We hebben al 2 herplaatsers gehad maar Kane is toch wel wat anders dan de andere 2 herplaatsers.
als ik Kane loslaat is er in eerste instantie niks aan de hand,hij speelt en ravot met Kaya,maar dan ineens vanuit het niets,gaat zijn kop richting blubbersloot(die zeker 500m verderop is!)en hij rent weg,hoort en ziet en luistert niet meer!.
Ik heb alles al geprobeerd,maar geen enkele oefening of training helpt.
In eerste instantie heb ik niet geroepen,heb hem laten gaan,maar na 10min kwam meneer nog niet terug.
De volgende keer ben ik richting sloot gelopen en heb op een positieve manier geroepen en hem beloont toen Kane na ruim 15min eindelijk uit die vieze sloot kwam,maar eigenlijk
de keer erna,zag ik een rat bij de sloot,en heb Kane geroepen,maar hij liep weg en omdat er meer ratten zaten heb ik Kane uit de sloot getrokken,totaal genegeerd,naar huis gelopen,Kane gewassen en de hele dag genegeerd.
Misschien niet de juiste manier,maar ik was zo boos,zag het even niet meer zitten.
In de vakantie op de camping heb ik totaal geen last gehad,maar zodra ik weer thuis was,vanuit het niets is alles weer begonnen,niet luisteren ,planten uit de tuin trekken,poep eten.
Hebben jullie misschien goeie tips voor me?
Ik wil liever niet Kane weer helemaal aan de lange lijn doen,want ik merk dat hij echt moet uitrazen,even zijn energie kwijt kunnen.
In huis en tuin doe ik veel spelletjes en oefeningetjes met hem,maar even los dat heeft hij echt nodig.
Het is een lang verhaal geworden,maar omdat wij zo gek met onze kane zijn willen we gewoon alles voor hem doen,zodat ook hij toch een gehoorzame goed luisterende hond word
Groetjes Sas en een poot van Kaya en Kane