Uitslag harenonderzoek (intoleranties/allergieen)

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
dangotje

Uitslag harenonderzoek (intoleranties/allergieen)

Ongelezen bericht door dangotje »

Dango heeft al langere tijd/meerdere keren last gehad van jeuk/uitslag/oorontsteking/wondjes tussen tenen & liezen etc.. Meerdere keren bij DA geweest en kregen er elke keer wel wat voor en toen ging het weer een paar maanden/half jaar goed. Laatste keer ook afgesproken om het nog is even aan te kijken en anders toch maar is naar de voeding te gaan kijken (hypoallergeen dieet). Dango krijgt trouwens Farmfood.

Dankzij een link op het labradorforum heb ik via praktijk Maasduyn een harentest laten doen.
Vandaag hebben we de uitslag gehad en dat is het volgende:
Veroorzaakt door:
- Kipeiwit: intoleranties en allergie voor kip-eiwit-eigeel-eend-kalkoen-gevolgelte
- Granen: intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit
- zoetstof-suiker: intoleranties en overgevoeligheden voor suiker en zoetstoffen

Conclusie: Dango is gevoelig voor de voeding maar heeft ook een mijtenallergie. Mijtenallergie zie je vaak in combinatie met granenallergie. Mijtenallergie moet door het lichaam zelf worden verwerkt, je kunt er niet tegen "oppoetsen", dat kan alleen als de weerstand en het immuunsysteem optimaal zijn. Dat bereik je door de juiste voeding te geven. Antibiotica en prednison beïnvloeden de weerstand, waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt.

Nu is mijn vraag, is er iemand bekend met deze intoleranties/allergieën en welke voeding geven jullie?
Nu had mevrouw Hagenaars van praktijk maasduyn natuurlijk een behandeladvies gegeven voor het beste resultaat (ontgiftingskuur Puur drainage, Puur Probiotica, ander voer)
Ander voer zei zij: bv. de brokken Lam en rijst van Natural Health, Mera Dog Zalm en Rijst, Proplan Sensitive Skin Adult Zalm en Rijst, Acana Pacifica, Orijen, Taste of the Wild etc. Of vers vlees.

Nu had ik vanmiddag een dierenspeciaalzaak in de buurt gebeld om te vragen welke merken hij hiervan had en hoe of wat.. Hij zei dat Kjen's bijvoorbeeld ook goed was omdat dat hypoallergeen voer is. (En beter dan Proplan bijvoorbeeld)

Nu heb ik net ook even met de DA gebeld omdat die natuurlijk ook bekend is met het probleem, maarja die willen elke keer maar Prednison en medicijnen geven wat mij ook niet helemaal goed lijkt. (hij zei dat zelf ook nog dat Dango al meerdere keren Prednison heeft gehad en nog maar 3,5 is) Hij zei dat een harentest voor hem niet bekend is en je niet van zo'n test helemaal uit kan gaan dat het goed/betrouwbaar is.
Nu zei hij dat we via hun ook een hypoallergeen dieet van 6 weken kunnen volgen om te kijken hoe dat uitpakt. En anders bloed testen, of toch medicijnen. In ieder geval een plan van aanpak maken via/met hun.

Nu krijg ik van de een te horen dat ik dit moet doen, en van de ander dat. En op internet lees ik verschillende dingen.. dus ik zie nu eventjes door de bomen het bos niet meer! Sowieso wil ik gewoon het beste voor Dango en het liefst zo gezond mogelijk!

Het lijkt mij voor nu sowieso een goede stap om ander voer te proberen (we hebben nog nooit wat anders dan Farmfood gegeven) en zoals mevr. Hagenaars zei Puur drainage en Puur probiotica te geven.

Wat denken jullie welk voer ik het beste uit kan proberen??
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik zou gelijk overgaan op KVV en dan zonder kip, want in alle brokken zitten granen. Er zijn heel veel soorten KVV (kant en klaar vers vlees) verkrijgbaar en het is zoveel gezonder dan brokken.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
dangotje

Ja ik zat ook al te denken of dat inderdaad niet het beste is, want op welk merk voer ik ook zoek zie inderdaad altijd dat granen weer terugkomen.

Ik zal hier bij 'voeding' is op gaan zoeken hoe of wat welk merk etc etc haha
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Kijk ook vooral even op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar kun je ontzettend veel info over KVV's vinden.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
dangotje

Ja daar was ik inmiddels al aan het neuzen inderdaad, bedankt!
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Mexx heeft een granen allergie waar ik na meerdere bezoeken DA zelf ben achter gekomen.
Hij kreeg brokken op basis van vis en zonder granen maar goed jou hond heeft iets meer op zijn stokkie.
Inmiddels zit Mexx op kvv wat ik per kilo bestel hier in Lelystad.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Naast het voeren van vers, wat inderdaad het beste is en het immuunsysteem en weerstand ten goede komt, zou je kunnen overwegen om een desensibilisatiekuur te gaan beginnen. Lola is hier vorig jaar mei mee begonnen (i.o.l. met een dermatoloog) en het gaat verbluffend goed. Zij heeft o.a. een allergie voor 7 soorten mijt. Het is het proberen zeker waard. Je zal alleen daarvoor naar een dermatoloog moeten (dat weet ik niet zeker). Daarvoor ook allerlei homeopatische middelen gebruikt van chinese kruiden tot de Puur middelen (i.o.l. met een holistisch arts).........Heeft helaas bij haar niet geholpen.

Brokken bevatten de meelmijt. Die kan je niet vermijden bij het voeren van brok.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
dangotje

@rimanime
We gaan over op vers vlees en inderdaad de Puur producten erbij gebruiken.

Mocht dit nou allemaal niet werken, dan zouden we idd weer naar de DA of dermatoloog moeten.
Het is even afwachten, vanaf het weekend gaat Dango iig vlees krijgen dus we zijn erg benieuwd!
honesto do campo verde

Ongelezen bericht door honesto do campo verde »

Let wel even op dat je gluten vrij KKV geeft ivm de granen :wink:
Een kennis van me haar labje heeft ook ongeveer dezelfde allergieen en voert nu Canex vis wat heel goed gaat. Let ook op de koekjes die je gaat geven als beloning; daar zitten vaak ook granen ed. in.
Ik zou je ook aanraden de kuur te geven die maasduyn voorschrijft.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Hier ook een labje met voedingsintoleratie en nog meer allergieen.

Fayth krijgt Tinlo de luxe varianten is alleen vlees gemalen (kvv) en daar doet ze het goed op. Fayth krijgt ook probiotica (van Phytonics), en een goede zalm olie
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Plaats reactie