Bowie schreef:@Tosca: Bowie krijgt ook de Weil enting niet, nu al bijna 5 jaar niet meer, hij duikt niet in iedere sloot, maar zwemt wel heel graag en regelmatig.
Dank voor je antwoord!
Ent je niet meer ivm zijn Lupus?
Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009 James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012 Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Sam is niet zo waterig, maar Dewi duikt elke ranzige sloot in waar zij maar de kans voor krijgt
Die kans krijgt zij niet vaak want het zijn allemaal kleine slootjes hier met stilstaand water (dat vind ik dus wel eng), maar soms is zij mij toch even te vlot af.
Volgens mij is weil niet alleen aan zwemwater gerelateerd, ze kunnen het wel op meer plaatsen oplopen.
Google maar eens als je de tijd hebt op epilepsie en de weilenting, dan lees je er wel meer over.
Voor mij is het in ieder geval een dikke nono
Bowie schreef:@Tosca: Bowie krijgt ook de Weil enting niet, nu al bijna 5 jaar niet meer, hij duikt niet in iedere sloot, maar zwemt wel heel graag en regelmatig.
Dank voor je antwoord!
Ent je niet meer ivm zijn Lupus?
Klopt, ivm met de Lupus gestopt met enten.
De Weil vond ik een lastige, maar ik heb besloten dat ik het risico aanvaard van niet enten, de kans dat hij last krijgt van de enting is groter dan dat hij Weil oploopt.
Hier laten we de honden ook jaarlijkst titeren maar de waardes waren 2 weken geleden nog goed zat om pas over 2 jaar terug te komen voor een titerbepaling (dom gekeken van mij, want de waardes van Daan waren vorig jaar al hoog genoeg en hoefde pas voor een nieuwe titer in 2014 )
Weil laat ik echter wel elk jaar enten, gezien mijn honden in elke sloot duiken als het warm is, en ik me daar zelf fijner bij voel
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
roef schreef:hier ook iemand die heel kritisch is met enten.
voor de honden,maar ook voor onszelf.
Hidde heeft uiteraard wel alle vaccinaties gehad(ook daar zijn discussies over ) en krijgt met 1 jaar nog zijn booster.
vanaf dan wordt hij net als roef getiterd.
ook mijn jongste heb ik niet alle vaccinaties gegeven(kinkhoest),en raad eens wie er geen kinkhoest kreeg en wie wel? juist mijn zoon en ik,beiden wél geent tegen kinkhoest kregen kinkhoest en dochterlief fietste er mooi langs.
wel is het zo dat als je shows loopt of je hond in pension doet je bijna geen keus hebt.
Dus met 1 jaar wel enten als ik het zo lees.
Maar krijgen ze de weil prik dan ook of niet of kan ik die achterwege laten?
roef schreef:hier ook iemand die heel kritisch is met enten.
voor de honden,maar ook voor onszelf.
Hidde heeft uiteraard wel alle vaccinaties gehad(ook daar zijn discussies over ) en krijgt met 1 jaar nog zijn booster.
vanaf dan wordt hij net als roef getiterd.
ook mijn jongste heb ik niet alle vaccinaties gegeven(kinkhoest),en raad eens wie er geen kinkhoest kreeg en wie wel? juist mijn zoon en ik,beiden wél geent tegen kinkhoest kregen kinkhoest en dochterlief fietste er mooi langs.
wel is het zo dat als je shows loopt of je hond in pension doet je bijna geen keus hebt.
Dus met 1 jaar wel enten als ik het zo lees.
Maar krijgen ze de weil prik dan ook of niet of kan ik die achterwege laten?
weil zit idd wel in de enting,ik laat hem wel zetten met 1 jaar.
maar stel je vraag anders ook op barfplaats in de medischehoek,er zijn daar meerdere mensen(met iets meer ervaring) die niet laten eten,ook bij pups gaan ze heel selectief te werk en geven ze bv de entingen verspreid ipv in een cocktail.
maar daar heb ik me niet goed in ingelezen
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
roef schreef:
over weil is ook de discussie,schijnt dat het maar werkt tegen 1 a2 bacterien en werelwijd heb je honderden bacterien die weilverschijnselen veroorzaken.
Er staat een heel stuk in de link over de Weilenting, dat was de enige enting waar ik mij "schuldig" over voelde dat ik 'm niet gaf, nu niet meer in ieder geval
Ja, ik heb dus precies hetzelfde. Ik heb zo lang getwijfeld en uiteindelijk uit schuldgevoel wel de Weil gegeven. Ik merkte wel dat Bob zijn weerstand lager was, maar dat kan natuurlijk ook toeval geweest zijn. Druppels uit zijn neus, heel vieze ogen en een pukkeltje hier en daar.
