Ongevraagd lekkers geven

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
H!lde
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongevraagd lekkers geven

Ongelezen bericht door H!lde »

Gisteren liep ik met Sam een rondje door de wijk. Er waren veel kinderen aan het spelen en Sam vind kinderen helemaal te gek. Er was een kindje met een tractor steeds tegen Sam aan het rijden, terwijl een man hem aan het aaien was. Ik zei tegen dat kindje dat hij iets voorzichtiger moest doen. Terwijl ik daar mee bezig was, zag ik in mijn ooghoek dat die man Sam een snoepje gaf. Hij gaf zijn eigen hond ook iets. Ik was te verbouwereerd om te reageren, ben wel direct weggelopen. Het is wel geruststellend dat hij zijn eigen hond ook wat gaf, kan dus niet iets fouts zijn. Maar ik wil helemaal niet dat een vreemde mijn hond wat geeft. Ik was er vandaag nog zo boos over, dat ik maar een ander rondje heb gemaakt. Als ik hem nu tegen kom zal ik er wel wat van zeggen.

Ligt het aan mij? Of vinden jullie dit ook not done?
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Voorheen met Baloe had ik er geen kwaad in gezien maar met Huub is dat heel anders.
Huub heeft heel gevoelige darmen dus kan op het kleinste brokje heel heftig reageren.
Ook krijgt hij vers dus geen brokken of koekjes voor hem.
Ik heb het eens gehad op de markt dat een vrouw hem een stuk kibbeling toegooide toen ik hem ni9et de kans gaf dit te pakken kreeg ik een scheldkannonnade over me heen ik was slecht voor hem etc etc want vis was goed voor hem.
Ze vergat even dat kibbeling gefrituurd en gekruid is.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Meestal als mensen juffie hond wat willen geven dan zeg ik altijd maar dat ze nogal wild uit de hoek kan gaan komen als ze wat te nassen krijgt .. Dat is over het algemeen wel voldoende om als afschrik middel te dienen :)

Ik zou me persoonlijk meer ergeren aan het kind wat met die tractor tegen me hond an zit te rijden ..
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Je had meteen wat moeten zeggen.
Ik hou er ook niet van en zeg het ook altijd meteen.
Ik wil geen bedelende hond die naar iedereen toe gaat om te snaaien, ik ben baas en ik geef hem een dingetje.

Zeg altijd meteen dat hij allergies is en het niet mag. Is hij ook maar reageerd niet meer na al 1 brokje.
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

Nou dat probleem herken ik wel.
Sommige mensen kunnen het niet laten, maar ik zeg altijd duidelijk Nee en spreek degene erop aan.
Ik wil geen schooihond.. is best moeilijk om er wat van te zeggen, maar de moeite waard.

Wij hebben zelfs een keer gehad dat de overbuurvrouw een koekje gaf terwijl mijn puberlab tegen haar aansprong bij binnenkomst.Ze beloonde haar gedrag. Toen ik ze beide corrigeerde werd mijn hond boos op mij... ja vind je het gek. De overbuurvrouw zetten me letterlijk tussen haar en het eten in... Gelukkig gaat het nu een stuk beter...en deze mevrouw komt niet vaak bij ons binnen, maar heb wel geleerd dat 'ik' bepaal wanneer ze wat en wanneer een beloning krijgt.

gr Carlijn
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Onmiddellijk reageren, zowel op kind met tractor als op ongevraagd lekkers geven. Het is en blijft jouw hond!
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

De enige van wie bob iets krijgt is de buurvrouw, die heeft speciaal voor hem koekjes gekocht en daar mag hij er af en toe 1 gaan halen.

Ik heb het ook al gehad dat de visboer bob een stukje kibbeling wilde geven, onder het mom van "vis is goed". Ik had gelijk gezegd dat hij dat niet mag, omdat het gekruid en gefrituurd is. Toen kreeg bob een haring :) Dat mochtie dan wel even opsmullen van me.

Verder weiger ik ook altijd brokjes of snoepjes van mensen, ook als ze het netjes vragen. Ik wil niet dat bob bij iedereen gaat schooien.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

En idd het schooien wil ik ook niet hebben.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Had ik een keer, een mevrouw met een kind in de buggy, altijd als ik haar tegenkwam, lokte ze de honden en dan gooide ze stukjes krentenbol neer wat haar kind blijkbaar niet meer hoefde , haar kind vond het prachtig. Ik had al meerdere keren iets gezegd, maar zonder effect. Toen heb ik een keer 10 lollies meegenomen en aan haar kind gegeven. Moeder pakte ze af, kind begon te brullen.
"Waarom doet u dat?" Vroeg ze kribbig aan mij.
Ik zei , dat ik dat gewoon leuk vond, net zoals zij het leuk vond om mijn honden krentenbol te geven.
Heb geen last meer gehad. Ze kijkt mij niet eens meer aan. 8)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Nino&Toosje schreef:Had ik een keer, een mevrouw met een kind in de buggy, altijd als ik haar tegenkwam, lokte ze de honden en dan gooide ze stukjes krentenbol neer wat haar kind blijkbaar niet meer hoefde , haar kind vond het prachtig. Ik had al meerdere keren iets gezegd, maar zonder effect. Toen heb ik een keer 10 lollies meegenomen en aan haar kind gegeven. Moeder pakte ze af, kind begon te brullen.
Ik zei , dat ik dat gewoon leuk vond, net zoals zij het leuk vond om mijn honden krentenbol te geven.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
daar hou ik nou van
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
H!lde
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door H!lde »

Wahahah, naast beloningsbrokjes dus lolly's in mijn jaszak :-)

Dank allen voor jullie mening.
:blondkopje: Sam (Indy) van Achter 't Dijkje (20-04-2012)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Heel herkenbaar. Ik heb dit ook al eens meerdere keren meegemaakt.
Ik heb zelf ook altijd hondenkoekjes bij mij als ik onderweg en als ik Max iets geef, omdat hij zo goed terugkomt tijdens spel en de andere hond staat erbij, vraag ik altijd aan het baasje of ik iets mag geven. Ongevraagd geef ik nooit iets. Je kunt nooit weten of de andere hond allergisch is. De meeste mensen die Max weleens een koekje geven, zijn mensen die ik regelmatig tegenkom met hun hond en dan weet ik dat het goed zit. Bij vreemden sta ik het niet toe. Je kunt niet aan iemands blauwe ogen zien of hij/zij geen kwaad in zin heeft.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Als ze bij ons volharden in de boosheid, kan ik harpo altijd laten opspringen - dan is het meestal ook gedaan :twisted:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik snap niet helemaal waarom sommige mensen er hele redenen voor geven tegen "onbekende"
Mijn honden krijgen niets van anderen zonder mijn toestemming, klaar :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Nino&Toosje schreef:Had ik een keer, een mevrouw met een kind in de buggy, altijd als ik haar tegenkwam, lokte ze de honden en dan gooide ze stukjes krentenbol neer wat haar kind blijkbaar niet meer hoefde , haar kind vond het prachtig. Ik had al meerdere keren iets gezegd, maar zonder effect. Toen heb ik een keer 10 lollies meegenomen en aan haar kind gegeven. Moeder pakte ze af, kind begon te brullen.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie