink:
toscak
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar, wil je het laten weten na de zomer?
Ik ben zo bang voor een vlooienplaag, zomaar op de gok durf ik het niet aan, nu ben jij het proefkonijn dus :D :wink:
Ik laat het je weten :wink:
Mijn katten komen ook buiten en hebben daar enorm veel vriendjes, dus proefkonijn zijn we wel ja :lol:
Roos

Nou de hotspot is er toch gekomen :(
Vanmorgen naar de da geweest voor een jeukstillend prikje en ik hoop dat zij snel weer zichzelf is, want dit meisje ken ik niet :(
Het goede nieuws is dat zij 23.6 kg weegt, zij komt van tussen de 25/26 kg af, dus daar ben ik harstikke blij mee :)
Plaats reactie