Hoeveel kvv?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nicky

Ongelezen bericht door Nicky »

Nicky heeft d'r eten ook zo op, maar ze vindt het dan ook heerlijk. D'r ontlasting is super en ze poept niet overdreven veel meer. Dat deed ze op brok dus wel en dan had ze ook altijd diarree. Nu met vers is er niks meer aan de hand. Toen ze nog op brokken stond was d'r buikje erg opgeblazen van al het gas en ook dat is volledig weg.
Dus ja; hier nog een voorstander van vers! :D
daantje

Ongelezen bericht door daantje »

Max krijgt al weken alleen 3x dgs brokken van eukanoeba. Sinds twee weken eet hij ook zijn ontlasting op als je even niet op hem let. Kan dat aan de voeding liggen of hoort dit bij een levensfase?
Heeft iemand tips wat ik hier aan kan doen?
Ik lees ook dat jullie vlees e.d. geven Is dit 1 maaltijd per dag en de rest zijn brokken of hoe doen jullie dat om hem toch een volwaardige voeding te geven.
Op de verpakking van zijn brokken staat dat hij best 3x130 gram mag hebben maar hij groeit volgens mij goed en ik wil geen hond met overgewicht kweken.
Is dit misschien de oorzaak van zijn ontlasting eten?

Groetjes Danielle en Max
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

elliette schreef:Ik ga met onze pup Bella nu ook over op kvv van Lotgering, van die brokken wordt ze een poepmachine. Als ze kvv krijgen is dat zo veelminder, ik ben een voorstander van vers. Lotgering is heel erg betaalbaar en alle honden gaan er veel mooier uit zien.
Zelf zou ik aanraden of vlees of brok te voeren, dit ivm de veschillende manier van verwerking met maagsappen e.d.
Op wwww.voernatuurlijk.nl kun je heel veel info vinden.
Succes allemaal.
Hi, hoe is het daar?
Hoeveel KVV geef jij...
Ik ga morgen beginnen met KVV en wil even kijken of ik het goed ga doen...
Hoeveel zou jij Oscar geven..hij is 6kgs
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boris Amber Damey »

Mijn pup van 15 weken eet nu zo'n 1200 gram per dag verdeeld over 3 maaltijden.
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
Denver

Ik krijg van iedereen advies hierover en ze zeggen me dat ik 50gr per lichaamsgewicht moet aanhouden (hij is 8 weken)...hij weegt 6kgs dus dan 300gr verdeeld over 4 voedingen...zit ik dan goed?
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boris Amber Damey »

Wat krijgt hij nu en wat zegt de fokker ervan?
Ik neem aan dat zij er verstand van hebben en jou geadviseerd hebben?
300 gram voor een lab van 8 weken vind ik weinig.
Je kan beginnen hem 4 keer per dag 100 gram aan te bieden.
Heb je foto's van je pup?
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
Denver

De pup is nog niet zo lang bij ons, en zit op brokken maar ben hier niet tevreden over...Dus wil daarom over gaan...ja ik vond het ook al weinig vandaar ook mijn vraag...Thanks voor je antwoorden zover..
AJM
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door AJM »

Sam is bijna 10 maanden,ik geef hem Carnibest afgewisseld met Smuldier.
Hij krijgt rond de 275 Gr. Per keer.

Hij ziet er perfect uit,ik zou al bijna weer wat minderen.
Ik weet niet precies hoe zwaar hij is.
ik schat hem zo rond de 25 kilo...
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Ik geef Bella ook rond de 275 per dag, ik voer op het oog.
Ze is nu om hoog ge schoten en slanker. Dus ben ik van de 250 naar 275 voor extra energie.
Succes, ze pup zal een prachtige hond worden( is ie nu al natuurlijk)
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Inderdaad 400 gram lijkt mij ook goed, maar het beste is je oog.
Je zult vanzelf zien wanneer je meer moet geven.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Denver schreef:Ik krijg van iedereen advies hierover en ze zeggen me dat ik 50gr per lichaamsgewicht moet aanhouden (hij is 8 weken)...hij weegt 6kgs dus dan 300gr verdeeld over 4 voedingen...zit ik dan goed?
Bij een pup word idd uitgegaan van tussen de 5 en 10% van het lichaamsgewicht, dus als je tussen de 300 en 600 gram blijft, zit je goed. Kijk vooral goed naar je hondje, eet hij met smaak of met tegenzin, word hij niet te mollig, komt hij niet teveel aan? Ze mogen maximaal een kilo per week aankomen, ik persoonlijk vind dat te veel en hou het liever op zo'n 700 gram per week aankomen.

Onze pup geeft nu al aan dat ze geen behoefte heeft aan haar middag maaltijd, nouja dan niet toch? De ochtend en avond maaltijd gaat er met smaak in, dus ik vind het goed zo :D Zinzi weegt 5,8 kilo en eet ongeveer 300 gram per dag, over 2 maaltijden dus, aangezien ze de middelste niet wil.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie