Wanneer gaat dat puberen over!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
sedeka

Wanneer gaat dat puberen over!

Ongelezen bericht door sedeka »

Kane is nu bijna 18 maanden oud en bijna 4 maanden bij ons.
We hebben al 2 herplaatsers gehad maar Kane is toch wel wat anders dan de andere 2 herplaatsers.
als ik Kane loslaat is er in eerste instantie niks aan de hand,hij speelt en ravot met Kaya,maar dan ineens vanuit het niets,gaat zijn kop richting blubbersloot(die zeker 500m verderop is!)en hij rent weg,hoort en ziet en luistert niet meer!.
Ik heb alles al geprobeerd,maar geen enkele oefening of training helpt.
In eerste instantie heb ik niet geroepen,heb hem laten gaan,maar na 10min kwam meneer nog niet terug.
De volgende keer ben ik richting sloot gelopen en heb op een positieve manier geroepen en hem beloont toen Kane na ruim 15min eindelijk uit die vieze sloot kwam,maar eigenlijk :evil: .
de keer erna,zag ik een rat bij de sloot,en heb Kane geroepen,maar hij liep weg en omdat er meer ratten zaten heb ik Kane uit de sloot getrokken,totaal genegeerd,naar huis gelopen,Kane gewassen en de hele dag genegeerd.
Misschien niet de juiste manier,maar ik was zo boos,zag het even niet meer zitten.
In de vakantie op de camping heb ik totaal geen last gehad,maar zodra ik weer thuis was,vanuit het niets is alles weer begonnen,niet luisteren ,planten uit de tuin trekken,poep eten.
Hebben jullie misschien goeie tips voor me?
Ik wil liever niet Kane weer helemaal aan de lange lijn doen,want ik merk dat hij echt moet uitrazen,even zijn energie kwijt kunnen.
In huis en tuin doe ik veel spelletjes en oefeningetjes met hem,maar even los dat heeft hij echt nodig.
Het is een lang verhaal geworden,maar omdat wij zo gek met onze kane zijn willen we gewoon alles voor hem doen,zodat ook hij toch een gehoorzame goed luisterende hond word

Groetjes Sas en een poot van Kaya en Kane
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Welkom in de wonderen die ze ook wel een pubberende labrador met een tros bananen in z'n oren heet :D

Dit is heel herkenbaar .. Onze tweede labrador deed precies het zelfde, niets hielp je kon proberen wat je wilde, je kon doen wat je wilde .. Nahja, je kent het gevoel nu wel denk ik .. En toch bleef ze tot een jaar of 3 van sloot naar sloot en van vijver naar vijver gaan, en toen was het in ene over met dat gebeuren :D

En spelletje is denk in de tuin is niet genoeg voor hem, althans niet genoeg om zijn energie in kwijt te raken, zoals je zelf al aangaf is het los lopen je van hét voor hem. Is er niet een losloop plek waar andere honden (andere labradors) komen ?!

En wil je een hond écht eventjes aan het werk zetten en afmatten, laat die grote zwarte dop voorop eens het werk doen (z'n neus!) ..

En een gehoorzame hond wordt hij wel hoor, nogmaals het is heel herkenbaar je verhaal, en na van verloop van tijd is het nog allemaal goed gekomen met onze 2e labrador ..
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hoe zielig je het mischien ook vindt,maar ik zou hem aan de riem houden op plaatsen waar hij de fout in gaat en het "hier" even weer flink oefenen.
roef was ook zo`n vreselijke donder :roll: en die had ik op een gegeven moment alleen nog aan de flex een paar maanden lang.
tot hij door kreeg dat het echt menes was met me,en hij eieren voor zijn geld koos :D
de ene lab.heeft soms net een wat hardere kop als de ander :wink:
Hidde is het liefste jongetje van de klas(tot nu toe)
en echt een totaal ander hondje als roef was op die leeftijd.....HEERLIJK!!! :oops: :twisted: :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

En als hij energie te over heeft, zou je ook nog met hem kunnen gaan fietsen voor je naar het losloopgebied gaat. Dan is hij al lekker moe.

Wie weet helpt het wat :wink:
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het puberen stopt wanneer jij altijd concequent bent, klinkt misschien heel lullig :oops: maar het is wel zo.
De regels aanscherpen en deze moeten altijd opgevolgd worden, dus hier is hier, altijd niet soms wel en soms niet, maar altijd, zoniet dan weer aan de riem, niet luisteren staan concequenties tegenover!

Van alleen wandelen worden de meeste honden niet moe trouwens, ga eens wat met hem apporteren of speuren, daar worden ze lekker geestelijk moe van :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Roxy11 schreef:En als hij energie te over heeft, zou je ook nog met hem kunnen gaan fietsen voor je naar het losloopgebied gaat. Dan is hij al lekker moe.

Wie weet helpt het wat :wink:
Dan put je ze fysiek uit .. Dan liggen ze een half uurtje uit te puffen en zijn ze alweer klaar voor de volgende ronde ;)

Beter is mentaal / geestelijk uit te putten door ze dat gene te laten gebruiken wat voorop hun kop zit .. Juustem, hun neus ;)
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Je hebt hem ook pas vier maanden. Je moet hard werken aan jullie relatie. Zorg dat jij de allerleukste voor hem wordt. En ik weet het......Je moet erg leuk zijn om leuker te zijn dan een moddersloot.
Porobeer uit te vinden wat je hond het allerliefst met jouw samen doet. Bij Tiddles is dit balletje zoeken. Ik heb dus altijd een bal bij me en die mag hij soms (en op onverwachte momenten) gaan zoeken. Hij houdt mij dus altijd goed in de gaten want je weet maar nooit of die bal misschien tevoorschijn komt.
Ik weet niet of je Kane in een bench kunt doen maar hier zou ik op/ mee gaan trainen. Begin jullie relatie weer op te bouwen zoals je met een pup zou doen. Als je aandacht aan hem kunt geven, ga je met hem bezig met trainen en of spelen of wandelen aan de lijn. Geen aandacht is voorlopig even in de bench. Dan krijgt hij geen gelegenheid om stoute dingen te doen. (Hij slaapt uiteraard minder dan een pup dus je moet wel langer met hem bezig zijn dan je met een jonge pup zou doen). Je zegt ook dat het op de camping wel goed gaat. Hier hebben jullie w.s ook meer tijd voor hem. Thuis ben je ook bezig met je dagelijkse zaken en dan moet Kane zichzelf gaan vermaken en ik denk dat hij dan de fout ingaat. Dus moeten jullie zorgen dat hij geen gelegenheid krijgt om de fout in te gaan. Langzaam zal hij dan leren wat wel en niet mag. Je opvoeding moet nu even bij het 0-punt beginnen ook al is Kane inmiddels volwassenen. Veel succes!
Plaats reactie