Dominant?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dominant?

Ongelezen bericht door Koor »

Jochem is leuk,lief,vrolijk,sociaal en ga maar door maar het lijkt wel of wij samen niet goed matchen! De baas is zijn alles en daar doet hij veel voor maar ik ben een ander verhaal. Lopen aan de riem wordt een steeds groter drama en in huis begint het nu ook minder leuk te worden. We hebben al veel trainingen gedaan en een GT ingeschakeld maar het werkt niet :(
Jochem heeft de afgelopen week 3 keer erg dominant naar mij gedaan. Een keer buiten toen ik hem corrigeerde en zijn halsband vastgreep. Hij had alleen maar oog voor een andere hond en gromde naar mij toen ik hem corrigeerde. Heb hem zonder iets te zeggen kort aan de riem gehouden en ben naar huis gelopen. Gisteren stuurde ik hem met een armgebaar weg en hij maakte een soort hapbeweging naar mijn arm. Vanmiddag tijdens het lopen deed hij hetzelfde naar mijn been. Hij maakt dan een soort snauw beweging zonder geluid. Ik zal ongetwijfeld zelf ook iets fout doen maar ik ben hem even zooooo spuugzat :oops:
Ga maar eens op zoek naar een echte goede GT voordat ik echt mijn geduld met hem verlies. En voor nu negeer ik hem ff, maar echt indruk maakt het niet.
Begrijp me niet verkeerrd, iik vind het nog steeds een lieverd maar soms......
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Misschien is het juist eens goed om je geduld te verliezen! Een hond die op die manier tegen mij zou grommen, heb ik echt geen geduld voor hoor!
En dan bedoel ik niet dat je hem fysiek moet pakken, maar echt gemeend boos worden, dan zijn je stem en lichaamshouding waarschijnlijk genoeg om hem te corrigeren.
Let ook eens op als je man/vriend thuis is, hoe reageer je dan op Jochem? Laat je op dat moment ook hem de leider zijn, of neem jij die rol op je? Dat lijkt mij namelijk essentieel!

Rot voor je trouwens, dat je op dit moment zo tegenover Jochem staat. Maar zolang je er aan wilt werken, komt het wel weer goed, en heb je daarna misschien wel juist een sterkere band!

Succes!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik denk dat je er heel goed aan doet om er een GT bij te halen :klasse:
Blijkbaar is er tussen jullie iets scheef gegroeit, iets wat je zelf niet door heb, dan kan je wel gaan "aanmodderen" door ineens strenger en bozer te doen, maar dat werkt waarschijnlijk niet. Er moet een reden zijn dat hij je even niet meer serieus neemt, een goede GT kijkt niet alleen naar de hond, maar ook naar jou en vooral naar jullie als team, op die manier kan je het "probleem" vinden en er aan werken.

Heel veel succes ermee 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tsja dat ie gromt als jij hem stoort bij iets dat voor honden heeeeeel belangrijk is is niet zo heel gek, bij een ander ras zou ik bijna zeggen je doet wel heel gevaarlijk.

je moet ingrijpen voordat ie zich fixeert op een andere hond en volledig met zijn gedachte en houding daarmee bezig is, dan kom je in een conflict waarbij ie geen afleiding kan gebruiken dus reageert ie zo.

ik zou er inderdaad een gt bij halen, niet alleen voor je hondje maar ook voor jou die jou leert om op de juiste manier, juiste tijd in te grijpen, dan ben je al een heel end.
al me kinders uitgevlogen
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ik denk dat hij gewoon over je heen loopt... Klinkt nl net als Kay in zijn jeugdjaren :D
Hier was ik ook duidelijk te soft voor Kay, en was ik niet altijd even consequent wat als resultaat had dat Kay wel de baas kon zijn (in zijn hoofd)
Ach ja, eerste hond, dus wist ik veel !!
Regelmatig met mijn handen in het haar gezeten en de fokker gebeld met de melding "ik doe alles voor die hond, maar waarom doet die dan zo?"

