labrador die 's nachts het liefst alleen slaapt???

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

labrador die 's nachts het liefst alleen slaapt???

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Ik ben dus het soort mens die niet graag alleen slaapt. Dus mag mijn hond gezellig bij me op de slaapkamer.
Tot nu toe dacht ik dat alle honden daar hetzelfde over dachten, toch diegene die "enig kind" zijn. Tot nu toe was dat inderdaad ook zo.

Behalve bij Doby. Die blijft aangeven dat hij 's avonds liever alleen beneden zou blijven. Als ik bij de trap sta en hem roep, blijft hij zitten waar hij zit of kruipt in zijn bench.
Tot nu toe heb ik hem toch meegenomen naar boven, denkende dat hij "kom" nog niet zo goed snapte, of dat hij het bij ons nog gewend moest worden.
Maar nu, 2 maand later, blijft hij tegenpruttelen als ik hem mee naar boven wil nemen.

Ik wil hem hierin niet dwingen, als hij echt liever alleen beneden wil slapen, aanvaard ik dat. Maar ik zou het zo graag anders zien.

Kan het ermee te maken hebben dat er boven geen bench staat? Hij slaapt hier graag in, daarom heb ik boven een soort bench gemaakt van een tafeltje met een deken eroverheen. Daar slaapt hij de hele nacht onder, maar elke avond opnieuw is het hetzelfde liedje: hij wil niet mee naar boven.

Nochtans wil hij overdag het liefst van al wél mee naar boven.

Het is niet de meest aanhankelijke hond: hij ligt bv. gerust een eind weg te ronken in de keuken als iedereen in de living zit (en dan ligt hij niet in zijn bench, maar op zijn mat).
Maar het is zeker geen eenzaat: op wandeling hoef je echt geen schrik te hebben om hem kwijt te raken: hij gaat nooit erg ver en houdt je goed in de gaten.

Vannacht heb ik hem dus alleen beneden laten slapen en we hebben hem de hele nacht niet gehoord.

Zijn er dingen die ik nog kan proberen of moet ik het gewoon aanvaarden? Bestaan er echt honden die het liefst helemaal alleen slapen???
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hij is ook wat jong om trappen te lopen zou hem lekker in zijn bench laten slapen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@Laika: ik weet dat hij te jong is om trappen te lopen, ik draag hem altijd.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Leentje is een hond die eigenlijk altijd OP je voeten ligt, maar 's avonds kan het zomaar gebeuren dat ze haar mand opzoekt, in de keuken, lekker alleen.
Dus aan één kant heel erg aanhankelijk, maar ze zoekt geregeld volkomen rust.
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Ik zou het lekker zo laten :)
De bench is blijkbaar zijn veilige plekje, ik zou haast zeggen: 'wees blij' :D
Nick was ook erg gehecht aan de bench, heeft er zéker 3 jaar tot volle tevredenheid in geslapen (deurtje open).

Sinds een jaar of 2 heeft hij het ontdekt: 'de trap en bijkomende voordelen' :wink:
Komt vanzelf dus, of niet...
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Quasar
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Quasar »

Het kan ook zijn dat dat jou domein is (rangorde) Hier komt Quasar ook niet boven, alleen als ik hem roep voor in bad..
Op de bank komt hij ook niet nog nooit geweest
:blondpootje: Creekwater King Quasar (16-06-2006)
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Voor Co hoeft dat gezellig samen slapen ook niet,Ik zie hier wel eens fotos voorbijkomen van hondjes die gezellig in 1 mand liggen, Co wil dat niet hoor. :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Als je persé de hond op je slaapkamer wilt hebben zou je kunnen proberen om daar ook een bench neer te zetten, misschien wil hij dan wel. Misschien gaat het Dobey niet zo zeer om wel of niet boven slapen, maar ligt hij 's nachts gewoon graag in een bench.
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Quincy was ook een meisje die niet haar rust kon vinden in mijn kamer of een andere plek buiten de woonkamer. DAt was toch een hond die haar rust nodig had en ook tijd nodig heeft om op zichzelf te kunnen zijn. Die sliep gewoon het liefste op haar kussen. Dit jaar begon ze sporadisch bij te liggen. Een nachtje wel, daarna maanden weer niet. Als ze erbij wilde, mocht dat, maar ze moest niets. Ze mocht zelf kiezen waar ze lag en dat doet ze keurig. Zo ging het een tijd door. En inmiddels ligt Quincy iedere nacht bij me. En zelf als ik thuiskom uit een late dienst en ze zijn al uitgeweest, ligt ze al op mijn kamer...

