Ontlasting bij Vers Vlees

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wil je mij even het menu sturen wat je nu geeft Patricia?
En dat van de kip zou idd een mogelijkheid kunnen zijn, dat had Flits ook.
De ontlasting zou nu inmiddels wel stevig moeten zijn, dus daar klopt iets niet.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Als er in het menu geen aanwijsbare oorzaak is mbt bepaald voedsel, denk dan ook eens aan stress, opwinding en spanning :wink:
Ook een hele duidelijke factor voor dunne ontlasting!
Ik heb dit met mijn hondjes vooral als ik een dag op pad ben geweest naar drukke plaatsen (markt, ander huis, eerste dag vakantie enz.). Onze jonge gup heeft dat meer dan de groten, maar ook onze Fust heeft daar met name het eerste jaar veel "last" van gehad (echt last is het niet, het is gewoon dun). Inmiddels is dat een stuk minder, maar er zijn meer honden die zo reageren op verandering.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

Nou inmiddels dag 3 van het geven van KVV (lotgering) maar nog maar 1x dunne gehad... :confused: Ik wilde van het poepmachine idee af maar is dit wel goed?! Vanmorgen bij dierenarts geweest maar zij was geen voorstander van KVV ... ook niet tegen maar zag niet in waarom iemand ervoor zou kiezen :shock: Pup verder wel goed gekeurd.., mooie vacht prima op gewicht...morgen 9 weken 6.4kgs...Nu begreep ik altijd dat een pup zijn gewicht in weken moest wegen...dan is hij dus weer te mager...maar zo ziet hij er niet uit...
Roos

Gewicht is goed hoor, als je zijn ribben niet ziet maar wel direct voelt is hij keurig op gewicht.
Tja en da's en kvv en barf, wat zal ik daar nu eens over zeggen?
Gewoon helemaal niets maar denk ik :D
Denver

Roos schreef:Gewicht is goed hoor, als je zijn ribben niet ziet maar wel direct voelt is hij keurig op gewicht.
Tja en da's en kvv en barf, wat zal ik daar nu eens over zeggen?
Gewoon helemaal niets maar denk ik :D
Ik was al gewaarschuwd voor Dierenartsen dus trek me er niets van aan...maar...

Maar ze konden me dus ook niet echt adviseren wat betreft met de ontlasting..
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Van je dierenarts zou ik me niets aantrekken, die hebben nauwelijks voedingsleer gehad tijdens de opleiding. De meeste da's die zich na of naast de opleiding verdiepen in voeding komen wel tot een andere conclusie dan brok is best.

En het gewicht, als hij er goed uitziet dan is het ook goed. Roxy is ook altijd lichter geweest dan het aantal weken dat zij oud was. En nu is ze blijven hangen op 25 kilootjes. Maar ze ziet er prima uit, niks te dik of te dun.
Roos

Het kan wel dat de ontlasting eerst wat dun is, het is toch een andere manier van voeren dan de brok, zolang het niet weer echte diarree wordt met tig keer per dag moeten zou ik het nog even aankijken.
Wat je wel kunt doen is de vismix even uit zijn menu weglaten, want vis kan laxerend werken nl.
Ik ben bang dat mijn antwoord te laat komt, maar ik heb er eerder overheen gelezen.
Denver

Roos schreef:Het kan wel dat de ontlasting eerst wat dun is, het is toch een andere manier van voeren dan de brok, zolang het niet weer echte diarree wordt met tig keer per dag moeten zou ik het nog even aankijken.
Wat je wel kunt doen is de vismix even uit zijn menu weglaten, want vis kan laxerend werken nl.
Ik ben bang dat mijn antwoord te laat komt, maar ik heb er eerder overheen gelezen.
Bedankt...voor je antwoord :wink:
Denver

Inmiddels is zijn ontlasting wat op gang..het zijn nog geen konijnen keutels maar wel gewone "drollen' en geen dunne...
Plaats reactie