Zabbo is nu juist 2 maanden bij mij en in al die tijd heb eigenlijk nog geen tekenen van agressie gezien bij hem naar andere honden toe...
Vandaag echter zat ik even op het terras van de cafetarie van de hondenschool en er was al een hele tijd voor ons een man met een heel grote harige newfoundlanderteef aan het paraderen... plots komt die newfoundlander naar Zabbo en gaat pal voor hem staan... ze snuffelden even aan elkaars neus en ik merkte aan Zabbo's lichaamstaal dat hij er niet echt van gediend was (hij verstarde een beetje en staart ging heel traag) en plots zag ik dat hij zijn lip optrok... ik ben onmiddellijk rechtgestaan en ben met hem verderop gegaan..
Ik denk dat ik was blijven staan het misschien toch wel verkeerd zou hebben kunnen aflopen, weet het niet...
Ben toch wel een beetje geschrokken.... moet ik nu voortaan altijd op mijn hoede zijn ? Wil er nog bij vertellen dat Zabbo een 3.5 weken geleden gecastreerd is... zou zijn gedrag hiervan het gevolg kunnen zijn ?
Zabbo trok zijn lip op !
-
Roos
Misschien, dat weet ik ook niet.
Maar iets in het gedrag van de NF zal hem toch geirriteert hebben anders had hij deze reactie niet gegeven.
Jammer dat je zo snel tot castratie bent over gegaan, een hond heeft toch wel wat meer tijd nodig om "eigen" te worden met en bij jou.
Nu heb je niet de kans genomen om hem echt te leren kennen.
Dat je het hebt gedaan begrijp ik wel, maar zo snel vind ik jammer en of het iets oplost aan jullie "problemen" valt ook nog maar te bezien.
Maar iets in het gedrag van de NF zal hem toch geirriteert hebben anders had hij deze reactie niet gegeven.
Jammer dat je zo snel tot castratie bent over gegaan, een hond heeft toch wel wat meer tijd nodig om "eigen" te worden met en bij jou.
Nu heb je niet de kans genomen om hem echt te leren kennen.
Dat je het hebt gedaan begrijp ik wel, maar zo snel vind ik jammer en of het iets oplost aan jullie "problemen" valt ook nog maar te bezien.
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Ik zou mij niet druk maken. Misschien heeft de andere hond hem wel te lang gefixeerd , of iets anders wat Zabbo triggerde. En tenslotte is het gewoon keurig hondentaal. Hij gaf aan dat hij er niet van gediend was. ze hoeven tenslotte ook niet alles te pikken. Jij hebt goed gereageerd, rustig opstaan en weg gaan, had ik misschien ook gedaan. Anders was het geweest als hij meteen had aangevallen, maar dat heeft hij niet gedaan.
-
roef
- Speurneus

ik maak me daar nooit zo druk om,roef is heel erg tolerant naar andere honden maar dienen zich wel te gedragen anders horen ze het ook van hem
net als dorette al zegt,wie weet was de newf.wel aan het provoceren geweest,het kan vaak zó ontzettend subtiel gaan de hondentaal.
als je dan niet helemaal allert er op bent mis je soms de signalen die er aan vooraf gaan.(gebeurd mij ook wel hoor!
)
net als dorette al zegt,wie weet was de newf.wel aan het provoceren geweest,het kan vaak zó ontzettend subtiel gaan de hondentaal.
als je dan niet helemaal allert er op bent mis je soms de signalen die er aan vooraf gaan.(gebeurd mij ook wel hoor!
-
toscak
- Speurneus

Ik zou me er ook niet te druk om maken. Andere hond, kleine drukke ruimte (terras), aan de lijn... wordt Bob ook geen lieverdje van.
Gewoon iets om in je achterhoofd te houden.
Gewoon iets om in je achterhoofd te houden.