Pup van 8 maand met korstjes rond hals en nek

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
yvonne39

Pup van 8 maand met korstjes rond hals en nek

Ongelezen bericht door yvonne39 »

Levi heeft sinds een paar dagen bobbeltjes rond haar hals en nek. Niet rond de hele nek of hals maar vooral aan de linkerkant bij elkaar en aan de rechterkant bij elkaar. Het zijn opgedroogde korstjes. Onder de korstjes is het ook droog. Ik vraag me af wat het zijn. Heeft iemand misschien een idee? Of heeft iemand dat ook wel eens meegemaakt?

Hij is wel in de sloot gedrukt door een andere hond, maar ik heb hem thuis nog afgespoten met de tuinslang. Verder heb ik geen idee want anders is als anders.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

een oude hotspot?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
yvonne39

Het zijn geen kale plekken. Je ziet de plekken zo niet eens, alleen als het haar opzij duwt. Dat heb je toch alleen bij hotspot kale plekken?
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Priska heeft ook wel eens korstjes aan de zijkant van de nek als Suzie er weer eens in gehangen heeft, die pakt haar tijdens het rennen en spelen wel eens in de zijkant van haar nek. Zou het ms zoiets kunnen zijn?
yvonne39

Amanda,

Het zou kunnen dat het komt van spelen met andere honden, alleen voelt het aan als bobbeltjes. Het zou dus kunnen, maar dit heeft hij nog nooit eerder gehad, terwijl hij toch ook heel lang al speelt met andere honden.
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

misschien teken gehad of muggenbeten?
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

geen scalibor om gehad??
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
yvonne39

Geen scalibor band om gehad. Wel behandeld met advantix vlooienmiddel op 4 plekken in de nek en op de rug, maar daar zitten helemaal geen bulten met korstjes.

Een maand geleden hebben we wel 4 teken verwijderd na een vakantie en daarvan had Levi wel bulten maar die zijn allen weer verdwenen.
Plaats reactie