Thornit ear powder

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Debora schreef:
Roxy11 schreef:
Debby schreef:Fayth heeft net weer aan beide oren oorontsteking gehad en ga dit nu eerst maar is proberen. Hoor er veel goede dingen over :)
Ik hoor er ook veel goeds over, maar ik wil toch eerst even zekerheid of mijn DA er ook positief over denkt. Ik gooi niet zomaar iets in haar oren.

Ik wil van te voren even weten of het niet schadelijk is als je dit vaker en voor langere tijd gebruikt.

Zodra ik iets weet zet ik het hier neer....dus ...wordt vervolgd.
Ik gooi dit liever in de oren van mijn honden dan de oorcleaners die mijn dierenarts heeft. Blijkt nl. niet zo goed te zijn bij vuile oren, iig volgens de KNO niet. :wink:
Ik heb Monoclean gekregen en dat ga ik idd ook meteen vragen. Hoe lang en hoevaak dat gebruikt mag.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Roxy11 schreef:
Debora schreef:
Roxy11 schreef: Ik hoor er ook veel goeds over, maar ik wil toch eerst even zekerheid of mijn DA er ook positief over denkt. Ik gooi niet zomaar iets in haar oren.

Ik wil van te voren even weten of het niet schadelijk is als je dit vaker en voor langere tijd gebruikt.

Zodra ik iets weet zet ik het hier neer....dus ...wordt vervolgd.
Ik gooi dit liever in de oren van mijn honden dan de oorcleaners die mijn dierenarts heeft. Blijkt nl. niet zo goed te zijn bij vuile oren, iig volgens de KNO niet. :wink:
Ik heb Monoclean gekregen en dat ga ik idd ook meteen vragen. Hoe lang en hoevaak dat gebruikt mag.
Ik gebruikte vroeger, lol, oorclean bij de honden. Totdat Bella met spoed richting Mevr. Schaeffer moest en bleek dit absoluut niet te mogen bij honden die vuiligheid in hun oren had. Een oorcleaner mag alleen gebruikt worden bij schone oren. Bella heeft hierdoor een hoop ellende gehad, wat bespaart had kunnen blijven. :(
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als de oren schoon zijn heb je geen oorcleaner nodig :?
Dikke bende is het allemaal volgens mij, bij Sam heeft het ook nooit wat geholpen toen hij met z'n oren liep te tobben :(
Sneu voor jouw meisje Debora :(
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Zo, ik heb gesproken met mijn DA over de Thornit en over oorcleaner (monoclean en otoclean etc.) En dit is wat hij vertelde...

Ik zal proberen het zoveel mogelijk te schrijven zoals hij het heeft uitgelegd.

Zowel de Thornit als de oorcleaner lossen vetten op. Een vies oor is een oor dat vol zit met vette smeer met daarin bacterien en/of gisten, schimmels. De Thornit werkt hetzelfde als de cleaner, alleen is de Thornit in droge vorm en de claener in een vloeistof.
Allebei lossen ze dus de vuiligheid op en die komt dan vervolgens los en naar buiten, zo wordt het oor schoon.

Nu zegt mijn DA dat je dit dus prima kunt gebruiken bij een ontstoken oor eventueel samen met een AB-kuur, maar als het oor weer vrij is van vuiligheid en ontstekingen, dan moet je ermee stoppen.

Het werkt eigenlijk hetzelfde als bij mensen met zeep. Als je je te vaak wast met zeep los je de beschermende laag op de huid op en wordt de huid vatbaarder voor ziektekiemen. Zo ook met het oor van de hond en gebruik van Thornit of oorcleaner.
Waarom zou je het gebruiken bij een schoon oor, zoals Roos al schrijft. Onnodig en je verwijdert de beschermende laag in het oor, omdat dit wordt opgelost.

