Fietsen......

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Fietsen......

Ongelezen bericht door Berdien »

Ik heb van de week voor het eerst gefietst met Brent. Kleine 5 minuutjes om te proberen hoe dat gaat. Nu heb ik een vraagje.

Op de training bij de hondeschool hoor ik verschillende dingen...de een zegt fietsen met een Springer...de ander juist weer niet.
Mijn trainer zegt dat ik het beste kan fietsen met een kort lijntje zodat ik (zonodig) Brent met de voorpoten van de grond kan trekken in een gevaarlijke situatie.

Wat is jullie ervaring? Oh ja, Brent vind het echt superleuk en loopt na 1 keer al behoorlijk goed mee :D
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Laycka »

Wij fietsen af en toe, maar wel met een springer.
Ik durf zelf niet met 1 hand aan het stuur en Laycka aan de lijn naast mij.
springer bevalt prima!
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Het is maar net hoe je het je zelf aanleert en het aanleert bij de hond :)

Een kennis van het hondenveldje hiero, die laat de hond altijd mee lopen naast de fiets met een springer :)

Terwijl m'n zussie altijd de hond naast de fiets laat lopen gewoon aan zijn eigen lijntje :)
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva vindt naast de fiets lopen helaas helemaal niks. Aan de springer heeft ze helemaal een hekel en is ze bijna niet mee te krijgen. Aan de riem gaat redelijk, dat vindt ze in ieder geval prettiger dan aan de springer, geen idee waarom ze daar een hekel aan heeft. Het fijnst vindt ze het om gewoon los naast de fiets mee te lopen, maar ja, dat kan maar op heel weinig plaatsen natuurlijk. Het fietsen zal nooit haar hobby worden ben ik bang!
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Ik gebruik gewoon de lijn, ik vind het prettiger om mijn hond te kunnen sturen met de hand vooral als ze net aan de fiets lopen, misschien is dat bij een springer ook goed in de hand te houden, maar ik denk dat ik dan meer controle over de honden heb.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Lankmark
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lankmark »

Wij houden Gijs gewoon aan een korte riem. Dat vind ik veiliger dan aan de springer ( mijn gevoel dan ) want als het mis gaat kan hij zelf weggaan zonder dat hij vast zit aan de fiets.
Moet wel zeggen heb het nooit met een springer geprobeerd.
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

Ik heb het met Diesel geprobeerd zonder springer, maar dat leverde gevaarlijke situaties op. Diesel trekt nogal en omdat je de lijn altijd in 1 hand hebt betekend dat dat er aan 1 kant van het stuur getrokken wordt.

Verder vind ik het fijn om met 2 handen te kunnen remmen (knijpremmen).

Nu gebruik ik een springer en de riem is ze afgesteld dat Diesel niet met zijn poten tussen de wielen kan komen onder normale omstandigheden.
Veilig voor Diesel en ik kan met een gerust hart met twee handen sturen en remmen.

Meestal heb ik ook een normale riem om bij Diesel. Indien nodig kan ik daarmee ingrijpen als het moet en kan ik Diesel rustig van de springer afhalen zonder dat ik ineens zonder riem sta.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Zonder Springer... Ik wil dat mijn hond in lastige situaties (bv een hond die hem lastig valt) uit kan wijken als ik de lijn los laat.

Beide honden lopen wel rustig naast de fiets en trekken niet, anders had ik het denk ik niet gedaan zo aan een los lijntje 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Bedankt voor de reacties. Ik heb besloten om het eerst gewoon met de riem te proberen. Heb een kort riempje......dat scheelt ook.
Verder kan ik meteen mijn voeten aan de grond zetten omdat mijn man de fiets op de allerlaagste stand heeft gezet. Brent luistert wel goed als ik rustig of halt zeg.
Wat hij zal doen als er een andere hond aankomt weet ik niet maar dat zal de tijd leren.

Voorlopig gaan we ons eerst het fietsen maar eens goed eigen maken en wie weet kan hij tzt los naast de fiets meelopen.....(woon in een dorp en ben zo buiten de bebouwde kom waar dat mag :) )
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Vanavond weer lekker gefietst met mijn mannetje. Gaat goed met een korte riem....
Brent rent vrolijk mee naast de fiets. Hij houd het nog niet zo lang vol maar we bouwen het rustig op :)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Berdien schreef:Vanavond weer lekker gefietst met mijn mannetje. Gaat goed met een korte riem....
Brent rent vrolijk mee naast de fiets. Hij houd het nog niet zo lang vol maar we bouwen het rustig op :)
Leuk om te lezen, dus nu conditie opbouwen (beiden)! :D
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Foofer zit of aan de korte lijn of loopt netjes los naast me. Dat doe ik meestal wel als ik buitenaf fiets waar geen auto's komen. Hij komt dan wel weer netjes naast als ik dat vraag als er een andere hond aan komt die bijvoorbeeld aangelijnd is.
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Ik heb nu een paar keer met Boris gefietst en dat gaat goed.
Ik heb 'm aan de lijn naast me lopen en hij vindt het ( volgens mij) best leuk.
Omdat ik wel langzaam fiets met hem merk ik wel dat wanneer meneer een andere hond ziet en toch wat onrustig begint te worden ik wel moeite met mijn evenwicht heb.
Ik probeer hem wel naast de fiets te laten lopen in die situatie maar das dan toch best moeilijk.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Ik heb Digger gewoon aan de lijn als ik met hem fiets. Is bij het opstarten van fietsen altijd een hele klus omdat meneertje TE enthousiast is om te gaan fietsen. Hij vindt het zo geweldig dat hij het liefst zo had mogelijk wilt rennen. Dat moet ik een paar keer in toom brengen dan loopt hij netjes mee aan de lijn.

Een springer lijkt mij niet zo fijn, inderdaad mocht hij of wij in een lastige situatie komen kan hij altijd weg rennen als het nodig is.

Ik heb geen ervaringen met een springer dus kan eigenlijk geen mening over geven.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Plaats reactie