Roos schreef:Die 25% betaal je tzt vanzelf weer terug aan de da rekening
Klopt, maar dat staat nou nét niet in de kleine lettertjes
zou wat worden...25% korting op je zorgpremie als je je kinderen alleen maar chocopops van kellogs geeft als ontbijt
zit toch ook alles in voor een goed begin van de dag??
Het is idd absurd, maar 'ze' gaan er goed geld mee verdienen denk ik...
Herstel: *vrees ik*..
Er zit trouwens wel een reden achter dit verhaal.
Ik heb hieronder de link van het topic gezet, lees het maar eens, best wel interessant.
Hitam en Fido zijn (gerelateerd aan) dierenartsen en zij leggen die reden uit
ik wilde dit ook al plaatsen op het forum.
Max is verzekerd bij Proteq en tot nu was ik heel erg tevreden, nu begin ik toch wel te twijfelen aan Proteq.
Ik was ook direct verontwaardigd toen ik de reclame hoorde. Ik vind dit niet kunnen! Hoe kan een zorgverzekering nu bepalen of royal canin de gezondste voeding is voor MIJN hond. Dit kan namelijk per hond verschillen. Ik vind dit ook discriminatie. Mijn hond krijgt overwegend vers, omdat hij ws geen granen kan verdragen, dus kom ik nooit in aanmerking voor deze korting.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
royenmarjolein schreef:ik wilde dit ook al plaatsen op het forum.
Max is verzekerd bij Proteq en tot nu was ik heel erg tevreden, nu begin ik toch wel te twijfelen aan Proteq.
Ik was ook direct verontwaardigd toen ik de reclame hoorde. Ik vind dit niet kunnen! Hoe kan een zorgverzekering nu bepalen of royal canin de gezondste voeding is voor MIJN hond. Dit kan namelijk per hond verschillen. Ik vind dit ook discriminatie. Mijn hond krijgt overwegend vers, omdat hij ws geen granen kan verdragen, dus kom ik nooit in aanmerking voor deze korting.
precies!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
ik heb toch nog eens even zitten denken. Ik ga sowieso een klacht indienen; ik vind het echt niet kunnen! Maar even terzijde, ik vind het vreemd dat de consumentenbond hier zo makkelijk over doet. Volgens mij mag dit helemaal niet. Ergens uit een grijs verleden toen ik nog studeerde meen ik mij te herinneren dat zulke verzekeraars (als het om zorg) gaat inderdaad onbevooroordeeld moeten zijn om deze zaken. Natuurlijk kunnen ze zeggen: behandeling X is niet bewezen en die vergoeden wij niet, maar je mag nooit zeggen: alle hardlopers krijgen 10% korting. Doe je aan zwemmen, dan heb je pech Dat mag gewoon niet. Proteq legt hun klanten bijna de verplichting op om royal canin te gebruiken wil men in aanmerking komen voor een korting.
Daarnaast vind ik dat ze hun overige klanten in verdekte termen neerzetten als mensen die minder begaan zijn met de gezondheid van hun hond, omdat ze kiezen voor een andere voeding. Niet echt netjes van Proteq.
Daarnaast hebben zij geen rekening gehouden met de gevolgen. De meeste mensen zullen het fijn vinden als zij kunnen bezuinigen. Dit moet echter niet ten koste gaan van de gezondheid. Sommige mensen zullen zo graag de korting willen krijgen dat zij blijven volharden in royal canin, zelf als de hond er niet tegen kan. Ik vraag mij af of Proteq hier ook rekening mee heeft gehouden.
royenmarjolein schreef:ik heb toch nog eens even zitten denken. Ik ga sowieso een klacht indienen; ik vind het echt niet kunnen! Maar even terzijde, ik vind het vreemd dat de consumentenbond hier zo makkelijk over doet. Volgens mij mag dit helemaal niet. Ergens uit een grijs verleden toen ik nog studeerde meen ik mij te herinneren dat zulke verzekeraars (als het om zorg) gaat inderdaad onbevooroordeeld moeten zijn om deze zaken. Natuurlijk kunnen ze zeggen: behandeling X is niet bewezen en die vergoeden wij niet, maar je mag nooit zeggen: alle hardlopers krijgen 10% korting. Doe je aan zwemmen, dan heb je pech Dat mag gewoon niet. Proteq legt hun klanten bijna de verplichting op om royal canin te gebruiken wil men in aanmerking komen voor een korting.
Daarnaast vind ik dat ze hun overige klanten in verdekte termen neerzetten als mensen die minder begaan zijn met de gezondheid van hun hond, omdat ze kiezen voor een andere voeding. Niet echt netjes van Proteq.
Daarnaast hebben zij geen rekening gehouden met de gevolgen. De meeste mensen zullen het fijn vinden als zij kunnen bezuinigen. Dit moet echter niet ten koste gaan van de gezondheid. Sommige mensen zullen zo graag de korting willen krijgen dat zij blijven volharden in royal canin, zelf als de hond er niet tegen kan. Ik vraag mij af of Proteq hier ook rekening mee heeft gehouden.
Volgens mij mag dit gewoon wel hoor, het staat jou toch vrij om te gaan hardlopen, of royal canin te gaan voeren? Als je die korting wil, zal je dat moeten doen. Ik zie er niet zoveel kwaad in. Vind het wel enigszins dubieus dat de samenwerking is aangegaan, maar ik betaal liever die 25% zelf dan dat ik RC ga voeren. Voor wat voor korting dan ook..
het gaat mij er niet zozeer om dat ik wel of niet van plan ben om Ryal Canin te voeren tegen een korting. het gaat mij om het principe.
