wie weet hier meer van?

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Als ik ze weer zie, zal ik wel eea vragen. Ze vertellen zelf meteen: het is een labradoodle, hoor. Ik vond het zo raar castreren om het ras in stand te houden. Ik heb wel op de training bij onze HS wat gevraagd en daar hadden ze ook gehoord dat er in het nest gecastreerd wordt. Ik denk zelf ook dat het een financieel iets is. Ik zou nooit een hond kopen waarvan ik niet zelf mag beslissen of en zoja wanneer ik hem zou laten castreren.
bloempje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door bloempje »

haha dat optillen is iets chiwawa's toch? die kunnen ook niet op 4 pootjes staan :wink: 8) :D
Ik vind het ook wel erg appart om dat zo snel te doen, dan hou je je ras in stand, maar wat voor ras dan? als je dus allemaal andere karaktertjes kunt krijgen doordat ze zo snel al gecastreerd zijn. En ach germ zo'n pupke al onder het mes en narcose en heel de mikmak :confused: :oops:
Maar de meningen over het sterilisatie zijn wel erg verdeeld merk ik al, de fokker van onze 8 weken oude lab, adviseerde ons om het na de 1,5 jaar te doen terwijl de dierenarts zei dat hun het met 6 maanden doen, dat bleek volgens hun weer beter te zijn...... :confused:
28 april is ons meisje geboren!!!!
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Doen we ook altijd bij mensen, als het een kruising is tussen 2 mensen soorten. :roll:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

bloempje schreef:haha dat optillen is iets chiwawa's toch? die kunnen ook niet op 4 pootjes staan :wink: 8) :D
Ik vind het ook wel erg appart om dat zo snel te doen, dan hou je je ras in stand, maar wat voor ras dan? als je dus allemaal andere karaktertjes kunt krijgen doordat ze zo snel al gecastreerd zijn. En ach germ zo'n pupke al onder het mes en narcose en heel de mikmak :confused: :oops:
Maar de meningen over het sterilisatie zijn wel erg verdeeld merk ik al, de fokker van onze 8 weken oude lab, adviseerde ons om het na de 1,5 jaar te doen terwijl de dierenarts zei dat hun het met 6 maanden doen, dat bleek volgens hun weer beter te zijn...... :confused:
Chiwawa's .. Je doelt op die mode grilletje die je toe blaffen vanuit een Cuchi tas !? :shock:
bloempje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door bloempje »

Chiwawa's .. Je doelt op die mode grilletje die je toe blaffen vanuit een Cuchi tas !? :shock:
ja die! die waar je bij gaat twijfelen of het een rat is of een kruising rat/cavia :klasse:
28 april is ons meisje geboren!!!!
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Dan houden we het maar bij de labradors!! :D :D
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Volgens mij castreren ze Labradoodles om het ras in stand te houden omdat het ant-allergie honden zijn.
Als ze dan gekruisd worden met andere rassen zijn ze niet meer anti- allergisch.
Mensen bij ons in de buurt hebben er één en zij vertelden dat.
Het rare is dat hun hond zelf zo'n beetje overal allergisch voor is :confused:
Ikzelf blijf het vreemd vinden om een hond al op zo'n jonge leeftijd te casteren.
Sira

Ongelezen bericht door Sira »

-kim- schreef:Vast een labradoodle 8)

Is weer iets Amerikaans, waar ik absoluut tegen ben, pups hebben hun hormonen nodig om stabiel op te groeien en volwassen te worden.
ik had gehoord dat mensen daarmee zijn begonnen om dat die honden allergie vrij zijn ofzo iets

dat mensen van die honden geen allergie reactie kunnen krijgen :confused:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

bloempje schreef:
ja die! die waar je bij gaat twijfelen of het een rat is of een kruising rat/cavia :klasse:
Ik was altijd in de veronderstelling dat het 1 of andere konijnen soort is :confused:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Sira schreef:
-kim- schreef:Vast een labradoodle 8)

Is weer iets Amerikaans, waar ik absoluut tegen ben, pups hebben hun hormonen nodig om stabiel op te groeien en volwassen te worden.
ik had gehoord dat mensen daarmee zijn begonnen om dat die honden allergie vrij zijn ofzo iets

dat mensen van die honden geen allergie reactie kunnen krijgen :confused:
Ze zijn er ooit eens mee begonnen voor die honden die blinden mensen moeten begleiden, echter ze zijn er weer gauw ervan af gestapt omdat deze kruising nogal een onstuimige inslag heeft mee gekregen (rara, labrador !? :D ) ;)

Heb zelf een paar keer een labradoodle hier in het park gezien, en moet zeggen ná 5 minuten was ik het beest al compleet zat (de andere honden op het veld trouwens ook), de vergelijking met een stuiterbal gaat nogal mank, je kunt hem beter vergelijken met een skippybal .. Er was werkelijk geen spoortje rust in dat beest te vinden :)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

das niet helemaal de labrador want pure breed labradors en enkel gekruisde dus 2e generatie werken al jaren als hulphond en blindengeleidehonden.

echter de poedel is in de labradoodle gekruisd samen me nog wat andere rassen en blijkbaar geven die in combinatie met de lab het jojo hondje
al me kinders uitgevlogen
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Ik wist wel dat poedel en lab gekruist werden om dan een hond te krijgen voor mensen die een hulphond nodig hadden en allergisch waren. prima als dat werkt. Maar ik blijf het in het nest castreren raar vinden.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Oke ben ik ff blond....

Bas van mijn ouders is een boulab geen labradoodle :dom:

Vandaar dat ie zijn zaakje nog op orde had.
Plaats reactie