Premie teruggave bij Proteq

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Premie teruggave bij Proteq

Ongelezen bericht door nicole »

Het hoort misschien helemaal niet onder dit onderwerp, maar ik wist niet waar ik het anders moest plaatsen.
Misschien zijn vele van jullie hier al mee bekend, maar ik was verbaasd....:

Ik zat vanmorgen in de auto, toen ik een een reclamespotje hoorde dierenvoeding: Royal Canin zou de allerbeste dierenvoeding zijn die er is, en daarom worden baasjes beloond door de grootste direrenverzekeraar Proteq (ik citeer, niet mijn woorden). Uitsluitend wanneer je je huisdier Royal Canin geeft, krijg je maar liefst 25% van je jaarpremie teruggestort door proteq.

Huh? Sinds wanneer gaat een verzekeringsmaatschappij bepalen wat de beste voeding voor mijn hond is?
Ik heb me goed ingelezen en ik heb zelf het beste gevoel bij KVV. Dat krijgt mijn pup (van 13 weken) dan ook. Maar dat houdt dus in dat ik de volle pond moet betalen voor mijn verzekering, want zij vinden dat mijn hond gezonder zou zijn met andere voeding?
Terwijl inentingen en andere 'voorzorgsbehandelingen' buiten het verzekeringspakket vallen?
Over gezond gesproken..........

Ben ik de enige die hier over valt? Ben benieuwd naar jullie meningen!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Ik vind het ook belachelijk daarbij geldt het alleen bij een nieuwe verzekering en het moeten ook nog jonge dieren zijn. :?

Stel je voor dat onze zorgverzekeraar gaat bepalen wat wij 'savonds op tafel moeten zetten :evil: gekker moet het niet worden
Royal Canin zal wel flink sponsoren
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik had het ook al gehoord ja. Hele vreemde reclamen. Ik heb meer het idee dat Royal Canin flink gesponsort heeft en dat daardoor deze reclame is gekomen.

Ik blijf bij KVV. Dan maar geen korting.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

dat is echt bespottelijk,er was al een grote discussie hier over op barfplaats.
ook de dierenartsen die daar aktief zijn vonden het ronduit schandalig!
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

roef schreef:dat is echt bespottelijk,er was al een grote discussie hier over op barfplaats.
ook de dierenartsen die daar aktief zijn vonden het ronduit schandalig!
Dat topic heb ik idd ook gelezen en schandalig is het zeker, maar hoe raak je anders je brokjes kwijt he.
Een stukje van de voorwaarden heb ik uit het topic gehaald, deze vond ik erg grappig :D
Even goed lezen want ik weet niet hoe ik een stukje moet arceren :oops: het gaat om punt twee en punt vijf.

Deelnamevoorwaarden 'Gezondheid Verzekerd'-korting

- Sluit voor uw pup of kitten een nieuwe Proteq Dier & Zorg Verzekering af via http://www.gezondheidverzekerd.nl;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bij het afsluiten van de verzekering mag uw pup of kitten niet ouder zijn dan 6 maanden;
- Als eigenaar van de pup op kitten waarop een verzekering wordt afgesloten bent u woonachtig in Nederland;
- Alleen nieuw afgesloten verzekeringen na 1 mei 2012 komen in aanmerking voor de korting;
- Als eigenaar moet u aantonen dat de hond of kat gedurende 12 maanden
* een Royal Canin gezondheidsvoeding gekregen heeft;
* hiervan de minimale hoeveelheid heeft gekocht volgens de hiervoor opgestelde tabel;
* deze voedingen gekocht heeft bij een Royal Canin verkooppunt in Nederland.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Tuurlijk neemt RC alle kosten op zich. Pure commercie..... 8)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

ik heb proteq gebeld. Misschien truttig, maar ik verbaasde me over deze reclamestunt. het is een samenwerking tussen proteq en Royal Canin.
Volgens de medewerker zijn ze helemaal niet bevooroordeeld; zij mogen als verzekeringsmaatschappij mensen erop wijzen dat zij Royal Canin gewoon een heel goed merk vinden.

"Maar jullie zouden toch onbevangen en onbevooroordeeld moeten zijn". Dat zijn wij ook mevrouw, want we geven op geen enkele voeding een vergoeding, ook niet op deze.

"Maar dat is natuurlijk onzin; jullie vergoeden Royal Canin wel degelijk. Weliswaar niet in de polisvoorwaarden, maar wel door er als beloning een korting tegenover te zetten. Als we het dan toch over preventie voor de gezondheid hebben, dan zouden jullie ook inentingen moeten vergoeden"
Dat doen wij ook mevrouw; u kunt een aanvullende verzekering kiezen en daar vallen inentingen dan wel onder.

"Dus als ik het goed begrijp moet ik voor de ene preventieve handeling extra premie betalen, terwijl voor de andere preventieve handeling (deze voeding) een korting krijg"
Ja, dat klopt, dat is uw eigen keuze.

"Hoe controleren jullie dan dat in Royal Canin geef?"
U ontvangt een spaarkaart en als die vol is, dan krijgt u uw jaarpremie voor 25% terug".