De medewerker van Proteq legde uit dat ze er vanuit Proteq belang bij hebben dat de gezondheid van een huisdier vanaf de start goed wordt bijgehouden (dan hebben zij namelijk minder te vergoeden.....) en dat daar gezonde voeding bij hoort. Zij ondersteunen vanuit Proteq dat Royal Canin bijdraagt aan de gezondheid van een hond/kat.
Maar dat impliceert dus dat andere soorten voeding niet bijdragen aan een goede gezondheid......???
Waar ik me vooral aan stoor is dat er dan als antwoord wordt gegeven: ja hoor, dat zeggen wij niet, elke andere dierenvoeding kan een samenwerkingsverband met ons aangaan, wanneer wij dat product ondersteunen. En dan kan er dus ook vanuit die hoek ene korting gegeven worden. Maar vooralsnog is Royal Canin de enige die een samenwerking met ons heeft.
Ik zou het een ander verhaal vinden als ze vanuit Proteq zeggen: wanneer u bij ons verzekerd bent, kunt u een korting krijgen op Royal Canin.
Als pupeigenaar heb ik de vrije keuze welk voer ik mijn hond geef, maar ik heb geen keuze in met welk bedrijf de verzekeraar een sponseringscontract aangaat. Terwijl ik mij wel inzet om mij hond zo gezond mogelijk groot te brengen. Iedereen die een pup heeft, heeft er toch belang bij dat zijn pup tot een gezonde hond opgroeid, ongeacht welk voer het dier krijgt?
Wat ik vervelend vind is dat er geimpliceerd wordt dat Proteq er juist op 'verliest' door deze actie door premie tereug te geven. Met andere woorden, ze schieten er zelf ook bij in, de gezondheid van het dier staat voorop.
Nou, me reet..(sorry)........Er staat gewoon een heel groot sponsoringscontract tegenover van Royal Canin die dat (voor een deel) compenseert.
Maar goed; het is en blijft een kwestie van interpetatie........En of Royal Canin nu wel of niet de beste voeding heeft voor een dier, dat is weer een heel andere discussie....
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Je kan toch overstappen naar een andere verzekeraar ?
Proteq is niet de enige dierenverzekeraar, en als iedereen overstapt dan ziet Proteq de gevolgen echt wel van deze actie...
Met alleen melden dat je dit niet vind kunnen doen ze vrij weinig denk ik
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay schreef:Je kan toch overstappen naar een andere verzekeraar ?
Proteq is niet de enige dierenverzekeraar, en als iedereen overstapt dan ziet Proteq de gevolgen echt wel van deze actie...
Met alleen melden dat je dit niet vind kunnen doen ze vrij weinig denk ik
nee dat gaat niet (dat wil ik ook niet, want de verzekering lijkt mij verder prima), want mijn pup is pas een paar weken ingeschreven. Dus ik zit hoe dan ook aan een jaarcontract vast.
Tegen die tijd geldt deze actie niet meer, want dat is alleen nu.
Voor pups die 'gebruik maken van de actie' geldt wel dat ze zolang als dat Proteq de samenwerking met royal Canin in stand houdt, je na het eerste jaar een korting van 10% op de premie blijft houden!
Ik heb nog even na gedacht over de actie van Proteq.
Leuk als pup eigenaar, zuur als je geen pup hebt.
Ze maken waarschijnlijk zoveel winst dat ze de eigenaren van puppies zomaar 25% minder kunnen laten betalen of zou er zoveel winst op Royal Canin worden gemaakt?
royenmarjolein schreef:ik heb toch nog eens even zitten denken. Ik ga sowieso een klacht indienen; ik vind het echt niet kunnen! Maar even terzijde, ik vind het vreemd dat de consumentenbond hier zo makkelijk over doet. Volgens mij mag dit helemaal niet. Ergens uit een grijs verleden toen ik nog studeerde meen ik mij te herinneren dat zulke verzekeraars (als het om zorg) gaat inderdaad onbevooroordeeld moeten zijn om deze zaken. Natuurlijk kunnen ze zeggen: behandeling X is niet bewezen en die vergoeden wij niet, maar je mag nooit zeggen: alle hardlopers krijgen 10% korting. Doe je aan zwemmen, dan heb je pech Dat mag gewoon niet. Proteq legt hun klanten bijna de verplichting op om royal canin te gebruiken wil men in aanmerking komen voor een korting.
Volgens mij mag dit gewoon wel hoor, het staat jou toch vrij om te gaan hardlopen, of royal canin te gaan voeren? Als je die korting wil, zal je dat moeten doen. Ik zie er niet zoveel kwaad in. Vind het wel enigszins dubieus dat de samenwerking is aangegaan, maar ik betaal liever die 25% zelf dan dat ik RC ga voeren. Voor wat voor korting dan ook..
ik snap je punt, hoor. Ik werk echter zelf bij een zorgverzekeraar en geloof mij maar dat bij ons de telefoons roodgloeiend zouden staan als wij op de stoel van de arts zouden gaan zitten en korting zouden geven op iets dat wij belangrijk vinden En het is zoals Nicole zegt: het gaat om het principe en om de implicaties die de woorden hebben. Er wordt gesuggereerd dat ander voer inferieur is en dat je als eigenaar beloont wordt als je kiest voor royal canin omdat deze het meest gezond is. Met andere woorden: voer je iets anders, bent je niet begaan met de gezondheid. De constructie die Nicole aandraagt is meer logisch. Dat doen zorgverzekeraars ook. Je krijgt geen premiekorting als je aan fitness doet, maar wel korting op fitness als je bij een bepaalde zorgverzekeraar verzekerd bent.