Dekmeester

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Ik heb nog niet de ervaring als mensen die al jarenlang fokken, ik heb nog geen 10 tale dekkingen meegemaakt en de ene dekking gaat gemakkelijker dan de andere, ik vind deze oplossing een heel mooie oplossing en hoe andere erook over denken ik weet dat ik de juiste beslissing hierin genomen heb om de dekking te laten begeleiden door een ervaren iemand die zelf al jarenlang retrievers fokt, het zijn twee mooie dekkingen geweest en alles is heel relaxed verlopen.
Als eigenaar blijf je erook steeds bij en help je zelf ook mee.
Maar dan meteen gaan roepen dat ik maar niet aan een dekreu moest beginnen als ik niet zelf een dekking kan doen :shock: , je zou ervan verschieten hoeveel dekreueigenaren al hun dekkingen van hun reuen laten begeleiden en daar is totaal niets mis mee.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Lezen wat ik schrijf???
Dat schijnt nogal moeilijk te zijn....
Er staat ook nog een derde regel in mijn bericht.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

De eerste regel staat er en die komt niet echt aardig over :?

Mensen moeten leren en moeten ervaring opbouwen, en een dekking op een juiste manier laten verlopen leer je niet uit een boekje of een filmpje op internet, maar leer je van iemand die ervaring heeft om het allemaal goed te laten verlopen.
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Maar zoals je weet ben ik ook niet aardig.... 8)

En zoals ik eerder schreef hulp natuurlijk geen probleem maar je moet het toch ook zelf doen in het belang van je reu.
Maar nogmaals dat is mijn mening, en ook wij helpen graag om mensen het te leren, en menig reu heeft hier leren dekken.
En menig keer ben ik met mijn teven bij een onervaren reu geweest geen probleem dat ik de dekking doe.
Maar met zoveel reuen dacht ik dat je hetzelf wel zou kunnen.
Groetjes Saskia

Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Met zoveel reuen :lol: , voor zover je weet hebben Yoran, Denzell en Figaro nooit een dekking gedaan, enkel Bruce heeft ooit gedekt en dat is ondertussen ook al 6 jaar geleden.

Tyson heeft nu zijn 3 de dekking gedaan, 2 bij teven die al pups gehad hebben en daar was toen Diana en Ramses bij, Djedda is haar eerste keer en voor haar wou ik het echt zo relaxed mogelijk laten verlopen en dat is ook gebeurt.

Oh en Tyson is een reu die ergeen problemen mee heeft dat een vreemde hem helpt, hij is een zeer gemakkelijk reu en laat zich door iedereen helpen.

Je schrijft zelf dat jullie al menig reu hebben leren dekken dan zijn jullie opdat moment evengoed vreemde voor die reu en is het net hetzelfde al een dekmeester 8) .
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Je hebt meer reuen dan ik...en ik vind drie dekreuen al meer als genoeg..... :oops: En ik heb maar 2 thuis wonen.
En ja reuen helpen dekken is geen probleem maar helpen in de zin van woord dat de eigenaar het daarna zelf kan.
Groetjes Saskia

Jayben
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jayben »

Ik heb gemengde gevoelens bij een dekmeester. Ik kan me voorstellen dat het prettig kan zijn als je zelf weinig ervaring hebt, als een soort vertrouwen dat alles goed verloopt.
Maar als ik dan lees over teefjes die "lastig" gedekt willen worden, reuen die niet lang geïnteresseerd blijven en het daardoor snel moet gebeuren, en tegen een muur zetten van een teef e.d krap ik mezelf wel achter de oren.
Het is wel een stukje natuur, iets wat ook gewoon vanzelfsprekend zou moeten zijn. Ook een gezonde seksualiteit (geslachtsdrift) hoort bij een gezonde labrador.
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Jayben schreef:Ik heb gemengde gevoelens bij een dekmeester. Ik kan me voorstellen dat het prettig kan zijn als je zelf weinig ervaring hebt, als een soort vertrouwen dat alles goed verloopt.
Maar als ik dan lees over teefjes die "lastig" gedekt willen worden, reuen die niet lang geïnteresseerd blijven en het daardoor snel moet gebeuren, en tegen een muur zetten van een teef e.d krap ik mezelf wel achter de oren.
Het is wel een stukje natuur, iets wat ook gewoon vanzelfsprekend zou moeten zijn. Ook een gezonde seksualiteit (geslachtsdrift) hoort bij een gezonde labrador.
Djedda is hier geen enkel moment tegen een muur gezet geweest, nergens toe gedwongen of iets van die toestanden, alles is gewoon in een zeer fijne en relaxe sfeer verlopen en gewoon hier in hun eigen omgeving, ik ben ben blij dat ik die beslissing genomen heb.
Deze man straalt zo een vertrouwen uit en ook naar de honden toe een heel fijn iemand.
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Jayben
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jayben »

Yoran99 schreef:
Jayben schreef:Ik heb gemengde gevoelens bij een dekmeester. Ik kan me voorstellen dat het prettig kan zijn als je zelf weinig ervaring hebt, als een soort vertrouwen dat alles goed verloopt.
Djedda is hier geen enkel moment tegen een muur gezet geweest, nergens toe gedwongen of iets van die toestanden, alles is gewoon in een zeer fijne en relaxe sfeer verlopen en gewoon hier in hun eigen omgeving, ik ben ben blij dat ik die beslissing genomen heb.
Deze man straald zo een vertrouwen uit en ook naar de honden toe een heel fijn iemand
Ja, in jouw geval vind ik een dekmeester ook een uitkomst, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die daar mee doorschieten, en er verkeerd gebruik van maken.
Als ik jou was geweest had ik het waarschijnlijk net zo gedaan.
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Je hebt gewoon geluk gehad Joelle want ik heb andere verhalen meegemaakt van deze meneer.
Want een dekking met een newfoundlander kan die niet.
Groetjes Saskia

mariska1972

Ongelezen bericht door mariska1972 »

Dutchlabs schreef:Maar zoals je weet ben ik ook niet aardig.... 8)

En zoals ik eerder schreef hulp natuurlijk geen probleem maar je moet het toch ook zelf doen in het belang van je reu.
Maar nogmaals dat is mijn mening, en ook wij helpen graag om mensen het te leren, en menig reu heeft hier leren dekken.
En menig keer ben ik met mijn teven bij een onervaren reu geweest geen probleem dat ik de dekking doe.
Maar met zoveel reuen dacht ik dat je hetzelf wel zou kunnen.

whahahahahaha daarom ben je ook mijn vriendin omdat jij niet aardig bent !!!!! past goed bij mij ik ben ook niet aardig!!

ik heb gelukkig geen dekmeester nodig en mocht dit wel het geval zijn neem ik gewoon Eddy of Saskia mee
nu ook met deze dekking met angel gewoon heerlijk uit vrije wil en geen gedoe
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Denk dat ik het de eerste keren met begeleiding zou doen ( van een bekende fokker ofzo, iemand die ik ook ken ) en daarna gewoon lekker zelf begeleiden, wel zo weinig stress lijkt me. Als ik naar Bear kijk, als die zou dekken, die zou een vreemde aan zijn lijf echt niet fijn vinden en ik trouwens ook niet

Maar goed ieder zijn eigen ideeën en fijn dat het goed verlopen is.

Zoals Mariska zegt uit vrije wil zonder gedoe, lijkt me sowieso het meest gunstige. :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie