Spoedvraag vers vlees

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Spoedvraag vers vlees

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Jeetje, ik zit hier even met de handen in het haar.

Ik heb net (voor het eerst) mijn bestelling Barf binnen gekregen. Nu net om 17.15 uur. Dus die hompen zijn diepbevroren en ik moet ze kleiner maken, omdat Roxy maar 500 gram per dag eet.

Hoe zal ik dat nu doen? Kan ik het vlees in de gang laten staan tot morgenochtend en dan kleiner maken en weer invriezen? Of is het dan teveel ontdooid?

Dit is vast niet al voldoende zacht geworden over een paar uur om te proportioneren.

Wat zouden jullie doen?

Was het nu maar eerder op de dag gebracht :(
AJM
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door AJM »

Kan je er niet een stuk van af krijgen?of is het echt 1 blok vlees.

Anders zou je in een bak warm water kunnen doen,dan is het ook wel snel ontdooid.

Misschien op de grond buiten laten vallen dan breken er ookvast stukken van elkaar los.Eventueel magnetron ontdooien.

succes.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier krijg ik de bestelling ook vaak bevroren binnen en laat ze gewoon een nacht buiten staan zodat ik het de dag erna in porties kan verdelen en weer terug in de vriezer kan doen.
Voel ik me beter bij dan het vlees manipuleren door in water te leggen oid...

Natuurlijk gaat er iets van de kwaliteit verloren, maar zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen (en heb DE tip daarvoor ook nog niet gehoord buiten hakbijlen ed, wat mij toch echt tever gaat)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Kun je het vanavond niet in porties maken?
Dat je het nu los van elkaar legt, dan is het later wel snijd/verdeelbaar.
Net wat Monique zegt, niet in het water leggen hoor, daar wordt het echt niet frisser van en het moet wel nog een keer ingevroren worden.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Het is nu echt knetterhard. Dus ik verwacht niet dat het over een paar uur al los te krijgen is.
Ik denk dat ik het dan maar vannacht in de gang zet en morgen vroeg op sta.

En nee hoor, ik ga het zeker niet in water leggen of in de magnetron. Ik heb niet voor niks voor rauw gekozen :wink:

Haha Roos, ik moest wel lachen toen die kerel met het vlees zijn wagen uit kwam :D Waar ben ik nou weer aan begonnen!! En die andere vier hier op de bank verklaren me voor gek. Behalve Rox, die loopt al een uur te kwispelen :lol: :lol:

Ik laat wel weten hoe het afloopt.
AJM
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door AJM »

k begreep uit je vraag om zo snel mogelijk een stuk te moeten ontdooien voor vanavond nog?

en je legt ook niet het vlees in water natuurlijk,maar in een soort van tupperwarebak,zodat het sneller ontdooit is voor haar avond maaltijd.

normaliter haal ik het hier ook 's avonds uit de vriezer en de volgende ochtend is het precies goed.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ook hier is altijd alles stijf bevroren als het binnen komt(Lupa)
ik laat het ook rustig buiten de vriezer staan in de garage,in de winter kan het soms wel een paardagen duren voor het een beetje bewerkbaar is.
in de zomer moeten we de volgende dag even snel door werken om alles te proportioneren,maar vaak is het dan ook nog bevroren.

gedoe met een hakbijl of lintzaag hebben we beide geen trek in :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Als ik iets moet verdelen laat ik het ook gewoon buiten de diepvries, in de winter inderdaad gewoon een paar dagen.

Maar ik heb twee jongens die flink wat eten, dus verdeel nog maar weinig , alleen botstukken zonder vlees en orgaan :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zo, het is gelukt :feest5:

Bijna alles zit in de vriezer, behalve het orgaan. Dat doe ik vanavond, want dat was echt nog te hard vanmorgen om te bewerken. Het viel me eigenlijk best tegen wat een klus het was. Ik had het makkelijker verwacht. En nu alles in de vriezer in mooie porties ligt begin ik ook nog te twijfelen aan de verhoudingen :(

30% vleesbot, 15% orgaan en 55% spiervlees. Maar heb ik nu toch niet te weinig kaalbot met die 30% vleesbot en teveel spiervlees. Ik ga dan uit van vleesbot 50/50%.
De verschillen op Barfplaats en NRV-forum zijn best groot en die maken me dan weer onzeker. Ik wil groente gewoon regelmatig als extra geven en niet in de percentages berekenen.

Nog bedankt voor jullie snelle reacties gisteravond :klasse:
Roos

Dat weet jij alleen, jij hebt het vleesbot gezien, wij niet :wink:
Leek het op 50/50?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

sommige karkassen wel, maar lang niet alles. Maar al is het 50/50, is dan 15%kaalbot niet een beetje weing?

Wordt dan haar ontlasting niet te dun met 70% spiervlees?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Roxy11 schreef:sommige karkassen wel, maar lang niet alles. Maar al is het 50/50, is dan 15%kaalbot niet een beetje weing?

Wordt dan haar ontlasting niet te dun met 70% spiervlees?
Als je een complete prooi ontleed zijn dit de percentages waar je op uit komt.
Wat haar ontlasting gaat doen weet ik ook niet, dat zul je zelf even in de gaten moeten houden.
Het is per hond verschillend waar ze het goed op doen dus blijft de ontlasting te zacht dan geef je wat meer bot en is het te hard of wit en korrelig dan moet het botpercentage naar beneden.
De percentages die ik aan heb gehouden zijn richtlijnen want je moet toch ergens mee beginnen.
Mijn honden krijgen van alleen spiervlees overigens geen dunne ontlasting, mocht dat bij Roxy wel zo zijn kun je er wat bot bij geven.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik ga het nu ook zo doen, daar zijn de porties in mijn vriezer op gebaseerd. En dan kijk ik idd naar de poep. Even afwachten dus
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Plaats reactie