Teken ellende

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Teken ellende

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Ongeveer twee weken geleden hebben wij Max behandeld met anti tekenmiddel. Het was een stuk goedkoper dan frontline terwijl de stoffen gelijk waren :confused: ...onder het motto 'je betaalt ook voor de naam' deze goedkopere variant geprobeerd. Goedkoop betekent in dit geval dus duurkoop, want het werkt dus niet goed. Ik heb sinds toebrenging ongeveer 20 teken verwijderd :shock: In eerste instantie leken ze dood te zijn. Op bezoek bij de pups kwam het onderwerp op teken en kwam naar voren dat bij sommige middelen de teken zich kunnen vastzuigen waarna ze dood gaan. Dus even afwachten. Echter, de laatste dagen zijn de teken die ik verwijder springlevend :( Conclusie voor mij is nu dat dit spul dus niet goed werkt. Vanmorgen heb ik even de DA gebeld en overlegd; we mogen nu niets toedienen, omdat zo'n middel toch vergif is. Over twee weken is dit middel uitgewerkt en dan gaan wij terug naar ons vertrouwd merk.
Dus nu krijgt Max dagelijks tekencontrole totdat frontline toegediend is. Het verwijderen gaat gelukkig heel goed. Max laat alles toe :klasse: Ik maak mij wel zorgen om die ziektes die teken kunnen overbrengen.

Nou ja, ik heb mijn lesje wel weer geleerd :(
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ook met Frontline blijven teken zich vastzuigen, althans bij Keo. Ze zijn meestal wel dood als je ze er vanaf haalt, maar een enkele keer niet..

Volgens mij werkt alleen de Scalibor-band echt goed preventief tegen teken.

En ik hoorde laatst van Els dat teken ook wegblijven als je je hond, voor het wandelen, insprayt met tea-tree olie vermengt met heel veel water.
Dat is een nog vriendelijker middel natuurlijk :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Hier enkel goede resultaten met Scaliborband. En Deet voor mezelf.
Frontline tegen vlooien, gelukkig nog maar één keer nodig gehad.
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

De meeste kruipende beestjes zijn resistent voor de meeste stoffen die in zulke producten zitten. + dat als je Frontline toedient, je hond zelfs een gedrags verandering kan ondergaan door het middel (staat zelfs op de achterkant van de verpakking!) ..
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Frontline werkt bij Max goed, ik had gewoon bij dit merk moeten blijven.
Gedragsverandering heb ik bij Max nog nooit gemerkt als ik frontline gebruik. Niet iedere bijwerking hoeft bij iedere hond plaats te vinden en bijwerkingen worden vaak onderverdeeld in 'veel voorkomend' , 'soms voorkomend' en 'zelden voorkomend' . Maak ik mij dus niet zo'n zorgen om.
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Voor het eerst in bijna 4 jaar een teek bij onze Harry.
Maar ff terug een pipet advantix gegeven.
Wissel toch tussen de verschillende merken, maar ze krijgen er zo'n 2 per jaar.
Rest van het jaar knoflookcapsules (elke dag) bij het eten.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

royenmarjolein schreef:Frontline werkt bij Max goed, ik had gewoon bij dit merk moeten blijven.
Gedragsverandering heb ik bij Max nog nooit gemerkt als ik frontline gebruik. Niet iedere bijwerking hoeft bij iedere hond plaats te vinden en bijwerkingen worden vaak onderverdeeld in 'veel voorkomend' , 'soms voorkomend' en 'zelden voorkomend' . Maak ik mij dus niet zo'n zorgen om.
Alleen al dat het voor kan komen, ook al is het zelden tot nooit is voor mij reden genoeg om die rommel niet te gebruiken :)
Allard

Re: Teken ellende

Ongelezen bericht door Allard »

royenmarjolein schreef:Ongeveer twee weken geleden hebben wij Max behandeld met anti tekenmiddel. Het was een stuk goedkoper dan frontline terwijl de stoffen gelijk waren :confused: ...onder het motto 'je betaalt ook voor de naam' deze goedkopere variant geprobeerd. Goedkoop betekent in dit geval dus duurkoop, want het werkt dus niet goed. Ik heb sinds toebrenging ongeveer 20 teken verwijderd :shock: In eerste instantie leken ze dood te zijn. Op bezoek bij de pups kwam het onderwerp op teken en kwam naar voren dat bij sommige middelen de teken zich kunnen vastzuigen waarna ze dood gaan. Dus even afwachten. Echter, de laatste dagen zijn de teken die ik verwijder springlevend :( Conclusie voor mij is nu dat dit spul dus niet goed werkt. Vanmorgen heb ik even de DA gebeld en overlegd; we mogen nu niets toedienen, omdat zo'n middel toch vergif is. Over twee weken is dit middel uitgewerkt en dan gaan wij terug naar ons vertrouwd merk.
Dus nu krijgt Max dagelijks tekencontrole totdat frontline toegediend is. Het verwijderen gaat gelukkig heel goed. Max laat alles toe :klasse: Ik maak mij wel zorgen om die ziektes die teken kunnen overbrengen.

