Vraagje over overstap naar KVV

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
dangotje

Vraagje over overstap naar KVV

Ongelezen bericht door dangotje »

Uit harenonderzoek blijkt dat Dango intoleranties/allergieen heeft voor kip-eiwit, granen, zoetstof-suiker
Zie topic viewtopic.php?t=78317" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu hebben we toch besloten om van Farmfood brokken over te stappen op KVV. Nu heb ik hier wel wat informatie over gelezen op dit forum en op barfplaats, maar ik had toch nog wat vraagjes/onzekerheden.

Omdat Dango dus wat intoleranties heeft, vraag ik me af welk KVV ik het beste kan geven.
Ik dacht zelf dat ik beter iets kan geven wat uit 1 diersoort bestaat (zoals bijvoorbeeld Alaska) zodat ik daar in kan afwisselen.
Merken waar meerdere diersoorten inzitten (zoals Carnibest) zie ik toch vaak kip of andere gevogelte erin en daar kan Dango dus juist ook niet tegen.
Zie ik dit juist?

En mijn vraag is, moet ik nu eerst ontgiften dus alleen pens geven? of kan ik gelijk overstappen op KVV?

En nog een vraag, kan ik KVV wel combineren met ontgiftingskuur Puur drainage en Puur probiotica (op advies vanuit harentest), of is dit misschien niet nodig om te geven als ik pens/kvv ga geven?
dangotje

Ik kon bij de merken Alaska, Haaksbarf en Natudog uit die meeste keus hebben zonder kip erin.

Iemand bekend met deze merken, en wat is hiervan het best? Ik zie bij Natudog bijvoorbeeld wel bij elk soort compleet erachter staan.

http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken" onclick="window.open(this.href);return false;
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

http://www.lotgering.nl/InfoVlees.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij voeren onze honden Lotgering, daar zitten combinaties tussen zonder kip en ze zijn zonder granen en groenten, dat vinden wij erg prettig, groenten geven we zelf wel en granen hebben ze niet nodig.
dangotje

Ik zag inderdaad meerdere mensen die Lotgering geven, maar bij die vergelijking en op barfplaats las ik dat een hoog vetpercentage heeft!
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

dangotje schreef:Ik zag inderdaad meerdere mensen die Lotgering geven, maar bij die vergelijking en op barfplaats las ik dat een hoog vetpercentage heeft!
klopt inderdaad, maar dan kan je dus wat minder geven, ik geef nu 500gr (Qajo weegt 27,5 kg) en dat gaat goed, eerder gaf ik ruim 600gr en daar kwam hij snel van aan...ik vind het voordeel van lotgering dat t niet zo heel fijn gemalen is en dat er veel keuze in is.
Succes met zoeken!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat klopt, Lotgering heeft idd een hoog vetpercentage.
Waarom geef je niet alle drie de merken door elkaar, afwisseling schijnt juist goed te zijn bij kvv.
Ik denk dat de probiotica geen probleem hoeft te zijn, maar jouw ontgiftingsvraag zou ik even op Barfplaats stellen.
Hij gaat ws al ontgiften door de overstap brok/kvv, en of je daar dan ook nog een kuur bij moet doen?
In ieder geval hoop ik dat deze voeding Dango ten goede zal komen en zijn klachten zullen verdwijnen.
Hou er wel rekening mee dat dit wat langer kan uren, iets wat kapot is maak je niet zomaar weer heel :wink:
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Parel weegt 23 kg en krijgt 380 gr per dag.
Ze doet het daar geweldig op en iedereen zegt dat het zo'n mooie slanke Lab. is.
Ze vinden het heerlijk en het is idd wat grover, niet van dat leverpastei idee.
Maar er zijn meer merken hoor, alleen is deze heel betaalbaar en dat is ook prettig :wink: .
succes met je beslissing.
dangotje

Bedankt voor de reacties!
Ik ben inderdaad van plan om meerdere merken door elkaar te geven, voor de afwisseling. Ook omdat Dango dus geen kip mag, dan heb ik toch nog wel wat keus.
Een dierenspeciaalzaak bij ons in de buurt verkoopt heel veel verschillende merken vers vlees, dus dit gaat helemaal goed komen!

Ik had het nog even nagevraagd over de ontgiftingskuur, of dat nog nodig is. Zij zei van wel omdat vers vlees alleen op de darmer werkt en dat puur drainage breder werkt (ook lever nieren etc)

Nu zei zij ook dat pens bijvoorbeeld niet geschikt is omdat daar graanresten inzitten, dit had zij van Tim Lotgering begrepen.
Weten jullie of dit inderdaad zo is? Of ligt dat bijvoorbeeld weer aan het merk?
Plaats reactie