Noortje heeft voorlopig (komende jaren) een vastje plek. Bench in de woonkamer, daar wordt geslapen en nergens anders in huis slaapt ze. Is de bench eruit, is de woonkamer haar plek, mijn kamer blijft voorlopig gewoon offlimit. Duidelijkheid voor haar, en dat merk je nu heel goed!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Ik gok dat er best honden zijn die het prettiger vinden om alleen te slapen, kan me voorstellen dat je dit jammer vindt want het is inderdaad zo gezellig!

Wij wonen in een appartement maar als ik hier de gordijnen in de slaapkamer dichtdoe komt Pien al aanlopen zo van 'we gaan naar bed, hier ben ik' :D . Helaas voor haar slaapt ze eigenlijk altijd gewoon in de woonkamer, behalve als ik alleen thuis ben dan neem ik haar wel lekker mee :oops:

Oh ja en 's ochtends vind ik het ook nog wel eens gezellig :)
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Er zijn dus meer honden die het liefste alleen slapen. Dat verbaasd me wel, maar maakt ook dat ik het makkelijker kan accepteren.
Een andere optie zou zijn dat we Pien en Doby ruilen. :wink:

Misschien dat ik vanavond eens de bench mee naar boven sleur en het toch nog eens probeer. Zou het zo'n verschil maken met die tafel?
Lukt het niet, moet ik maar hopen dat hij ooit het voorbeeld volgt van Quincy en Nick...

Ik denk niet dat het ermee te maken heeft dat hij geen rust vindt in mijn slaapkamer, hij ronkt de hele nacht door...
Hij ligt ook vaak op zijn rug, dus hij moet zich er op zijn gemak voelen.
Ik denk ook niet dat hij het als mijn domein beschouwd, hij komt overdag maar al te graag mee naar boven.

Het is wel slikken, hoor, na mijn labje dat ALTIJD, overdag én 's nachts, vlak naast me lag, en dan nog het allerliefst bij me in bed.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Wat doet Doby dan als hij over dag mee naar boven gaat? Omdat je zegt dat hij dan wel graag mee naar boven wil. Gaat hij dan ook gewoon lekker slapen boven of is hij dan vooral actief?
Ik heb geen idee waarom hij 's avonds niet wil en overdag wel.
Flits is overdag altijd waar ik ook ben. Het komt niet vaak voor dat hij zich terugtrekt. Als ik dus naar boven ga volgt hij me direct, hij is gewoon graag bij mensen en het liefst bij mij. Als hij naast me ligt op de bank of iets dergelijks zoekt hij ook altijd contact, hij ligt altijd tegen me aan. Dus ik denk dat hij het wel fijn vindt. Maar Flits is ook al ruim een jaar, dus geen pup meer. Het kan best zijn dat Doby ook zo aanhankelijk wordt hoor, als ze pup zijn is het sowieso anders. En Flits heeft zeker t/m 7-8 maanden altijd in de bench geslapen, ook overdag. En de bench staat er nog steeds, maar nou hoeft hij er niet meer verplicht van mij in te slapen. Hij kiest nu zelf wat hij wil en dat is zijn/slapen waar ik ook ben. Terwijl hij de bench nog steeds een super fijn plekje vindt.
Dus wie weet als Doby ouder is dat hij vanzelf met je mee gaat :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Floortje Faun schreef:Er zijn dus meer honden die het liefste alleen slapen. Dat verbaasd me wel, maar maakt ook dat ik het makkelijker kan accepteren.
Een andere optie zou zijn dat we Pien en Doby ruilen. :wink:

Misschien dat ik vanavond eens de bench mee naar boven sleur en het toch nog eens probeer. Zou het zo'n verschil maken met die tafel?
Lukt het niet, moet ik maar hopen dat hij ooit het voorbeeld volgt van Quincy en Nick...