Grappig dat je frontline noemt. Frontline is ook keihard gif.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Allard schreef:
royenmarjolein schreef:Ongeveer twee weken geleden hebben wij Max behandeld met anti tekenmiddel. Het was een stuk goedkoper dan frontline terwijl de stoffen gelijk waren :confused: ...onder het motto 'je betaalt ook voor de naam' deze goedkopere variant geprobeerd. Goedkoop betekent in dit geval dus duurkoop, want het werkt dus niet goed. Ik heb sinds toebrenging ongeveer 20 teken verwijderd :shock: In eerste instantie leken ze dood te zijn. Op bezoek bij de pups kwam het onderwerp op teken en kwam naar voren dat bij sommige middelen de teken zich kunnen vastzuigen waarna ze dood gaan. Dus even afwachten. Echter, de laatste dagen zijn de teken die ik verwijder springlevend :( Conclusie voor mij is nu dat dit spul dus niet goed werkt. Vanmorgen heb ik even de DA gebeld en overlegd; we mogen nu niets toedienen, omdat zo'n middel toch vergif is. Over twee weken is dit middel uitgewerkt en dan gaan wij terug naar ons vertrouwd merk.

Grappig dat je frontline noemt. Frontline is ook keihard gif.
Als ik hier frontline gebruik bij juffie hond, dan raakt ze spreekwoordelijk gewoon helemaal de draad kwijt ..
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

En dat is frontline niet :confused:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Kay schreef:

En dat is frontline niet :confused:
Zeker wel, maar als je eerst middel A toedient dat 4 weken werkt en je dient na 2 weken middel B toe...dat is wat ik wilde zeggen. Ik bedoelde niet dat Frontline geen vergif is :)
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Frontline werkt bij Co helemaal niet. Hij heeft een scaliborband(perfect ,0 teek gezien)
Eppie kan weer niet tegen een scaliborband,krijgt een kale nek daarvan ,dus voor hem heb ik nu advantix druppels on de nek. Werkt bij hem goed.
Maar ja , het blijft rotzooi natuurlijk.Weet iemand trouwens hoe je als mens jezelf tegen teken kan beschermen? Mijn zoon doet opleiding bos-en natuurbeheer, en loopt stage hier in het bos en we plukken zeker 6 teken per dag van hem af. Ondanks sokken over de broek en lange mouwen.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door beau »

Wil enCo schreef:Frontline werkt bij Co helemaal niet. Hij heeft een scaliborband(perfect ,0 teek gezien)
Eppie kan weer niet tegen een scaliborband,krijgt een kale nek daarvan ,dus voor hem heb ik nu advantix druppels on de nek. Werkt bij hem goed.
Maar ja , het blijft rotzooi natuurlijk.Weet iemand trouwens hoe je als mens jezelf tegen teken kan beschermen? Mijn zoon doet opleiding bos-en natuurbeheer, en loopt stage hier in het bos en we plukken zeker 6 teken per dag van hem af. Ondanks sokken over de broek en lange mouwen.
http://chi-kung-training.com/teken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De grote truc: maak een tekenval

Tegen omhoogklauterende teken hebben we het volgende bedacht:

Neem een rol breed kleefband of tape. Van de doe-het-zelf-zaak. Doe daarvan stroken om je benen. Bijvoorbeeld om je enkels en om je bovenbenen. Om je polsen mag ook. Let op: het klevende deel moet aan de buitenkant komen te zitten. Kruipt er een gluiperd omhoog om ergens een lekker plekje op je lijf te zoeken, dan plakt hij vast op de kleefband.
Simpel.

Om te voorkomen dat het kleefband steeds afzakt, neem je een lange strook kleefband, vouwt die in de lengte dubbel met de kleefkanten naar buiten, en plakt hem dan om je benen. De helft van het band hecht zich aan je broekspijpen, de andere helft werkt als tekenval.

Werkt het? Mijn eerste oogst na een middag wandelen en Chi Kung in een woest duingebied met veel wild: 13 teken. Allemaal vastgelopen op het kleefband om mijn dijen.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Wil enCo schreef:Weet iemand trouwens hoe je als mens jezelf tegen teken kan beschermen? Mijn zoon doet opleiding bos-en natuurbeheer, en loopt stage hier in het bos en we plukken zeker 6 teken per dag van hem af. Ondanks sokken over de broek en lange mouwen.
Preventief spuiten met Deet (wel oppassen met kunstvezels, kunnen aangetast worden). Of Rovincekleding :klasse:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

beau schreef:
Wil enCo schreef:Frontline werkt bij Co helemaal niet. Hij heeft een scaliborband(perfect ,0 teek gezien)
http://chi-kung-training.com/teken.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De grote truc: maak een tekenval

Tegen omhoogklauterende teken hebben we het volgende bedacht:

Neem een rol breed kleefband of tape. Van de doe-het-zelf-zaak. Doe daarvan stroken om je benen. Bijvoorbeeld om je enkels en om je bovenbenen. Om je polsen mag ook. Let op: het klevende deel moet aan de buitenkant komen te zitten. Kruipt er een gluiperd omhoog om ergens een lekker plekje op je lijf te zoeken, dan plakt hij vast op de kleefband.
Simpel.

Om te voorkomen dat het kleefband steeds afzakt, neem je een lange strook kleefband, vouwt die in de lengte dubbel met de kleefkanten naar buiten, en plakt hem dan om je benen. De helft van het band hecht zich aan je broekspijpen, de andere helft werkt als tekenval.

Werkt het? Mijn eerste oogst na een middag wandelen en Chi Kung in een woest duingebied met veel wild: 13 teken. Allemaal vastgelopen op het kleefband om mijn dijen.
Oké, ik heb nu de hele hond ingepakt met ductape en de kleefrand zoals je zei naar buiten toe gedaan .. Staat wel appart moet ik zeggen :D
Plaats reactie