wie weet hier meer van?
-
- Middelgrote hondenneus
wie weet hier meer van?
Bij ons in de buurt hebben mensen een pup van 12 weken. Sam maakt kennis met de pup. Hondje wordt onmiddelijk opgetild. Fokker had gezegd pup te beschermen. Uitgelegd dat pup gewoon op zijn 4 pootjes kon blijven met kennismaken. Bij de vraag of het een reu of een teef is, kreeg ik het volgende antwoord: het is een het, Het reutje is in het nest gecastreerd om het ras in stand te houden(?).
Ik had hier nog niet eerder van gehoord, wie wel?
Ik had hier nog niet eerder van gehoord, wie wel?
-
- Speurneus
Vast een labradoodle
Is weer iets Amerikaans, waar ik absoluut tegen ben, pups hebben hun hormonen nodig om stabiel op te groeien en volwassen te worden.

Is weer iets Amerikaans, waar ik absoluut tegen ben, pups hebben hun hormonen nodig om stabiel op te groeien en volwassen te worden.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013

-
- Speurneus
Ohhjah tip, zou Sam aan de lijn geen kennis laten maken met andere honden, als hij dadelijk 35kg weegt is het niet meer leuk als hij op alle andere honden afvliegt om te begroeten 

-
- Speurneus
het iis niet gebruikelijk, blijkbaar wordt het wel eens gedaan maar voornamelijk bij katten en konijnen, bij honden wordt het afgeraden.
een ras hou je niet in stand door te castereren integendeel, maar juist om er mee te fokken.
maar miss weten deze mensen niet dat ze zonder balletjes geboren worden en dat deze pas wat later gaan indalen?? krijgen ze leuke verassing straks.
een ras hou je niet in stand door te castereren integendeel, maar juist om er mee te fokken.
maar miss weten deze mensen niet dat ze zonder balletjes geboren worden en dat deze pas wat later gaan indalen?? krijgen ze leuke verassing straks.
al me kinders uitgevlogen
-
- Speurneus
Oeps sorry ! Dacht dat het een andere Sam was, krijg je als je tussen je werk door even snel op het forum spiektsam schreef:Kim, Sam is al 8 en een heel stabiele hond die zich niets van pupseltjes aantrekt. Zij wilden hun pup van bovenaf met Sam kennis laten maken.

Van boven af kennis maken is inderdaad niet handig

-
- Middelgrote hondenneus
Maakt niet uit, hoor.-kim- schreef:Oeps sorry ! Dacht dat het een andere Sam was, krijg je als je tussen je werk door even snel op het forum spiektsam schreef:Kim, Sam is al 8 en een heel stabiele hond die zich niets van pupseltjes aantrekt. Zij wilden hun pup van bovenaf met Sam kennis laten maken.![]()
Van boven af kennis maken is inderdaad niet handig
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
-
- Grote hondenneus
Inderdaad te zot voor woorden!! Maar het klopt wel, labradoodles worden al gecastreerd voor ze naar hun nieuwe baasje gaan. Zie de onderstaande link:
http://www.labradoodlepups.nl/nl/labrad ... ragen.html
http://www.labradoodlepups.nl/nl/labrad ... ragen.html
Groetjes Lisanne
-
- Hele grote hondenneus
-
- Grote hondenneus
Mwhah, ik zit ook op een Amerikaans Labrador forum, en daar lopen ze ook met labradoodles rond, en die komen gewoon met het volledige klokkenspel, dus de stelling dat het iets amerikaans is .. Is een beetje ver gezocht 
Denk eerder dat het de bescherming van de portomonnee is van de fokker dan om het ras in stand te houden (en wanneer zijn labradoodles eigenlijk tot ras verheven? Het is toch een kruising? )
En een hond optillen ?! Er zitten toch 4 pootjes onder ?!
En van bovenaf kennis laten maken is naar mijn idee al helemaal uit den boze (dominantie handeling van een hond) ...

Denk eerder dat het de bescherming van de portomonnee is van de fokker dan om het ras in stand te houden (en wanneer zijn labradoodles eigenlijk tot ras verheven? Het is toch een kruising? )
En een hond optillen ?! Er zitten toch 4 pootjes onder ?!
En van bovenaf kennis laten maken is naar mijn idee al helemaal uit den boze (dominantie handeling van een hond) ...