1ste x zwemmen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
DanielleBeverdam
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door DanielleBeverdam »

Neem inderdaad lekker de tijd, loop lekker een keer langs het water, speel wat met je pup langs de kant van het water en wie weet vindt Mira het heel interessant zal ze vanzelf gaan kijken wat het is! Helaas al een aantal keer gezien dat baasjes hun pup in het water gooien om ze te leren zwemmen, maar dat vind ik nogal zielig :ellendig:
• Danielle •
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

DanielleBeverdam schreef:Neem inderdaad lekker de tijd, loop lekker een keer langs het water, speel wat met je pup langs de kant van het water en wie weet vindt Mira het heel interessant zal ze vanzelf gaan kijken wat het is! Helaas al een aantal keer gezien dat baasjes hun pup in het water gooien om ze te leren zwemmen, maar dat vind ik nogal zielig :ellendig:
Nou dat in het water gooien vind ik zelf ook zielig hoor...dus dat doen we dan maar niet...maar hij is nu bijna 9 weken en vandaar mijn vraag...zou hij een deze weken al geintroduceerd mogen/kunnen worden met water of is hij dan gewoon nog te jong?
DanielleBeverdam
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ik geloof dat ze na de laatste enting (die van 12 weken is dat) mogen zwemmen, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen :oops:.
• Danielle •
Denver

DanielleBeverdam schreef:Ik geloof dat ze na de laatste enting (die van 12 weken is dat) mogen zwemmen, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen :oops:.
Morgen 9 weken enting en 1e bezoek aan de dierenarts (buiten het nest dan) Dan zal ik het overleggen :klasse:
Ik ben nog niet van plan om te gaan maar er is hier een leuk hondenstrand dus was nieuwsgierig... :wink:
DanielleBeverdam
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Geloof dat je het graag wilde weten als je een hondenstrand in de buurt hebt, wat leuk! Zondag krijgen wij onze pup, en kan nu al niet wachten om lekker naar het strand te gaan! Succes morgen bij de dierenarts en hopelijk kunnen jullie snel zwemmen!
• Danielle •
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Jessie »

Na de laatste puppyenting kunnen ze kennis maken met water is ons aangeraden door DA en fokster.

Onze Barry is met 3,5 maand begonnen met pootje baden, spelen in plassen en slootjes oversteken.
Nu is hij bijna 5 maanden en doet al apporten uit en over het water en dan zwemt hij zo'n 20 meter over.
Maar hij is dan ook een echte waterrat.

Onze toller is wat minder watergek, gewoon een beetje afkoelen langs de waterkant en een balletje halen.

Je komt er vanzelf achter wat jouw labje leuk en fijn vindt.
Veel plezier!
Denver

thanks allemaal..
Manon
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Manon »

Die dwarrel van ons "zwom" al met een week of 14.
Wij liepen langs een vennetje/vijver en opeens hoorde we *PLONS*!
Was hij in het water geklettert. Eerst was hij (wij ook beetje) in paniek :help: .
Maar eenmaal op de kant was het plonzen zo leuk dat het toch ècht nog een paar keer gedaan moest worden voordat we naar huis konden.
Let wel was februari/maart brrrr :koud:
Hij heeft thuis ook een "privé-zwembad" (van die blauwe plastic schelpen) en daar gaat hij ook heel graag in om te ...euhh... graven herkend iemand dat? :confused:
Maar van sloten en andere vijvers moet hij gelukkig (nog) niks hebben.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Wij zijn met bob een paar dagen na zijn coctail enting (12 weken) naar het water gegaan. Hij gaat nu, 3 weken later, graag het water in maar nog steeds niet verder dan bootje baden. Dat komt allemaal vanzelf. Zo vroeg mogelijk kennis laten maken met water, het is fantastisch (voor baas en hond)
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Denver

Muiske schreef:Wij zijn met bob een paar dagen na zijn coctail enting (12 weken) naar het water gegaan. Hij gaat nu, 3 weken later, graag het water in maar nog steeds niet verder dan bootje baden. Dat komt allemaal vanzelf. Zo vroeg mogelijk kennis laten maken met water, het is fantastisch (voor baas en hond)
de dierenarts adviseerde vandaag ook pas na de 12 weken enting dus nog even minimaal 3 weken wachten..maar dat geeft niet we hebben geen haast..ben wel benieuwd want als hij door een plas loopt tilt hij zijn poten op van...oh das nat.. :lol:
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Denver schreef:
Muiske schreef:want als hij door een plas loopt tilt hij zijn poten op van...oh das nat.. :lol:
Zyva is een echte waterrat en spring als ze de kans krijgt in elke vieze sloot die we maar tegen komen, maar een plas op straat daar loopt ze het liefst om heen, en als het echt iet anders kan, met de pootjes hoog opgetrokken er doorheen!
Denver

jeltje schreef:
Denver schreef:
Muiske schreef:want als hij door een plas loopt tilt hij zijn poten op van...oh das nat.. :lol:
Zyva is een echte waterrat en spring als ze de kans krijgt in elke vieze sloot die we maar tegen komen, maar een plas op straat daar loopt ze het liefst om heen, en als het echt iet anders kan, met de pootjes hoog opgetrokken er doorheen!
Oh dat zegt dus niets :applaus: :wink:
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

nee hoor zegd niets.
Mexx loopt er ook om heen alshet op straat is maar een zwemwater gaat hij niet voorbij
Plaats reactie