Oscar is nu sinds 11 juni bij ons en is morgen 11 weken...Ik begrijp heel goed dat het een pup is en dat alles nog moet leren dus dat er werk aan de winkel is...maar heb nu toch even een dip momentje...
Hij pakt graag dingen die niet mogen (schoenen,kleren,kussens van de bank,handdoeken,theedoeken) en ja dat doen alle pups maar hij laat niet los wanneer ik dat zeg...hij luistert niet naar foei e.d. als ik het wil afpakken wil hij ook nog wel eens wegrennen en volgens mij als ik erachteraan ren is het voor hem een spelletje dus dat doe ik niet, maar ja wat dan...
ook hapt hij naar gezichten toe en hangt hij in kuiten en in je enkels...en met die scherpe tandjes ... auw! hoe kan je het beste reageren...?
Ik heb nee/foei en uhuh...als geprobeerd werkt wel maar niet altijd...ik wil hem vanaf heb begin goed corrigeren...advies daarom welkom??
Ook heb ik buiten bij het lopen soms problemen...hij trekt heel erg en wil niet naast lopen...heeft geen aandacht voor mij zelfs niet voor positieve stem en beloning...
Loslopen (waar het mag) doet hij wel prima, ook komt hij dan en luistert hij..Ik weet dat hij dan een soort van angst heeft dat ik weg ga ofzo....
Maar nog steeds zijn we super blij hoor...
(krijg advies om hem bij niet luisteren in zijn nekvel te grijpen, maar voel daar niet veel voor, omdat ik er niet veel positiefs over lees)