Ode aan mijn Rammessie

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ode aan mijn Rammessie

Ongelezen bericht door Pandora »

Vijf jaar geleden kwam hij op mijn pad toen we op zoek waren naar een herplaats vriendinnetje voor Pandora. Ik moest het nog even met 'het thuisfront' overleggen maar toen we eruit waren (lees: Marianne was omgepraat) had iemand anders een optie op hem. Ik had hem nog helemaal niet gezien maar wist heel zeker dat dit mijn hond was dus ik zei tegen zijn fokker: "Bel me maar als die mensen hebben afgebeld want ze gaan afbellen. Die hond is voor mij!" en jawel... de volgende dag werd ik al gebeld :)

Toen we gingen kijken was hij nog samen met een broertje maar wij hadden meteen een klik met Blitz, die vanaf die dag Ramses genoemd ging worden.

Ramses zoals we hem voor het eerst zagen:
Afbeelding

Hij mocht nog een paar weken bij de fokker blijven zodat ik rustig het schooljaar kon afronden maar daarna was het dan echt zover: Pandora had een broertje!
Ramses was de ideale pup. Hij was al 16 weken en helemaal zindelijk... een bravere pup kan je niet wensen. Ramses heeft nog nooit iets gedaan in huis, nog nooit iets gesloopt in huis, niet achter de poezen aan gezeten, niks van dat alles.

Ramses zoals hij bij ons kwam:
Afbeelding

Pubertijd? Ja, hij ging met zijn poot omhoog plassen van de ene op de andere dag en ging ineens in de lijn hangen maar verder geen probleem. Luisteren deed hij als de beste en een kleine waarschuwing was genoeg om hem op andere gedachten te brengen indien nodig. Ramses liep altijd los.

Afbeelding

Hoe gemakkelijk en kalm hij thuis was, met de jachttrainingen was dat een heel ander verhaal... laten we het even houden op "ruim voldoende passie" :D
Trainen met Ramses was kei en keihard werken voor mij om te voorkomen dat Ramses alle kanten op stuiterde. Hij wilde heel graag maar wist niet altijd wat de bedoeling was en verzon dan zelf wel wat hij moest doen :?
Zo werd hij een keer als eerste van zijn puppieklasje een bosje in gestuurd, waar een stuk of 12 dummy's waren gelegd, voor een verloren zoek. We hoorden hem van links naar rechts en van voor naar achter door dat bosje jakkeren en na een tijdje ging de trainer hem maar even 'helpen' omdat Ramses kennelijk 'de dummies niet kon vinden'. In het bosje bleek dat Ramses alle 12 de dummies had verplaatst naar een andere plek zodat het nu echt een 'verloren zoek' was geworden omdat alleen Ramses nog wist waar ze lagen.Het heeft een tijdje geduurd voor alle dummies weer gevonden waren :lol: (Nu ik beter weet denk ik "De oefening was ook heel stom opgezet voor zo'n jonge hond 8) )

Het heeft lang geduurd voor Ramses een dummie netjes kon afgeven omdat hij zo snel en gehaast was dat hij ofwel de dummie in de loop weg, vanaf een afstandje op mijn voeten mikte ofwel zelf met dummie vanaf twee meter op mijn voeten dook als een rugby-speler die een bal met een duik achter de lijn drukt. Om me vervolgens met die blije clownskop aan te kijken alsof hij wilde zeggen: "Snel was ik, hè?!" :hahaha:
En ja, snel is hij! Zo snel dat de kluiten aarde om je oren vliegen als hij vertrekt. Er was ooit een keurmeester bij een waterproef die begon op een strandje. Die keurmeester had zich pal achter Ramses opgesteld voor een markeer in het water. Ik heb die man toch maar gewaarschuwd dat achter Ramses niet de meest ideale plaats was om te gaan staan. Na het vertrek van Ramses was hij daar best blij mee want het zand vloog in grote kluiten naar achteren :D

Afbeelding

Ramses, mijn Rammessie, mijn lekkere kroelkip die altijd op mijn voeten ligt of tegen me aan op de bank. Ramses die graag af en toe op schoot ligt of gaat kopje duikelen omdat hij het zo naar zijn zin heeft. Met zijn altijd blije kwispel en zijn pretbek :verliefd1:

Afbeelding

Veel zorgen hadden we toen hij steeds opnieuw mank bleef lopen en uiteindelijk na grondig onderzoek bleek dat de pezen in zijn schouders voor een deel verkalkt waren en hij artrose had. Op dat moment zag ik de toekomst even heel somber in voor deze blije stuiterbal.
We zijn hard aan de slag gegaan om uit te vinden wat Ramses nodig had om zo goed mogelijk te functioneren want behalve pijn aan zijn schouders had hij ook problemen met het verteren van zijn voedsel en reageerde hij overgevoelig op entingen en antibiotica.
Inmiddels hebben we de handleiding aardig compleet en gaat het alweer heel lang eigenlijk heel goed met Ramses, beter dan ik ooit had durven hopen! :klasse:

Ramses doet ook weer gewoon wat hij het liefste doet: apporteren!

Afbeelding

Het heeft een tijdje geduurd voor werken met Ramses veranderde van 'noeste arbeid' naar 'puur genieten' maar tegenwoordig ken ik mijn jongen door en door zodat ik weet wat ik van hem kan verwachten. Werken met Ramses is fantastisch! Ik kan intens genieten van zijn enthousiasme, hij kan echt stuiteren van plezier :wave:

Deze blije aardbei maakt me aan het lachen als er even niet zoveel te lachen valt, geeft me heerlijke knuffels als ik die nodig heb en pept me op als ik weinig zin en energie heb. Ramses is mijn 'hond met een gouden randje', Ik ben dankbaar voor elke dag dat hij in mijn leven is, zo'n hond vind ik nooit meer!

Afbeelding
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wauw, heel bijzonder :verliefd1: !
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Heb je verheel gelezen, wat een bijzondere goede Labrador is Ramses, zulke exemplaren kom je maar once in a life time tegen ;)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ramses is gewoon Ramses :verliefd1: En als je Ramses eens in het echt ziet, kun je nooit zo kijken :mad: maar na een enkele seconde Ramses is het altijd feest :D
En jullie als combinatie, Brigitte, dat is helemaal kloppend! :klasse:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wat heb je dit mooi verwoord! Fijn dat jullie zo'n sterke band hebben en dat Ramses toch nog kan apporteren.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

De topictitel klopt precies, het is een ode aan Ramses, mooi geschreven!
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Prachtig.... :verliefd1:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

lekkere pretletter mooi verhaal heerlijk dat je zo lekker kunt werken weer met hem :verliefd1:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Mooi beschreven! De band die je kan hebben met een hond is zo bijzonder :verliefd1:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

beetje brokje in de keel moeten weg slikken Brigitte :oops:
mooi beschreven jou liefde voor je clown :verliefd1: beetje herkenbaar is het wel :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Heel mooi opgeschreven brigitte! gefeliciteerd met Ramses :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Wat een leuk verhaal. En dan die foto's als pup... Zo heb ik hem nooit gekend, maar ook toen al een snoepie . :verliefd1:

Het is een lekker ding. En dat hij net zo gek is op z'n vrouwtje als dat het vrouwtje gek op hem is.... Dat wisten we natuurlijk al lang :)
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wauw wat een prachtig verhaal! :verliefd1:
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Heel mooi verhaal!
Bud mis je nog steeds!
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Wat heb je dat mooi beschreven hier lees je de liefde uit voor Ramses :)
Plaats reactie