Van haar kreeg ik de tip van een GT en die heeft een team van Kay en mij gemaakt en is hij nu mijn spiegel, mijn maatje en mijn alles.....

Dus geef de hoop niet op, je band word door dit alles tzt alleen maar sterker :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Ik denk dat je Jochem gedurende zijn LPCtijd en de revalidatie daarna wat teveel hebt verwend en niet consequent bent geweest, logisch natuurlijk, dat is een valkuil waar je snel in valt.
Daardoor is de verhouding tussen jou en hem wat scheef gegroeid en moet je nu weer boven hem komen te staan, misschien kan je dat zelf door weer bij de basis te beginnen, als dat niet lukt met de hulp van een GT.........
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Annette schreef:Ik denk dat je Jochem gedurende zijn LPCtijd en de revalidatie daarna wat teveel hebt verwend en niet consequent bent geweest, logisch natuurlijk, dat is een valkuil waar je snel in valt.
Daardoor is de verhouding tussen jou en hem wat scheef gegroeid en moet je nu weer boven hem komen te staan, misschien kan je dat zelf door weer bij de basis te beginnen, als dat niet lukt met de hulp van een GT.........
Dit herken ik heel erg in hoe ik bij James was.... En uiteindelijk ook weer bij Bob omdat die ook minder aandacht kreeg. Ook Bob hebben we even op rechte pad moeten brengen. Ik ben natuurlijk geen GT, maar ik herken het wel erg.

Wel erg balen :(
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Naar is dit :(
Ik denk ook dat de puntjes weer even op de i gezet moeten worden, dan zal het tussen jullie een stuk duidelijker worden.
Grommen zou ik absoluut niet accepteren en ik ga er ook niet op letten wanneer hij wel of niet bezig is met iets, dat zou helemaal van de zotte zijn.
Als je het gevoel hebt dat je het zelf slecht afkunt zou ik er echt iemand bijhalen voor het misschien uit de hand loopt :wink:
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoi,

Wat frustrerend is dat zeg! Lijkt me helemaal niet leuk!
Het klinkt ook als een leiderschap probleem. Jochem ziet jou nu als ranglagere. Alleen de ranghogere corrigeert een ranglagere en hij corrigeert jou duidelijk met happen en snauwen. Die arme Jochem...is wel een beetj in de war :D . Tijd om hem weer zijn plekje te wijzen. Ik heb dit zelf ook gehad toen Milow een puber was. Hij was mijn eerste hond en kleine dingen deed ik fout. Zo ging ik als hij op de grond lag, naar hem toe om hem te knuffelen, als hij zijn bal pakte gingen we spelen. Milo had mij prima afgericht. Ik ben een training natuurlijk leiderschap gaan volgen en dit vonden Milow en ik erg leuk. Hier leerder ik hoe ik op een diervriendelijke manier Milow duidelijk kon maken dat IK de ranghogere was. En dit gaat een stuk beter tussen ons. Die hondenschool heeft ook een GT en ze werken via de methode van Jan Fennel. Ze zitten ook in Almere, misschien kun je daar eens informeren? Je kunt daar privé training krijgn maar ook in een groep en tussendoor kun je op moeilijke momenten of bij vragen ook bellen voor advies. Kijk maar eens op de site van Groene Wolf.

Veel succes! Het komt wel weer goed hoor. Jochem moet gewoon even van zijn plekje af... :twisted:
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Anna&Milow schreef:Zo ging ik als hij op de grond lag, naar hem toe om hem te knuffelen, als hij zijn bal pakte gingen we spelen. Milo had mij prima afgericht.
Dat doen wij met bob ook. (niet dat we met hem nu problemen hebben). goede puntjes om eens aandacht aan te gaan besteden. :klasse:
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

@Muiske; het is goed om je te realiseren dat als Bob toch ineens zichzelf wat belangrijker gaat voelen....dat je door dit soort gewoontes te veranderen of tijdelijk aan te passen, hem wat meer signalen kunt geven dat jij toch echt wel de leider bent.

