Apporteren......lastig

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik kan je het boek, de vroege opvoeding van een retrieverpup van Tineke Antonisse-Zijda van harte aanbevelen, hier staan een hoop nuttige dingen in.

Ik vind het altijd zo jammer dat er bij zulke jonge pupjes al zo "verkeerd" word getraind. Jachttraining heeft voor een pup namelijk nog helemaal niks met apporteren te maken!
Het aller belangrijkste is dat je hond leert om gehoorzaam en steady te zijn, rust in je hondje brengen e.d dus, netjes naast je laten lopen, zoals hierboven al beschreven. Apporteren gaat hooguit spelenderwijs met een speeltje/knuffeltje.

Nu al met een konijn aan de gang of zelfs met een dummy, daar leren ze nog niet veel van, je zal ze eerst op een leuke manier moeten leren dat het heel leuk is om samen met jou bezig te zijn, ook het speeltje/knuffeltje naar jou terug brengen dus, dat is het begin van apporten :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

vandijk.sandra schreef:Vanavond weer naar de training geweest. Ging prima. Vanavond apport gedaan met een konijntje en dat wilde hij in eens wel in zijn bek nemen en vervolgens niet afgeven :D.

Ach, het zal ook allemaal wel goed komen. We gaan rustig door met oefenen (in kleine blokjes van een paar minuten).

Heb trouwens vandaag ook het boek van Cesar Millan besteld, over zijn aanpak voor puppy's. Ben heel benieuwd of daar nog wat leuke bruikbare tips in staan.

Ieder hondje is weer anders en dat geldt zeker voor Joep, die weer een hele andere pup is dan mijn vorige lab. Maar dat maakt het ook wel weer leuk. Lol hebben we in ieder geval wel van hem!
Met alle respect voor Milan, maar van jachthond weet ie toch echt veel te weinig af.
Kijk bij deze link maar eens, en schaf je een paar van die boeken aan, zal je veel meer van leren. (is lijst die ik gekregen heb van mijn fokker, en die is al wat jaren bezig met Golden Retrievers)

viewtopic.php?t=77520" onclick="window.open(this.href);return false;
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Lunatic schreef:Ik kan je het boek, de vroege opvoeding van een retrieverpup van Tineke Antonisse-Zijda van harte aanbevelen, hier staan een hoop nuttige dingen in.

Ik vind het altijd zo jammer dat er bij zulke jonge pupjes al zo "verkeerd" word getraind. Jachttraining heeft voor een pup namelijk nog helemaal niks met apporteren te maken!
Het aller belangrijkste is dat je hond leert om gehoorzaam en steady te zijn, rust in je hondje brengen e.d dus, netjes naast je laten lopen, zoals hierboven al beschreven. Apporteren gaat hooguit spelenderwijs met een speeltje/knuffeltje.

Nu al met een konijn aan de gang of zelfs met een dummy, daar leren ze nog niet veel van, je zal ze eerst op een leuke manier moeten leren dat het heel leuk is om samen met jou bezig te zijn, ook het speeltje/knuffeltje naar jou terug brengen dus, dat is het begin van apporten :wink:
Prachtig verwoord en helemaal mee eens.
Plaats reactie