Hoe gaat het nu met Pontussie...

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Hoe gaat het nu met Pontussie...

Ongelezen bericht door Pandora »

Met Pontus zelf gaat het allemaal prima: Goed Gezonde Glimmerd van 27,6 kg :)
Ik ben zelf met hem aan de slag gegaan en had afgesproken om zijn eerste jachttraining in te plannen op het moment dat hij netjes kon volgen, een dummy kon vasthouden en een dummy kon afgeven.
Dat kan hij al weer een paar weken dus hij heeft inmiddels zijn eerste privéles gehad in 'het weitje' bij zijn fokker.

Pontus kon wel volgen maar wat ik niet kon zien was dat hij niet recht liep maar met zijn achterwerk van mij afgedraaid. Daar hebben we dus wat aanwijzingen voor gekregen en we moesten een ander lijntje gebruiken en inmiddels gaat dit al stukken beter.

Pontus kende VAST/LOS en ik kon hem neerzetten met een dummy in zijn bek om hem in te fluiten. Dan gaf hij de dummy ook netjes (en zittend) af. Verder had ik voornamelijk op steadyness getraind en dat was te merken want Pontussie had verder geen interesse in de dummy omdat hij hem toch nooit mocht halen. Ietsje te steady dus :D
Kwam nog bij dat het veldje hele lekker geurtjes had van konijntjes en een loopse dame dus Pontus had hele andere dingen aan zijn neus dan een dummy die hij toch niet mocht halen.
Die steadyness moest ik dus even laten varen tot hij weer interesse heeft in het apporteren en daar de humor van inziet.
Dus we zijn met een voerdummy aan de slag gegaan want eten... tja, het blijft toch een echte Labrador wat eten betreft.
Het is een slimmertje dus hij had al snel door wat de bedoeling wat en dat hij er een hap uit mocht snaaien als hij de voerdummy bij mij bracht, dat maakte al snel dat hij het leuk vond om het ding op te halen en terug te brengen :D
Ik heb het ook even geprobeerd met een dummytje met een konijnenvelletje maar die vond hij leuker om zelf te houden en niet af te geven :twisted: Even wachten nog met die konijnenvelletjes dus 8)

LOS/VAST kon hij goed en dat moesten we verder uitbouwen op de manier die ik zelf al bedacht had door hem steeds lager aan te bieden tot hij ook vanaf de grond de dummy VAST pakt. Inmiddels kan hij dat al bijna (hij doet het soms maar nog niet altijd).

We gaan rustig verder, het is bijna tijd om zijn tweede les af te spreken, maar het gaat goed! :)
Dit is zo'n leuk bijdehand ventje om mee bezig te zijn!!! :verliefd1:

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Klinkt super Brigitte en erg leuk om jullie vorderingen te lezen :klasse:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

goed bezig hoor jullie saampjes :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Leuk om weer eens een verhaal over Pontus te lezen.
(ben ook een fan van de webblog van Pontus)

Pontus, wat ben je een knapperd! :verliefd1:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Goed gedaan, echt knap :applaus:
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

jullie zijn goed bezig. Leuke fotos
Afbeelding

bedankt Sharon !
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Knappe Pontus! :)
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat vliegt de tijd, zo'n grote braverd al.
Heerlijk om je verslagje te lezen.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Knappe Pontussie! Die komt er wel :D
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wat een lekker ventje is het toch. Hij glimt ook zo mooi :verliefd1: Heerlijk dat jullie zo samen kunnen trainen. En die maffe Ramses is niet jaloers?
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

EricaM schreef:Wat een lekker ventje is het toch. Hij glimt ook zo mooi :verliefd1: Heerlijk dat jullie zo samen kunnen trainen. En die maffe Ramses is niet jaloers?
De heren zijn erg jaloers op elkaars aandacht maar ik zorg dat ik tijd besteed aan allebei. De kleine oefeningen doe ik vaak met alle drie (zit, down, plat, sta, vast/los), Ramses zit dan met zijn braafste puppyhoofd vooraan te dringen :D
Met de kleine smurf ga ik wat vaker maar kort en Ramses neem ik wat langer mee. Tja, ze moeten de tijd verdelen (en ook nog met Pandora) maar er is tijd genoeg voor allemaal.

Er is wel een heel groot verschil in werken tussen beide heren, daar verbaas ik me wel over. Ik weet natuurlijk dat elke hond weer anders is maar dan nog, het verschil is erg groot.
Ramses is echt zo'n stormram, die beukt overal doorheen, wil enorm graag maar snapt het niet altijd. Ramses heeft altijd veel oefening nodig gehad, veel herhaling ('taaie hersencellen' zeg ik altijd), maar als hij iets snapt dan doet hij het ook met volle overgave. Als Ramses vertrekt op een missie dan vliegen de kluiten om je oren en is het net een galloperend paard dat voorbij komt. Werken met Ramses, zeker in het begin, dat was heeeeel hard werken om al dat explosief geweld in goede banen te leiden. Ik moest mijn ogen overal hebben, vooruit denken en heel snel reageren, pas na drie jaar kon ik ook af en toe eens genieten van het werken met hem. Inmiddels is het echt mijn 'allessie' en ken ik hem zo door en door dat ik weet wat ik van hem kan verwachten. Ramses is en blijft mijn 'grote honden liefde' :verliefd1:
Pontus is een friemelende flits die voorbij komt, je hoort hem niet maar hij is razend snel en in de loop weg snaait hij dan snel iets mee. Hij is veel slimmer dan Ramses en rustiger om mee te werken. Pontus blijft gericht op mij om te kijken wat de bedoeling is en heeft maar weinig nodig om het te snappen. Het is een lief en zacht ventje maar deze bengel gaat mij nog in de maling nemen omdat hij slimmer is dan goed voor hem is :twisted: Pontus is een boefje, een lief, ondeugend boefje. Hij kan ook echt stout zijn en uitdagend, (iets wat Ramses nooit is geweest) dan zie ik die ondeugende glinstering in die oogjes en dan weet ik dat er iets gaat komen :D Ik kan daar wel om lachen dus erg vind ik het niet maar ik moet hem echt wel eens bij zijn kladden pakken omdat hij aan het uitproberen is waar de grens ligt. Daar ga ik dus nog een hoop mee beleven maar met uitdagingen op een heel ander vlak dan bij Ramses dus ik verheug me erop :wink:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Doen jullie goed en wat een heerlijk ventje is hij toch :verliefd1:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Dat klinkt heerlijk Brigitte :schreeuw:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:applaus: :applaus: je Zou er haast van naast je schoentjes gaan lopen :D
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Plaats reactie