Hoe corrigeer je het beste?
-
Floortje Faun
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Allard
Wel dus. Hij werd te fanatiek. Daar ging het fout. Maar over dat eerlijk en oneerlijk, is het eerlijk dat een roedelleider een halve prooi op eet en de onderste van de roedel een stukje vlees met veel bot mogen eten? Denk het niet. Dus volgens mij heeft een hond ook niet echt moeite met eerlijk en oneerlijk.nicole schreef:tijdens het spel ging het niet fout! Ik merkte dat hij wat fanatieker werd, dus heb ik het spel juist gestopt om hem mee te nemen om hem uit te laten. En toen ging het juist mis, omdat hij door het spel te fanatiek was geworden en niet aan de riem wilde.speurneus carola schreef:corrigeren heeft alleen maar zin als je weet wat je doet, het op het goede moment doet en in de juiste mate, maar dat is ook zo met belonen en clickeren
maar een pup van 13 weken corrigeren is onzin, had hem dan eerder uit dat ruwe spel gehaald en in de bench gedaan dan was het foute gedrag ook niet een tijd toegelaten... maar had je fout gedrag kunnen voorkomen.
Maar je hebt zeker gelijk; we hebben het te ver laten komen, vandaar het gedrag.
Wat ik al schreef; ik had de pup gewoon in zijn bench moeten laten, en wachten tot de visite weg was, dan hadden we deze situatie niet aan de hand gehad.
Ik vond vooral de correctie van mijn vriendin niet prettig, omdat dat niet te manier is waarop wij corrigeren.
Ik was erg benieuwd hoe 'jullie' corrigeren. Wij doen op dit moment niet heel veel neer dan stem verheffen of weghalen bij een plek waar hij niet mag zijn.
En als ik het zo goed lees, is dat ook de manier waarop mensen met ervaring op dit forum het aanpakken.
-
MheenLab
- Grote hondenneus

Punt 1: .. Niemand anders dan ik corrigeert mijn hond, wat ze ook doet .. Ik corrigeer en niemand anders, en al helemaal niet iemand die het wel eventjes zal laten zien 
Punt 2: Heb ik al voorbij zien komen, en sluit me daar bij aan, 13 weken is eigenlijk veels te jong voor een échte correctie .. Maar als je (jonge) hond te ruw is in het spel, doe ik meestal heel hard -AUW- roepen, draai weg en negeer de hele handel .. Herhaal dat een aantal keer en dan valt (hopelijk) het kwartje wel gauw, dat ruw spel niet echt gewaardeerd wordt
Punt 3: Heb ik ook al aangegeven, maar de érgste correctie die ik hier kan geven is hier mevrouw hond gewoon compleet negeren als ze weer eens iets doet wat niet gewaardeerd wordt (vooral bij het poep eten). Als ik haar dan weer aanhaal is het net of ik terug kom van een vakantie van zes weken lang
Punt 2: Heb ik al voorbij zien komen, en sluit me daar bij aan, 13 weken is eigenlijk veels te jong voor een échte correctie .. Maar als je (jonge) hond te ruw is in het spel, doe ik meestal heel hard -AUW- roepen, draai weg en negeer de hele handel .. Herhaal dat een aantal keer en dan valt (hopelijk) het kwartje wel gauw, dat ruw spel niet echt gewaardeerd wordt
Punt 3: Heb ik ook al aangegeven, maar de érgste correctie die ik hier kan geven is hier mevrouw hond gewoon compleet negeren als ze weer eens iets doet wat niet gewaardeerd wordt (vooral bij het poep eten). Als ik haar dan weer aanhaal is het net of ik terug kom van een vakantie van zes weken lang
-
Muiske
- Grote hondenneus

Ik lees dat iedereen het mee eens is dat 13/14 weken te jong is voor een echte correctie. Wat verstaan jullie dan onder zo'n correctie?
Bob heeft nu uitgevonden dat hij op de bank kan springen, en bijt ons nog steeds continu. Op 'nee' reageert hij niet en als ik weg loop om hem te negeren (bij het bijten) dan gaat hij in mijn kuiten happen. Hoe kan ik bob het beste duidelijk maken dat zijn gedrag ongewenst is?
Bob heeft nu uitgevonden dat hij op de bank kan springen, en bijt ons nog steeds continu. Op 'nee' reageert hij niet en als ik weg loop om hem te negeren (bij het bijten) dan gaat hij in mijn kuiten happen. Hoe kan ik bob het beste duidelijk maken dat zijn gedrag ongewenst is?
-
-kim-
- Speurneus

Denk dat Bob een beetje te veel vrijheid heeft 
Meer in de bench en uit de bench betekend ook dat jij met hem bezig bent.
Zo voorkom je dat hij dit gedrag gaat vertonen en hoef je ook niet te corrigeren.
En het moment komt vanzelf dat hij met meer vrijheid kan omgaan.
Meer in de bench en uit de bench betekend ook dat jij met hem bezig bent.
Zo voorkom je dat hij dit gedrag gaat vertonen en hoef je ook niet te corrigeren.
En het moment komt vanzelf dat hij met meer vrijheid kan omgaan.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

zeker vergelijkbaar, maar wij zetten hem op de gang. Even uitsluiten van de roedel... Dat wordt een hond best een grote straf. Dit deden we 5 minuutjes en dan mocht Max er weer bij. Inmiddels hebben wij dit al ruim een jaar niet meer nodig gehad. Stemverheffing is meestal voldoende.Floortje Faun schreef:@royenmarjolein: hoe passen jullie dan die time out toe? Is dat vergelijkbaar met wat ik doe met de bench?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.