Conclusie....
Zowel de Thornit als de oorcleaner zijn goed tijdens vies/ontstoken oor, maar erna stoppen en zeker niet te vaak en langdurig gebruiken.
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Ben het helemaal eens met je DA. Bij een gezond oor gebruik je vanzelfsprekend niets.
Oorcleaners gebruik is sowieso nooit. Voor mij blijft het voordeel van Thornit dat het droog is en natuurlijk de goede werking die ik er herhaaldelijk van heb gezien.
Al is het natuurlijk geen tovermiddel wat alle oorproblemen oplost.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Waar bestellen jullie de Thornit??
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Roos schreef:Als de oren schoon zijn heb je geen oorcleaner nodig :?
Dikke bende is het allemaal volgens mij, bij Sam heeft het ook nooit wat geholpen toen hij met z'n oren liep te tobben :(
Thanks, ze is er helemaal bovenop gekomen. Klopt, je gaat vaak pas wat halen als er vuiligheid in zit. Helaas, zoveel bacterieën en niet alles is daarvoor geschikt. Opgelost bij Sam?
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Roxy11 schreef: Conclusie....
Zowel de Thornit als de oorcleaner zijn goed tijdens vies/ontstoken oor, maar erna stoppen en zeker niet te vaak en langdurig gebruiken.
De riedel die jij kreeg van je DA heb ik ook gehad. Gebruikte het alleen bij een vieze oor. Maar een oorcleaner mag je zeker niet op elk vies/ontstoken oor gebruiken. Voor advies over oren ga ik dan ook niet meer naar de DA maar gewoon Dr.Schaeffer. Zij haalt viezigheid uit het oor en kijkt welke bacterie erin zit, vervolgens krijg je een zalfje mee wat hiervoor geschikt is. Maken ze zelf. :wink:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Debora schreef:
Roos schreef:Als de oren schoon zijn heb je geen oorcleaner nodig :?
Thanks, ze is er helemaal bovenop gekomen. Klopt, je gaat vaak pas wat halen als er vuiligheid in zit. Helaas, zoveel bacterieën en niet alles is daarvoor geschikt. Opgelost bij Sam?
Jazeker, bij hem was het een granenissue, dus verandering van voer heeft hem uitstekend geholpen :)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Debora schreef:
Roxy11 schreef: Conclusie....
De riedel die jij kreeg van je DA heb ik ook gehad. Gebruikte het alleen bij een vieze oor. Maar een oorcleaner mag je zeker niet op elk vies/ontstoken oor gebruiken. Voor advies over oren ga ik dan ook niet meer naar de DA maar gewoon Dr.Schaeffer. Zij haalt viezigheid uit het oor en kijkt welke bacterie erin zit, vervolgens krijg je een zalfje mee wat hiervoor geschikt is. Maken ze zelf. :wink:
Mijn DA heeft ook een kweek gemaakt, tot twee keer toe zelfs.
Diégo en De@na

Ongelezen bericht door Diégo en De@na »

Ook ik vind het superspul, het stinkt alleen vreselijk, het slaat me ook op de keel.
Vanaf de eerste keer gebruiken had onze Diego schone oren, fantastisch!
Ik denk dat de dierenarts het niets vind om de eenvoudige reden dat het goedkoop is en goed werkt, zelf verkopen ze graag duurdere spullen + een consult..........
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Annette schreef:Waar bestellen jullie de Thornit??
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Diégo en De@na schreef:Ook ik vind het superspul, het stinkt alleen vreselijk, het slaat me ook op de keel.
Vanaf de eerste keer gebruiken had onze Diego schone oren, fantastisch!
Ik denk dat de dierenarts het niets vind om de eenvoudige reden dat het goedkoop is en goed werkt, zelf verkopen ze graag duurdere spullen + een consult..........

Mijn dierenarts heeft dus niet gezegd dat hij het niets vindt, alleen dat je het niet te lang en te vaak moet gebruiken.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Debby schreef:
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40 ... Categories" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je voor de link! En komt dat dus wel aan uit Engeland helemaal?
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Annette schreef:
Debby schreef:
Dank je voor de link! En komt dat dus wel aan uit Engeland helemaal?
en anders deze link gebruiken en die komt zeker aan :wink:
http://www.petmeds.co.uk/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;?
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Plaats reactie