Whaha,wild zwijn tegen gekomen!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Laycka schreef:
MheenLab schreef:
Laycka schreef: Sprak vanmiddag iemand die had ze vorige week nog gespot in het bos waar ik gisteren de sporen vond, en zij zag ook een hert in dat bos.
Vanavond, ergens in de buurt van hoog soeren .. Een hele kudde van wildezwijnen ;)

Zwijn in de uitverkoop ofzo :shock:
Hoe reageert jou Laika dan?
Die reageert niet op wildezwijnen (en of ander wild) ...
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Het gebeurt inderdaad wel dat ze mensen aanvallen, maar in de minstens 5 jaar dat er hier in de bossen een zwijnenplaag is (in de ogen van de boeren dan...), ben ik ze nog maar 1x tegengekomen. En toen liepen ze zo hard mogelijk weg.

Vreemd, hoor: je bent best opgelucht dat ze zo hard mogelijk wegrennen, maar tegelijkertijd ook teleurgesteld: ik had ze graag goed kunnen bekijken...
Eén maal is me dat ook gelukt: toen ik in de Ardennen aan het picknicken was (met enkel mijn Caedlih als gezelschap) en een wild zwijn (één van de kleinere exemplaren) nietsvermoedend vanachter een boom gestapt kwam, zo in beslag genomen door zijn eigen lunch dat hij ons in eerste instantie niet eens zag.
En ook deze ging er meteen als een speer vandoor toen hij ons uiteindelijk wel zag.

Ze slapen normaal overdag en dan vind ik het wel een geruststelling dat mijn hond netjes op de paadjes blijft en dus geen slapende honden... euh: zwijnen wakker kan maken.

Ik zou het wel appreciëren als ze in een bepaald, favoriet stuk bos toch een paar beken "beken" zouden laten, in plaats van ze allemaal om te toveren in modderbaden...
Doby houdt niet zo van modderbaden en waar moet die arme man nu afkoeling vinden?
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik kom net terug uit de Eifel, daar werden we door een jager gewaarschuwd tijdens een avondwandeling. Er waren wilde zwijnen met jonkies en die kon je, volgens hem, beter niet tegenkomen.
En inderdaad, achter een boom staan is dan het enige wat je kunt doen, maar dan moet er wel een boom zijn waar je achter past. :lol:
Wij hebben het zekere voor het onzekere genomen en zijn omgedraaid.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

ik ben t weekend naar de ardennen geweest en heb ze daar tegen zonsondergang vanuit een uitkijktoren goed kunnen bekijken en dàt was toch wel heel mooi...echt een flinke groep met twee enorme beren en een club jonkies...
maar toen we terug moesten lopen naar de auto was ik toch n iet echt gerust.....onze gids zei dat ze echt wel voor ons weg zouden lopen, maar ik praatte toch iets luider dan gewoonlijk... :oops: :shock:
Ik hou t maar op de strabrechtse heide... :D :D :D
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

De oplossing Wil, je omkeren en tekeer gaan zoals in Nulde :twisted: :lol:
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

:D :D An je hebt gelijk! We eten vanavond chili con carne en morgen gaan we terug. Zwijn : I,ll be back! :twisted:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

ah gossie arm zwijntje :blij:
Plaats reactie