Voor volgend jaar moet ik weer gaan nadenken daarover . Bob heeft natuurlijk ook epilepsie.
Zet jij geen Weil? En hoe lang al niet? En zwemmen ze altijd? Bob zwemt in iedere sloot.
Zijn er meer mensen die geen Weil zetten met zeer veel zwemmende honden?
Tosca, Nick heeft ook epilepsie en is een zwemmer en ik heb hem afgelopen week laten enten tegen Weil..
Hij is er een paar dagen goed ellendig van geweest, en met alle info die ik nú heb was het de laatste keer.
Roos schreef:
Vwb pups ben ik ook erg geinteresseert.
vertel!! ,mag ook in de babbelhoek
Nee helemaal niets aan de hand Miranda, er komt hier geen pup bij
Sam en Dewi zijn zo leuk met elkaar, dat wil ik niet eventueel verstoren.
Sommige dingen vind ik erg interessant, voeding en enten bv en daar kan ik naar mijn mening niet genoeg over weten.
Ik lees ook nog steeds erg veel op BP en het VN, zal nu ook niet snel meer overgaan die interesse ben ik bang
Beetje krom Nederlands, maar ik ga 'm niet overtypen
Hier word alleen als pup geënt en met 1jaar de herhaling.
Mexx is tot 3jaar ieder jaar geënt, daarna niet meer.
Wil ze eigenlijk dit jaar titeren , maar heb nog geen adres gevonden hier in Limburg.
Bear krijgt dadelijk zijn hondsdolheid spuit, die is wel nodig omdat we regelmatig naar het buitenland gaan
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
marions schreef:
Tosca, Nick heeft ook epilepsie en is een zwemmer en ik heb hem afgelopen week laten enten tegen Weil..
Hij is er een paar dagen goed ellendig van geweest, en met alle info die ik nú heb was het de laatste keer.
Ach, balen zeg. Waarschijnlijk voor mij ook de laatste keer, maar ik heb gelukkig nog een jaar om me daar eens goed in te verdiepen en een heel bewuste keuze te maken.
Knuffel aan Nick!
Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009 James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012 Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
De hond van mijn ouders is twee jaar geleden overleden ná een inenting.
Hij had kort daarvoor oogdruppels of oogzalf gekregen via de dierenarts wat achteraf ook niet samenging met de inenting.
De hond kreeg een paar dagen na de inenting verlammingsverschijnselen en na drie maanden, die een ware hel waren voor mijn ouders en de hond, hebben ze hem laten inslapen.
Mijn ouders gingen er bijna aan onderdoor en hebben al het mogelijke gedaan om achter de oorzaak te komen, ook hebben ze accupunctuur geprobeerd, vitaminepreparaten gebruikt en de hond van top tot teen laten onderzoeken....niets hielp!
Ze zijn zelf op internet gaan zoeken en kwamen tot de conclusie dat het inderdaad met de inenting te maken had.
Ze hebben de dierenarts ermee geconfronteerd maar die ontkende in alle toonaarden dat het daarmee te maken had!
Natuurlijk konden ze het niet bewijzen maar de hond veranderde binnen drie dagen van een levenslustige, gezonde hond in een wrak die uiteindelijk totaal verlamd was en zn eigen speeksel niet meer weg kon krijgen.!
Op het laatst reed mijn vader hem rond in een karretje, liet hem zijn behoefte doen en reed weer terug naar huis.
Wij zijn natuurlijk geen deskundige op dit gebied maar alles bij elkaar opgeteld kán het niet anders zijn dan een reactie op de prik!
Boris heeft net wel zijn inentingen gehad omdat hij in de vakantie naar het dierenpension gaat, en daar moet hij ingeent zijn.
Ik heb er helaas geen goed gevoel meer bij.
Mijn schoonouders zouden eerst op hem passen maar door omstandigheden is dat helaas niet mogelijk.
Volgend jaar kan hij waarschijnlijk wel gewoon naar mijn schoonouders of hij gaat mee, dan gaan we eerst eens om de tafel zitten wbt de inentingen.
Bah, uiteindelijk draait het allemaal om geld!
Griepprikken bij ouderen, vaccinaties bij honden, je wordt niets wijzer gemaakt maar waar blijft toch die beroepsethiek??