De mogelijke gevaren van enten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

ik moet ivm de shows ieder jaar enten maar het liefst deed ik dit bij de honden ook niet teveel
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Onze Sjefke is in de 12 jaar dat hij bij ons is voor het laatst in 2001 ingeënt, hij is nooit ziek geweest en nu bijna 13 jaar.
onze Parel, die eigenlijk bij de fokker zou blijven, had maar 1 puppie enting gehad en toen van ons toen ze 14 maanden was nog een keer entingen en daarna krijgt ze niets meer.
Onze katten krijgen ook geen entingen en worden allemaal oud.
Ik vind als je hond gezond is, hoef je niet aldoor te enten.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

charly schreef: Ik vind als je hond gezond is, hoef je niet aldoor te enten.
Enten doe je ook niet omdat je hond ziek is maar omdat je wilt dat hij gezond blijft.
Ieder zijn eigen keus natuurlijk.

Maar de tendens bij sommigen hier op het forum dat zo wat alles wat met reguliere geneeskunde te maken slecht is en alles wat homeopathisch en alternatief goed is kan ik niet zo goed begrijpen.
De aangedragen artikelen die deze meningen moeten onderbouwen/ verdedigen zijn vaak door pseudowetenschappers geschreven en erg eenzijdig belicht.
Het gebruik van allerlei medische termen en vooral veel cijfers in deze artikelen moet de deskundigheid van de auteurs bevestigen.
Bijna nooit is er een gedegen wetenschappelijk onderzoek aan vooraf gegaan.
De conclusies van deze onderzoeken zijn daarom nietszeggend.
Iedereen kan een stuk schrijven met zijn mening en zijn gevoel omtrent zaken maar zeg dan dat het een persoonlijke mening is.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Als je wil dat je hond gezond blijft, is het toch wel erg tegenstrijdig dat diezelfde entingen bij overdosis juist voor diverse klachten ed zorge 8)

Niemand hier is helemaal tegen enten, wel tegen overenten en er is allang bewezen dat de entingen langer werken als aangegeven
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

charly schreef:Onze Sjefke is in de 12 jaar dat hij bij ons is voor het laatst in 2001 ingeënt, hij is nooit ziek geweest en nu bijna 13 jaar.

charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

charly schreef:Onze Sjefke is in de 12 jaar dat hij bij ons is voor het laatst in 2001 ingeënt, hij is nooit ziek geweest en nu bijna 13 jaar.

charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

wil je wat aanpassen en krijg je quote na quote :oops:
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

http://www.nmlhealth.com/c,5723,,/Vacci ... aling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog een stukje over het op maat vaccineren en titerbepaling. Voor wie geinteresseerd is :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Lees net mijn eigen post terug, sorry voor de spelfouten haha. Beetje snel willen plaatsen :oops:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Leeuw
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Leeuw »

Interessante discussie; het zet me wel aan het denken. Ik ben het met Marjolein en Herman eens dat het artikel niet objectief en/of wetenschappelijk is, en stoor mij ook aan de manier van schrijven. Wel kan ik mij er in vinden dat enten wel degelijk schade kan aanrichten en ben ik wel geinteresseerd in het laten titeren van Boas. Ik heb de link even bekeken over het titeren (niet helemaal doorgelezen nog); en heb nog wel een paar vragen aan degenen die dit al doen met hun lab..
Als ik het goed begrijp laat je dus titeren op de ziektes die in de standaard cocktail zitten? Waar de ziekte van Weil niet bij zit (deze enting schijnt toch al niet zo effectief te zijn dacht ik te lezen..) en waarbij je dus zowieso Rabies om de 3 jaar moet herhalen als je naar het buitenland gaat?
Zijn er dan nog ziektes/entingen waar je niet op kan titeren en die je hiermee zegmaar 'overslaat'?
En voor degenen die al titeren; doen jullie dit allemaal bij een van de dierenartsen die op de website staan waarvan Monika de link poste, of zijn er nog meer dierenartsen die dit doen?
Afbeelding
Leeuw
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Leeuw »

En owja, hoe zit het dan met de kennelhoest neusdruppels? Deze zijn eigenlijk zowieso verplicht als Boas op de hondenschool blijft; maar geldt dit niet eigenlijk ook voor de cocktail??
Afbeelding
annemarie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door annemarie »

max krijgt morgen zijn jaarlijkse entingen.

wij moeten wel want hij gaat naar het pension en dan kan je er niet om heen.
Afbeelding
Plaats reactie