Ik denk niet dat het ermee te maken heeft dat hij geen rust vindt in mijn slaapkamer, hij ronkt de hele nacht door...
Hij ligt ook vaak op zijn rug, dus hij moet zich er op zijn gemak voelen.
Ik denk ook niet dat hij het als mijn domein beschouwd, hij komt overdag maar al te graag mee naar boven.

Het is wel slikken, hoor, na mijn labje dat ALTIJD, overdag én 's nachts, vlak naast me lag, en dan nog het allerliefst bij me in bed.
Wie weet helpt het als je z'n bench mee naar boven neemt.
Het kan best zijn dat hij z'n bench toch fijner/vertrouwder vindt dan dat plekje onder de tafel. Je kunt het plekje onder de tafel wel leuker maken door er onverwachts beloningen neer te leggen. Als hij dan boven komt, dan vindt hij steeds op dat plekje wat lekkers. Misschien dat hij het op die manier leuker gaat vinden.
Maar het graag bij je willen zijn kan nog helemaal veranderen hoor, ik weet nog wel toen ik Flits een paar weken/maanden had toen zag hij ook nog niet echt 1 iemand hier in het gezin als "baas". Iedereen was z'n vriend en hij voelde zich overal hetzelfde en liep zeker niet de hele dag achter iedereen aan.
Maar naar verloop van tijd werd mijn band steeds beter met Flits, ik deed alle leuke dingen met hem, het wandelen, het trainen etc. dus hij wilde steeds liever bij mij zijn en begon me steeds wat meer te volgen in huis. En op den duur was hij gewoon altijd bij mij in de buurt en hield me goed in de gaten. Dus bij Flits kwam het vanzelf en nu ligt hij eigenlijk al een tijdje altijd bij mij in de buurt. Hij is niet vaak in een andere kamer dan ik.
Dus ik zou je er niet te druk over maken :)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Hier wil ze dat op het moment dat ik naar bed ga wel .. Maar als ik smorgens wakker wordt, ligt ze op het tapijt in de gang .. (woon in een flat, dus alles gelijkvloers) :)
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@Lucievd: heel troostend, jouw laatste reactie.

Doby is inderdaad ook zo'n allemansvriend. Ik, mijn ouders, bezoek, vreemden langs straat: Jan en alleman wordt even enthousiast begroet. Dat heeft wel zijn voordelen: hij behandelt mijn ouders niet als meubilair. Dat was bij Caedlih wel even anders... :D
Net als bij jullie, ben ik hier degene die alles met de hond doet: wandelen, eten geven, trainen, buiten laten. Nu ik er over nadenk, is hij de laatste tijd vaker in mijn buurt dan in het begin. Jouw verhaal geeft me hoop!
Caedlih is als pup van 4 maand bij me gekomen en toen was ik al meer dan 2 maand lang als enige dagelijks met haar bezig geweest.
Ik dacht dat het gewoon een verschil in karakter was, maar misschien is dat helemaal niet zo.

Misschien kan het ook zijn dat ik heel wat later ga slapen dan hij bij de fokster gewend was? Als ik hem mee wil nemen voor het plasje voor het slapengaan, is het ook één en al tegenpruttelen (niet willen rechtstaan, in zijn bench kruipen). Terwijl er altijd een grote plas uitkomt éénmaal hij buiten is.

Overdag mag hij niet op zijn eentje naar boven (vanwege die trap).
Hij zou het wel willen, maar dan vooral om op ontdekkingstocht en winkeluitstapje (nieuw "speelgoed") te gaan.

Ik zag het gisterenavond niet zitten om die bench mee naar boven te zeulen. Dus ben ik maar zonder hem gaan slapen.
Maar toen ik terug naar beneden kwam (iets vergeten), lag meneer prinsheerlijk te slapen onder de salontafel... :roll:
Plaats reactie