Op onze training liet de trainster een plaatje van een koning en zijn onderdanen zien. Als onderdaan van een koning, ga je ook niet zonder uitnodiging naar de koning toe. Je wacht tot je geroepen wordt. Zo werkt dat in de hondenwereld ook. Als je hond wat meer onder appel staat en wat langer begrijpt hoe het werkt, kun je wat soepeler met dit soort dingen omgaan. Dan zal hij niet ineens denken dat hij de baas is .

Fijn dat het goed gaat met Bob! :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Vervelend dat het niet goed wil lukken tussen jou en Jochem :(
Ik kan mij jou frustratie en waarschijnlijk wanhoop goed voorstellen.
Tijdens de puberteit hebben wij met Max ook soortgelijke problemen gehad en onlangs speelde er tussen mij en Max een issue in één enkele situatie. Max had het idee opgevat dat de slaapkamer ook zijn slaapplek was en luisterde niet naar mij als hij gesommeerd werd naar zijn eigen plek en gromde zachtjes als ik hem aanraakte. Toen Roy getuige was van Max grom naar mij heeft hij Max verbaal laten weten dat dit gedrag onacceptabel was. Op dat moment was dat voldoende, maar had wel tot gevolg dat het gedrag naar mij toe vaker voorkwam. De situatie is opgelost nadat ik dit zelf met Max heb rechtgetrokken (overigens door geen geweld, maar door een vastberaden en kalme lichaamshouding) en sindsdien niet meer voorgekomen.
Ik denk dat honden altijd zullen proberen om in rang te stijgen. Tot een jaar geleden bleef Max' gedrag een beetje wisselen. Meestal luisterde hij al redelijk tot goed, maar als ik ook maar iets teveel ruimte gaf (omdat hij zo goed luisterde), probeerde hij direct een stapje hoger te komen.
Ik hoop dat je een goede GT vindt, die jullie hierin handvaten kan bieden. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik door dit topic ook zal overwegen om zelf iets te gaan zoeken in deze richting. Als ik lees hoeveel forumleden zaken hebben ondernomen om een goed team te worden.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Wat herken ik veel in wat jullie schrijven! En eerlijk gezegd heeft Jochem mij inderdaad goed afgericht. Door zijn LPC heb ik hem verwend en vond (en vind) ik hem zielig. Thuis is de baas de baas en als wij beide thuis zijn luistert hij wel naar Hans maar niet naar mij. Baas corrigeert hem als hij niet naar mij luistert en daar gaan we al de fout in. En als we naar buiten gaan........gaat Jochem eerst en dan ik :oops: erg he? Deze punten hebben we meteen aangepakt en daar moet ik consequent in blijven. Ik had al eerder op de site van de Groene wolf gekeken maar kon toen ivm onregelmatig werken niet meedoen ( zou de helft van de lessen missen) maar dat probleem hebben we nu niet meer. Ik ga na onze vakantie naar een introdag en mogelijk gaan we daar dan aan de slag. Het komt goed!!
Allemaal dank voor jullie berichtjes!
.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Moeilijk hoor. Wel knap dat je er voor uit komt en er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen. Hier ook zo'n eigenwijs mormel in huis. Dus ik begrijp je frustraties helemaal. Zal het met het bouwjaar te maken hebben :wink: Succes met de trainingen.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Sienna
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sienna »

Ik heb gisteren een Seminar gevolgd door een hondengedragstherapeute, en die vertelde mij dat zoiets als dit niet met dominantie te maken heeft.
Honden zijn van zichzelf helemaal niet dominant. Google eens naar kalmerende signalen of bekijk deze site eens http://www.hond-en-co.nl/hond-wolf-dominantie.html" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.kangani.nl/Hoe-speelt-domina ... minantie./" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Plaats reactie