"Maar op deze manier is er toch sprake van belangenverstrengenling?"
Nee hoor, we willen alleen mensen erop attenderen dat wij meedenken over het welzijn en de gezondheid van hun huisdier. het staat elke andere diervoederfabrikant ook vrij om een samenwerking met ons aan te gaan. Iets wat niet goed is gaan wij ook niet aanprijzen.

Ik heb ook bij de Cinsumentenbond nagevraagd of dit kan. En ja, dat is een vrije manier van samenwerken tussen 2 bedrijven. Een verzekeraar mag aangeven dat zij voorkeur hebben voor een merk en daar een korting tegenover zetten.
"U houdt ten alle tijden een vrije keus om dit product te gebruiken".

Maar waaruit blijkt dan dat deze voeding ook werkelijk bijdraagt aan de gezondheid van een hond en beter is dan bijv. KVV?
Ze pretenderen dat ze de beste voeding zijn, dus hooguit zou de reclamecode commissie er naar kunnen kijken, maar ach, dat vind ik dan weer net een stap te ver gaan.......
Laten we het er maar op houden dat ik de mening van Proteq én de Consumentenbond NIET deel en van mening ben dat deze vorm van reclame maken/korting geven niets meer met objectiviteit te maken hebben.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik had de reclame ook al enige malen gehoord, en ik vind het te gek voor woorden.
Royal Canin én Protecq zouden dan toch eerst moeten aantonen dat honden en katten door RC te eten, gezonder blijven..
Geen RC én geen Proteq voor mij dus!!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Zou een mooi onderwerp zijn voor het programma: Keuringsdienst van Waarde.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Buiten het feit of ik het onzin vind of niet en ik gewoon voer waar ik me het beste bij voel (wat voor kortingen ik hiervoor ook krijg en/of misloop).....

Dit gebeurd al veel langer bij verzekeringsmaatschappijen, denk maar eens aan glasherstel op je autoverzekering ?
Als je bij Carglass of een Glasgrant bedrijf je ruit laat repareren dan heb je geen ER bij de meeste maatschappijen, terwijl je wel degelijk een ER hebt als je je ruit laat repareren bij Piet op de hoek.
Zelfde principe, alleen daar accepteert iedereen dat voor lief 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

Nu ben ik met Protec gestopt in verband met een geschil, de kosten voor een doodzieke hond (baarmoerder ontsteking) werden niet vergoed omdat de behandeling hetzelfde was als castratie / sterilisatie), maar toen ik de reclame van Protec met diervoeding hoorde zakte mijn broek af.

Gaan ze bij Protec bepalen wat goed is voor mijn hond?
Moet ik ook foto's maken als ik de hond uitlaat, foto's van de slaapplaats, enz?

Oh, in geval van autoruiten moeten de geplaatste ruiten allemaal aan dezelfde eisen voldoen. Of deze door bedrijf X of bedrijf Y er in gezet worden maakt mij niet zoveel uit.
In geval van hondenvoer kan het 1 en ander nog wel eens wat verschil uitmaken.
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Apke schreef:Nu ben ik met Protec gestopt in verband met een geschil, de kosten voor een doodzieke hond (baarmoerder ontsteking) werden niet vergoed omdat de behandeling hetzelfde was als castratie / sterilisatie), maar toen ik de reclame van Protec met diervoeding hoorde zakte mijn broek af.

Gaan ze bij Protec bepalen wat goed is voor mijn hond?
Moet ik ook foto's maken als ik de hond uitlaat, foto's van de slaapplaats, enz?

Oh, in geval van autoruiten moeten de geplaatste ruiten allemaal aan dezelfde eisen voldoen. Of deze door bedrijf X of bedrijf Y er in gezet worden maakt mij niet zoveel uit.
In geval van hondenvoer kan het 1 en ander nog wel eens wat verschil uitmaken.
Eens!
Ben goed verzekerd voor mijn auto, en wie de ruit er in zet boeit me niet zo..
Voeding voor een dier is een ander verhaal idd, en zodra dat gerelateerd gaat worden aan de hoogte van de premie kunnen ze de pot op!
Niet dat ik Nick heb verzekerd, óf RC voer overigens :wink:

Het is een slimme Marketing stunt, waar ongetwijfeld velen in mee gaan...
25% korting? Oh super....

8)
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Die 25% betaal je tzt vanzelf weer terug aan de da rekening :roll:
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Roos schreef:Die 25% betaal je tzt vanzelf weer terug aan de da rekening :roll:
Klopt, maar dat staat nou nét niet in de kleine lettertjes :wink:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

marions schreef:
Roos schreef:Die 25% betaal je tzt vanzelf weer terug aan de da rekening :roll:
Klopt, maar dat staat nou nét niet in de kleine lettertjes :wink:
zou wat worden...25% korting op je zorgpremie als je je kinderen alleen maar chocopops van kellogs geeft als ontbijt :twisted:
zit toch ook alles in voor een goed begin van de dag?? :engel: :eusawhistle:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie