vreselijk brutale vraag

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
kimmeding

vreselijk brutale vraag

Ongelezen bericht door kimmeding »

Dames en heren ik heb al in een ander topic geschreven dat ik niet tevreden ben over de conditie van Mexx zijn "gezondheid"

Zijn vacht glanst maar ruikt niet fris en schilferd.
Hij heeft smalle hoorgangen (volgens DA) en nu hij waterpootjes heeft kan ik iedere dag zijn oren behandelen anders heeft hij oorontsteking.
Zijn ogen moet ik meerdere keren per dag schoonmaken want ze prutten wat.

Afijn tis het allemaal niet.

Ik wil nu kijken of BARF niet een goede oplossing is ipv de brokken die hij krijgt.

Nu dus mijn brutale vraag:
Kan iemand mij helpen met een menu?
Het lezen is zo vreselijk veel en ik ben er zo'n doos in dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Wat ik al eerder zei heb ik een ukkie van een reu.
Hij weegt 23 kilo en is net niet te dik maar moet niet dikker worden.
Ik weet het als je vergelijkt zijn zelfs teefjes groter en zwaarder maar tis echt de laatste in de rij geweest van het nest.
Scheel oog, knik in staart en een ukkie :?

Heel verhaal maar ik hoop op hulp.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Hi Kim,

Waarom probeer je niet eerst KVV als je met het BARFen door de bomen het bos niet meer ziet? Dan krijgt Mexx wel vers en als het je dan goed bevalt kan je overstappen op BARF en heb je de tijd om je er goed in te verdiepen?

Er zijn overigens vast wel forumleden die je aan een goed menu kunnen helpen als je toch gelijk wil BARFen. Ik geef alleen maar wat BARF tussendoor :)

Succes met Mexx denk dat hij hoe dan ook het verse voer heerlijk gaat vinden!
kimmeding

KVV is een oplossing en kent hij ook wel hoor
Ik heb zoiezo 2 keer per maand dat hij dat gaat krijgen ivm vroege dienst

Hmmm opties opties :D
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wil je volgens het NRV principe gaan voeren of volgens het Barf principe?
Met NRV wil ik je best helpen, van Barf percentages heb ik geen verstand :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

ff wat gegoogled en hier een menu:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 0a12384cd3" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er ook handig uit:

http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik Barf zelf niet, dus veel advies kan ik je niet geven.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

RaymondC schreef:ff wat gegoogled en hier een menu:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 0a12384cd3" onclick="window.open(this.href);return false;

Ziet er ook handig uit:

http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik voer zelf KVV met af en toe wat extra's als een kippenbout, schapenpens, lamsrib etc.
Als ik nu deze menu's zie, vraag ik me af of je alles zo precies gaat afwegen....285 gr. van dit, 135 gr. van dat...
Als een kwarteltje ruim 3 ons weegt , ga je er toch niet een pootje van afsnijden omdat op het menu 275 gr. staat? Of wel?

Ik ben zelf meer van: de ene keer wat meer, dan de volgende dag wat minder.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Dit is ook een hele goeie
viewtopic.php?t=74793" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb hem zelf ook gebruikt bij mijn overstap op NRV en daarnaast heb ik met Roos en Sharon nog veel mail contact gehad voor extra tips en vragen.

Eerst overgaan op kvv (want 2x per maand is natuurlijk erg weinig) en dan later door naar NRV/Barf is natuurlijk een mooie optie, zoals Danielle al schrijft.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

doggie schreef:
RaymondC schreef:ff wat gegoogled en hier een menu:

Ziet er ook handig uit:

Ik voer zelf KVV met af en toe wat extra's als een kippenbout, schapenpens, lamsrib etc.
Als ik nu deze menu's zie, vraag ik me af of je alles zo precies gaat afwegen....285 gr. van dit, 135 gr. van dat...
Als een kwarteltje ruim 3 ons weegt , ga je er toch niet een pootje van afsnijden omdat op het menu 275 gr. staat? Of wel?

Ik ben zelf meer van: de ene keer wat meer, dan de volgende dag wat minder.
dat gebeurd ook wel hoor :D je hoeft echt niet zo precies af te wegen,dat wordt ook niet geadviseerd.
je hond gaat echt niet in een stuip als hij eens een week 50 gram lever te kort komt,of zelfs helemaal niet krijgt.

ik voer ook zoals het uitkomt,zou echt kriegel worden als ik op de grammen af moet wegen.
wel is het handiger als je maar 1 hond hebt en je krijgt het in kilo`s aangeleverd het om te pakken naar een pond,maar eerlijk is eerlijk dat deed ik op het laatst ook niet meer,blijft wel goed in de koelkast een paar dagen.
nu krijg ik het in kilo binnen of bulk,de kilo`s mogen gelijk gaan logeren in de vriezer en de bulk verpakking ondooi ik en dat worden ook kilo`s,of ponden bij orgaan.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Hier ook alleen kvv, omdat ik het eng vind gezien Tess zo'n vreselijke schrokker is, maar ook omdat ik me ingelezen heb tot ik een ons woog en steeds meer in de war raakte!
kimmeding

Nog een brutale vraag: Wat ben je aan kosten per week ongeveer kwijt?
Eens kijken of ik goedkoper uit ben :D
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

kimmeding schreef:Nog een brutale vraag: Wat ben je aan kosten per week ongeveer kwijt?
Eens kijken of ik goedkoper ui
t ben :D
Hier zul je heel veel verschillende antwoorden op krijgen. Hangt ervan af hoeveel je hond eet en bij wie je besteld en welke variatie.

Ik heb net 36 kilo binnen voor 100 euro. Ze eet een pond, dus doet ze er 72 dagen mee en dat is dan ruim 10 weken. Dus 10 euro per week.
Maar het kan goedkoper, want ik heb ook de duurdere vleessoorten besteld.
kimmeding

10tje per week valt toch wel mee.

Als ik mijn zak brokken haal van 13.5 kilo ben ik 60 euro kwijt.
Doe ik ongeveer 35 dagen mee dus 1.70 per dag ongeveer.

Heb nog tijd zat om me in te lezen en te verdiepen want het word pas na de vakantie dat ik wil starten.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik was nu 100euro kwijt en doe daar normaal 6weken mee.
Voor 2 flinke mannen, er gaat hier 1,5kg per dag doorheen.

Maar ik haal vaak wel nog wat dingetjes bij de poelier etc

Denk dat ik ook op 8/9 euro per week per hond uit kom.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik heb net mijn bestelling van Lupa binnen(alleen barf) en was 180 euro kwijt.
hier doe ik ongeveer 3 maanden mee(grote vriezer :D )
dus gem. € 30 per hond per maand = € 7,50 per week per hond
hier komt dan binnen kort nog een bestelling van de eendenslachter bij( ong.€ 45) en daar doe ik ook 3-4 maanden mee,komt ongeveer dan € 1,50 per week bij,maakt ongeveer € 9 per week aan vlees en bot.
maar daar tel ik dan nog niet de groenten bij en eieren
zit ik al op ong.€ 11,- per week.

dit bedrag wordt nog wel minder daar Hidde nu eet als een bootwerker :D die eet per dag nu 1.1 tot 1.2 kilo en Roef eet ong. een pond per dag
maar als de meeste en snelste groei er uit is dan worden de hoeveelheden ook minder en daardoor de kosten ook weer.

ik voer duur vlees(wildsoorten) en goedkoop vlees en dat houdt het lief voor de portomonee.
direct bij de slachter kopen scheelt ook een bult(geen tussenhandel) en je hebt echt heel mooi vlees.
het eendenspul wat ik koop is gewoon voor menselijke consumtie,maar wel B kwaliteit door gebroken pootjes of vleugels en daardoor niet geschikt voor poeliers en restaurants :roll:

tja en op barfplaats houd ik de aanbiedingen in de gaten,dat kan soms ook veel schelen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
kimmeding

Valt me allemaal erg mee.
Dacht dat de kosten veel duurder zouden zijn maar kvv wat ik wel eens gaf is veel duurder :D
Ga me nu wel afvragen waar ik het ga laten want het zijn nogal wat pakketten :lol:

Ben erg benieuwd wat de man des huizes er van gaat vinden 8)
Plaats reactie