Hier wordt binnen NOOIT gespeeld dwz:
- niet met elkaar
- niet met mij
- niet alleen met een speeltje
Hier ligt dan, buiten een nylabone voor Xpencer, geen enkel speeltje in huis.
Bovendien:
Spelen/dollen (met elkaar) gebeurt ALTIJD buiten en:
- dit nadat IK de toestemming hiervoor heb gegeven (zelfs indien ze met elkaar willen spelen!)
- de start en het einde en het soort van speeltje of de speeltjes bepaal IK en niet zij

.
- spelen doe ik ook vaak apart met een hond ... dit om de appèloefeningen er in te houden want spelen = trainen tegelijkertijd en dit wordt dan natuurlijk ook weer beloond met een spelletje

.
In de praktijk spelen Ol en Xpen nauwelijks met elkaar; er hoeft nl. geen rangorde te worden uitgevochten; er is vanaf dag 1 respect voor elkaar, en dat heb ook ik mee in de hand gewerkt.
Ook bij andere mensen - al dan niet met honden - lijn ik mijn honden binnen aan (ja hoor, zelfs bij m'n vader, moeder of zus!). Er wordt binnen gewoon NIET gespeeld met een andere hond, met mensen of met speeltjes. Dit doe ik altijd buiten

. Mijn honden moeten dus altijd rustig zijn in huis, waar dan ook (bij mij binnen én bij anderen!).
Sommigen vinden mij streng in mijn (speel)aanpak. Dat kan ... Maar ik heb 2 schatten van honden waarmee ik overal kan komen en mensen kunnen ook probleemloos bij mij binnen komen zonder met 2 dolle honden of een aantal speeltjes ofzo geconfronteerd te moeten worden

. Ik hoef dan ook geen 2 honden te scheiden of boos te worden ofzo hier binnen.
Hier geldt:
* BINNEN = RUST
* BUITEN = ACTIVITEITEN/SPELEN/DOLLEN
Sorry, een beetje een afwijkend antwoord op je vraag

maar wou wel ff kwijt hoe ik dus omga met spelen

.