ja preciesdoggie schreef:Ja gek hé, dat je verdriet dan ook een 'mooie' kant heeft: je wilt haar niet vergeten, dus móet je je wel verdrietig voelen, en dat voelt dan weer goed ofzo. Bitter zoet verdriet.....sbientje schreef:bedankt allemaaljullie zijn erg lief haha. Het zal idd nog wel wat meer tijd nodig hebben ja. Ach, het is ook niet erg verder, ik wil haar ook niet vergeten ofzo
Komt wel goed met jou
Maupie
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
mugo
- Speurneus

- Contacteer:
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
Af en toe lees ik dit topic nog weleens door, en ik krijg er altijd weer natte ogen van. Meer dan een jaar geleden is het alweer dat we Maup moesten laten gaan. Inmiddels is het wel gewoon geworden om thuis te komen in een huis zonder hond, maar ik mis het hebben van een hond echt vreselijk.
Gelukkig breekt er nu een fase in mijn leven aan waarin ik langzaam weer kan beginnen na te denken over een hond en ben me wat aan het oriënteren op fokkers. Hartstikke leuk natuurlijk
Hopelijk kan ik jullie over een tijdje ook weer lastigvallen met puppenfoto's en verhalen. Een tweede maupie ga ik natuurlijk niet vinden, maar gelukkig zie ik ook wel in dat dat niet erg is. En ik weet zeker dat ik met een andere hond weer net zo'n fijne band kan opbouwen als ik met Maup had. Al zal ze altijd wel heel bijzonder blijven!
Gelukkig breekt er nu een fase in mijn leven aan waarin ik langzaam weer kan beginnen na te denken over een hond en ben me wat aan het oriënteren op fokkers. Hartstikke leuk natuurlijk
-
Nino&Toosje
- Speurneus

-
Miep
- Speurneus

Heel herkenbaar hoor mijn eerste hond Obbe komt nog bijna dagelijks langs in gesprekken en in grdachte. Ik heb nu Miep en Janus maar die kunnen nooit vervangen wat ik met Obbe had, met hen heb ik weer andere dingen waar ik niet minder van geniet. Succes met de zoektocht en ik ben erg benieuwd wanneer er puppenfoto's komen
Groetjes van Erna
-
Roos
Toen onze vorige hond overleed was ik zo verdrietig dat ik nooit meer een hond wilde
Een kleine twee jaar later is Sam in ons leven gekomen en daarna Dewi, maar ze zijn beiden heel anders dan dat onze Nikki was.
En zo heb je voor iedere hond een speciaal plekje in je hart volgens mij, ze raken je ook anders dus dat is wel logisch.
En op een andere manier zal het nieuwe hondje zeker net zo speciaal voor jou worden als dat Maupie was
Een kleine twee jaar later is Sam in ons leven gekomen en daarna Dewi, maar ze zijn beiden heel anders dan dat onze Nikki was.
En zo heb je voor iedere hond een speciaal plekje in je hart volgens mij, ze raken je ook anders dus dat is wel logisch.
En op een andere manier zal het nieuwe hondje zeker net zo speciaal voor jou worden als dat Maupie was
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
dat wat jij zegt, nooit meer een hond willen, heb ik niet echt gehad. Misschien is dat ook afhankelijk van de manier waarop je afscheid moet en kan nemen, dat weet ik niet. De laatste maanden hebben me destijds iig best veel kopzorgen opgeleverd en energie gekost, maar de 5,5 jaar daarvoor heb ik meer dan genoeg teruggehadRoos schreef:Toen onze vorige hond overleed was ik zo verdrietig dat ik nooit meer een hond wilde![]()
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Herkenbaar, ik lees ook nog wel eens het topic over Sjakie's overlijden. In de tijd dat ik wist dat we Sjakie zouden laten inslapen, en op het moment dat het gebeurde, dacht ik: Ik doe het mezelf nooit meer aan, steeds dat verdriet als je hond overlijdt....
Maar het is zoals je zegt Sabien, al die jaren daarvoor zijn het uiteindelijk dubbel en dwars waard.
Ik wilde dan ook best snel weer een andere hond, dus drie maanden later kwam Leentje in huis. Maar Leentje kan nooit de plaats van Sjakie innemen. Lenemans heeft haar eigen plekje, naast Sjakie.
Ik wens je heel erg veel plezier bij het zoeken naar een pup, hou ons iig op de hoogte!!
Maar het is zoals je zegt Sabien, al die jaren daarvoor zijn het uiteindelijk dubbel en dwars waard.
Ik wilde dan ook best snel weer een andere hond, dus drie maanden later kwam Leentje in huis. Maar Leentje kan nooit de plaats van Sjakie innemen. Lenemans heeft haar eigen plekje, naast Sjakie.
Ik wens je heel erg veel plezier bij het zoeken naar een pup, hou ons iig op de hoogte!!
-
Aileen
- Speurneus

- Contacteer:
Toen buddy overleed wilde ik liever gisteren dan vandaag een nieuwe hond. Ik werd helemaal gek van verdriet en gemis. Nog nooit heb ik zoveel verdriet gehad om iemand zoals ik om buddy had.
De situatie was er niet naar om al een nieuwe hond te gaan halen en ik moest me sterk houden om niet aan mezelf te denken. Na 1 jaar en 1 maand kwam digger.
Sinds de komst van digger kon ik ook beter omgaan met verdriet om buddy.
Het is al 3 jaar en een week geleden dat buddy overleed en nog praat ik regelmatig over hem en zo af en toe krijg ik nog zowel leuke als nare dromen over hem. Af en toe kan ik nog steeds tranen hebben als ik aan onze laatste moment samen denk.
Sbientje fijn dat er ooit weer een hond in je leven zal komen.
De situatie was er niet naar om al een nieuwe hond te gaan halen en ik moest me sterk houden om niet aan mezelf te denken. Na 1 jaar en 1 maand kwam digger.
Sinds de komst van digger kon ik ook beter omgaan met verdriet om buddy.
Het is al 3 jaar en een week geleden dat buddy overleed en nog praat ik regelmatig over hem en zo af en toe krijg ik nog zowel leuke als nare dromen over hem. Af en toe kan ik nog steeds tranen hebben als ik aan onze laatste moment samen denk.
Sbientje fijn dat er ooit weer een hond in je leven zal komen.

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
roef
- Speurneus

zo herkenbaar sabine,ook ik lees nog steeds het topic van james.niet te vaak want ik hou het niet droog,het is nog zo kort geleden.
maar omdat we wisten dat james nog maar weken had ipv maanden konden we ons er wel op instellen en wisten we ook dat we niet te lang zouden wachten met een hond erbij.
tja en hidde is hidde en beslist geen james,james is de rots die rust bij roef heeft gebracht en daar alleen al voor ben ik hem heel dankbaar
en houd hij een speciaal plekje bij me.
maar omdat we wisten dat james nog maar weken had ipv maanden konden we ons er wel op instellen en wisten we ook dat we niet te lang zouden wachten met een hond erbij.
tja en hidde is hidde en beslist geen james,james is de rots die rust bij roef heeft gebracht en daar alleen al voor ben ik hem heel dankbaar
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
pebi