onze pup bijt in alles
-
jessicaroland
onze pup bijt in alles
onze pup is nu 20 weken en bijt in alles. ze pakt schoenen, speelgoed van de kinderen, ze bijt in de houten leuning, onderkant van de bank is ook al kapot en om niet te vergeten kabels. die heeft ze ook al genoeg kapot gebeten. Als je ze wil aaien bijt ze ook vaak in je handen en nu begint ze ook al aan de schutting te bijten.Ze is de schutting aan het kaopt knauwen. Ze heeft genoeg eigen spul om in te bijten maar blijft onze spullen gebruikem. Hoe kan ik dit het beste afleren. ik word er helemaal gek van.
-
kimmeding
-
AJM
- Snuffelneus

Sam ging hier aan spullen kauwen,als hij moe was,dit hadden wij in het begin niet door.
Op den duur dus wel,en had hij verplichtte rust,nu slaapt hij veel minder in zijn bench,maar heel soms op bepaalde momenten als hij de rust niet kan vinden,en aan de muren gaat likken,dan weet ik hoe laat het is. Bedtijd dus..
ik heb geen idee wanneer het bij jullie gebeurt,is e al een tijd wakker,teveel prikkels..
Op den duur dus wel,en had hij verplichtte rust,nu slaapt hij veel minder in zijn bench,maar heel soms op bepaalde momenten als hij de rust niet kan vinden,en aan de muren gaat likken,dan weet ik hoe laat het is. Bedtijd dus..
ik heb geen idee wanneer het bij jullie gebeurt,is e al een tijd wakker,teveel prikkels..
-
roef
- Speurneus

klinkt als een pup die overprikkeld is en evt aan het wisselen is.
maar dat is lastig beoordelen van achter een pc.
Hidde is 21 weken en als klein pupje wilde hij ook wel bijten,op een gegeven moment herkende ik de signalen als hij moe werd en dan ging hij de bench weer in,soms al na een paar minuten.
hierdoor heeft hij nooit de kans gekregen zich het knagen aan te leren.
ook nu nog blijft hij in de bench als ik geen aandacht bij hem kan houden,zodat hij niet de kans krijgt ongewenst gedrag aan te leren.
natuurlijk doet hij wel een poging(blijven hondjes he,geen robotjes)maar omdat we er steeds bij zijn kunnen we hem gelijk corrigeren.
het wisselen is hier nu ook goed begonnen en hij heeft er flink last van,harde kluifjes doen pijn nu en hij krijgt nu steeds een koude natte knuffel die even in de vriezer is geweest,of een ijskong.
en hij is idd bijterig,maar ik hou hem wat meer in de bench nu zodat mijn planten en meubels het niet ontgelden
het komende jaar zal hidde nog veel in de bench liggen(`s nachts en overdag als we er niet zijn of niet op hem kunnen letten) zo dat sloop gedrag niet aan geleerd wordt.
wie weet doe je dit allemaal al,en dan weet ik niet hoe je dit gedrag stopt eerlijk gezegt
maar dat is lastig beoordelen van achter een pc.
Hidde is 21 weken en als klein pupje wilde hij ook wel bijten,op een gegeven moment herkende ik de signalen als hij moe werd en dan ging hij de bench weer in,soms al na een paar minuten.
hierdoor heeft hij nooit de kans gekregen zich het knagen aan te leren.
ook nu nog blijft hij in de bench als ik geen aandacht bij hem kan houden,zodat hij niet de kans krijgt ongewenst gedrag aan te leren.
natuurlijk doet hij wel een poging(blijven hondjes he,geen robotjes)maar omdat we er steeds bij zijn kunnen we hem gelijk corrigeren.
het wisselen is hier nu ook goed begonnen en hij heeft er flink last van,harde kluifjes doen pijn nu en hij krijgt nu steeds een koude natte knuffel die even in de vriezer is geweest,of een ijskong.
en hij is idd bijterig,maar ik hou hem wat meer in de bench nu zodat mijn planten en meubels het niet ontgelden
het komende jaar zal hidde nog veel in de bench liggen(`s nachts en overdag als we er niet zijn of niet op hem kunnen letten) zo dat sloop gedrag niet aan geleerd wordt.
wie weet doe je dit allemaal al,en dan weet ik niet hoe je dit gedrag stopt eerlijk gezegt
-
Dee
-
jessicaroland
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Knagen is voor een hond rustgevend, het maakt endorfines vrij in de hersenen dus jouw hondje geeft toch wel aan behoefte aan rust te hebben. Ik zou toch de bench wat meer inzetten en dan met een lekkere kauwstaaf 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
speurneus carola
- Speurneus

een 2 weken 24 uur consequent zijn, waar ie op wil knagen wat niet mag, nee zeggen weg halen en iets geven waar ie wel op mag knagen, een buffelkluif of een speeltje dat daarvoor geschikt is.
maar dat heeft alleen zin als je dat echt elke x doet dus niet de ene x wel en dan de andere x niet. als je niet op hem kan letten, in de bench zetten.
voorkomen dat ie de fout in gaat als je er niet op kan letten want elke x wel kunnen knagen is 2 stappen terug.
suc6
maar dat heeft alleen zin als je dat echt elke x doet dus niet de ene x wel en dan de andere x niet. als je niet op hem kan letten, in de bench zetten.
voorkomen dat ie de fout in gaat als je er niet op kan letten want elke x wel kunnen knagen is 2 stappen terug.
suc6
al me kinders uitgevlogen
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
-
speurneus carola
- Speurneus

Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005