De dierenarts heeft wat gevoeld en gekeken, maar hij gaf aan dat het niet zo ernstig was. Wanneer hij ging braken dan zou het wel ernstig zijn. (ik was niet bij het bezoekje, zo heb ik het gehoord van mijn vriendin.) Hij heeft nu Iso-Gel gekregen, dit zou het zakje in moeten kapselen waardoor het uitgepoept gaat worden.
Wij hebben hem nu ook aan de lange lijn zitten als we in het losloopgebied zijn. Ook omdat hij het vorige week presteerde om ineens weg te sprintte. Het is dus uit met de pret en meneer mag pas weer los als hij goed luisterd.
Een muilkorf vind ik ook wel drastisch, we proberen het eerst eruit te trainen, hij is nog jong. Als dit niet lukt is dat misschien wel de laatste oplossing.
'Los' hebben we ook al geoefend. Dit heeft hij lange tijd heel goed gedaan, maar sinds kort blijft hij gewoon kauwen op hetgeen hij gevonden heeft. Zelfs een blokje kaas helpt niet, terwijl hij daar dol op is.
Hij is ook helemaal gefixeerd op plastic en op papier. Laatst lag er een verfkwast op het uitlaatveldje, daar snuffelt hij aan maar dat pakt hij niet, poep eten doet hij ook niet. Maar owee als hij op afstand al iets van plastic ziet of een zakdoekje ziet, dan wil hij daar direct naartoe.